Toon posts:

Vaag opstartprobleem, met de irri piep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Probleem:
Na het een hele lange tijd perfect gedaan te hebben vertoont mijn pc sinds vanochtend rare kuren. Na het opstarten zoekt hij op een gegeven moment naar PnP ( Plug & Play ), dit werkt prima, maar vlak nadat deze zijn herkent ( en voordat hij de IDE master/slave laat zien, ) schiet het scherm naar het BIOS, gevolgt door een constante piep-piep. Deze verdwijnt pas als ik de pijltjestoetsen gebruik of esc. Ik heb al vanalles in het BIOS geprobeert, ook de default instellingen.

Ik heb al verschillende FAQ's en sites (, ook hier dus, ) bekeken over het BIOS en over m'n moederbord, maar ik ben er helaas niet achter gekomen hoe ik mijn probleem oplos..

Mijn gegevens:

AMD Athlon 900 Mhz
ASUS A7V133 ACPI Moederbord
Award ( V6 ) Bios revisie 1004
Dane-Elec 128 MB SDRAM
ASUS V7100 Geforce 2 PRO 32MB

Ik hoop iig dat dit nog op te lossen is, aangezien ik nergens iemand gevonden heb die eenzelfde probleem had..

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Topicstarter
Oja, op deze site stond er ook niks over:....
http://www.a7vtroubleshooting.com

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bios batterij misschien leeg/bijna leeg? Of misschien dat een bios-flash helpt, alhoewel dat natuurlijk geen verklaring is waarom de pc nu opeens dit vreemde probleem heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Precies..
Alhoewel ik denk dat het niet aan de batterij ligt. Ik kan namelijk bij wijze van urenlang in het BIOS verblijven..

Maar toch, waar kan ik in vredesnaam die batterij vinden? Ik weet wel een hoop van software, maar op hardware gebied ben ik een leek..BTW ondertussen zoek ik het zelf ook even op.

Alvast bedankt..

• Pollewob
  • Niet online
Kijk eens in het boekje wat bij je mobo zit, daar staat het zeker wel in aangegeven :)

Verwijderd

Topicstarter
Had ik die maar, wij zijn net verhuist en dat pokkeding nergens meer te vinden, maar ik probeer het met wat foto's op het moment..

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13
Download de handleiding op de asus site zel ik zeggen

Menthix.net | Contact Me

Verwijderd

Topicstarter
Phoe..
Had ik net gelukkig gedaan, bedankt voor de tip.. Maar de batterij geeft een prima signaal, dus die kan ik wegstrepen..

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een domme oplossing die je toch maar moet proberen, opstarten zonder toetsenbord :?

Het batterijtje van je mobo is een klein plat, rond zilverkleurig dingetje. Meestal zijn ze van Sony of Maxell en hij zit in een zwart rond houdertje met een klemmetje erop.

Deze er uit halen en na een minuutje weer terug zetten ,dan is je BIOS weer gereset.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Hee stom!

Ik heb namelijk alles wel ontkoppeld qua printer/scanner, noem maar op, maar nog niet het toetsenbord..Goeie tip, ga ik gelijk is proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt man!!!!!

Toetsenbord was idd het probleem.. Die is dan zeker gaar ofzo???

Supertof!!

Verwijderd

Topicstarter
Dus...

Is ook weer zo lekker gedaan, krijg je een bericht met "Press F1 to continue" als ie een keyboard error geeft..

Een echte Dus.. dus.
Pagina: 1