Toon posts:

monitor wil niet aanspringen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
amd Xp1800+, epox 8KHA+, 256DDR Apacer, GeForce Aopen Aeolus Ti4200 128DDR

-in het begin; ik zet pc aan maar scherm wil niet aanspringen, herhaaldelijk resetten en aan-en-uit-zetten helpt niet, dus ik gooi mijn 3dkaart eruit steek er een simpele PCI 3dkaart in, zet pc aan en de monitor springt aan. hierna steek ik mijn geforce er terug, zet pc aan en de monitor springt op.
(als ik pc aanzet kan ik op display op mijn moederbord zien a.d.h.v. cijfertjes of lettertjes dat de pc zijn ram is aant checken e.d.maar ook foutmeldingen. Dus als pc winXP niet wil opstarten dan kan ik vanachter in handleiding van mijn moederbord gaan zien naar letter-cijfercombiniaties en zo te weten komen wat er mankeert, bv. slecht ram ofzo.).
maar als ik pc opzet met geforce en scherm wil niet opspringe, dan kome al die letterjtes en cijfertjes niet op dat displaytje maar blijft het gewoon leeg...

Maar de laatste tijd doet PC lastiger en lastiger, hij wil steeds "mindermakkelijk" zijn monitor opzette :cry: !!!

gistere wou pc het scherm gewoon NIET aanzette, ik probeerde ander toetsebord en wonderbovenwonder, hij deed het, maar eens windows scherm te zien kreeg ik blauw scherm, en iets over hardware (dachtek).
ik start opnieuw op maar deze keer andere partitie met andere winXP en hij start op... als het scherm al wil aanspringe...
maar op andere partitie met werkende winXP kan ik geen liedjes afspele( de hardware, AC97 sound, is goed geinstalleerd), bv. in windows mediaplayer worden alle liedjes één per één rood, maar niet heel snel zoals wanneer je geluidskaart niet is geinstalleerd.
daarkomt nog bij dat alsik mijn gewone computerboxen inplug op PC, hij vastloopt (terwijl ik de boxen niet eens had aangesloten op den elektriciteit ).
als ik type in msn dan kan het ineens effe hange, en dan tik ik zonder dat er iets op mijn scherm komt.

HELP HELP HELP

ochja btw, als k scanner insteek(parralel) loopt pc ook vast en als ik zip250 (usb) uitrtrek dan loopt ie ook vast,

mercie en tchuss

en nee het ligt niet aan pinnetjes die krom staan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je? Lijkt me dat je een ontoereikende of gare voeding hebt..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb goedkope voeding van 300watt, ma kheb er wel zelf nen enermax ingestoke
btw alsek pc naar achternschijfde daarjuist dan hong hij ook, toevel? kweetni
kheb hetvandaag al weer 3keer aan mijn been gehad, tijdens cs hangt em ineens
ja via4in1 drivers zijn geinstalld en ook nvideo drivers, mss dat iemand mij de beste voor dit ogenblik kan geven, want de nieuwste zijn daarom niet de beste é
voor epox8kha+ en GF4 ti4200 128ddr

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 22:23:
ja via4in1 drivers zijn geinstalld en ook nvideo drivers, mss dat iemand mij de beste voor dit ogenblik kan geven, want de nieuwste zijn daarom niet de beste é
Ik vind het prima om je te helpen maar, ik zou je op mijn knieën willen smeken om een goede taalcursus voor jou.

[ Voor 1% gewijzigd door ipsec op 18-01-2003 23:56 . Reden: leestekens :o ]

Verwijderd

Topicstarter
sory, ik ben dit "losse taalgebruik" gewoon van op belgisch zwamforum...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Euh jah, maar hier graag iets beter taalgebruik ;)
Ik denk eerder aan gare bios settings, gare voeding, gare geforce, gaar geheugen ofzoiets.
Of ander gaar onderdeel :)
Kortom alles testen.
Nou voeding had je al.
BIOS settings ff op default gooien.
Memtest86 draaien voor geheugen.
Als die daar errors geeft dan weet je genoeg..
Zoek ze :)

owjah en je temps?

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 19-01-2003 00:03 ]

Tweakers Discord

Verwijderd

dit is raar, ik heb ook soms (zeer zelden weliswaar) last van dit probleem. ik heb een visiontek gf4 ti4400 en een samsung beeldscherm

Verwijderd

Topicstarter
temps oke, bios al gereset
ma het valt me wel op dat als ik mijn pc beweeg dat ie dan vasthangt... en dat als ik type in msn dat hij dan hapert... ik heb ook al ander toetsenbord geprobeerd maar dan hong hij telkes bij opstarten... HELP

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je je geheugen nu getest met memtest? Probeer ook eens al de overbodige hardware los te koppelen dus alleen cpu, mobo, geheugen, grafische kaart en hd.

[ Voor 59% gewijzigd door pisart op 19-01-2003 19:58 ]

Verwijderd

Ik heb eerlijk waar geprobeerd door je taalgebruik heen een verhaal te constateren, maar het is me niet echt gelukt. Ik sluit me dus helemaal aan bij SuperKevin. Ik wil je wel helpen, maar dan moet je echt gaan opletten wat je typt, graag normale zinnen, uitgeschreven woorden en goede vervoegingen (verleden tijd van hangen is hingen en niet hongen!). Zo niet, dan ben ik geneigd dit topic links te laten liggen.

Kortom: post een onder elkaar welke zaken je al hebt geprobeerd:
BIOS settings zijn al gereset, voeding al getest, hoe zit het met die PCI videokaart, al geprobeerd alleen de minimum configuratie te draaien (geen sound, NIC, andere insteekkaarten, CD-Romspelers, ed) en ff de versies van de verschillende drivers die je gebruikt!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Je hebt zoveel last van verschillende kwalen dat het lijkt op een gaar mobo. Misschien maakt hij ergens licht sluiting? Ik zou hem er uit schroeven en meenemen naar de winkel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 19:52:
temps oke, bios al gereset
ma het valt me wel op dat als ik mijn pc beweeg dat ie dan vasthangt... en dat als ik type in msn dat hij dan hapert... ik heb ook al ander toetsenbord geprobeerd maar dan hong hij telkes bij opstarten... HELP
Toetsenbord connector (PS2) op je moederbord stuk?
Grafischekaart niet goed bevestigd in AGPslot of een te ruim AGPslot?

Verwijderd

Topicstarter
zouden deze problemen grotendeels aan mijn voeding van 300watt kunnen ligge?
mss dat er een paar worde veroorzaakt door winXP ...
HELP

Verwijderd

wel na veel gepruts en gekloot heb ik dan maar besloten om win2k te installeren
(de666=dawoete)
wel alles werkt nu perfect, buiten dan die paar onverlaarbare freezes van win2k
8)7

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 22:23:
Ik ga een poging doen deze posting te vertalen :
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 22:23:
Ik heb goedkope voeding van 300watt, maar ik heb er wel zelf al een Enermax voeding in geprobeerd. Btw, als ik de pc naar achteren schuif dan hangt hij ook, toeval? Ik weet het niet.
Ik heb het vandaag al weer 3 keer aan mijn been (been?) gehad, tijdens cs hangt de machine ineens.
De Via4in1 drivers zijn geinstalled en ook de nVidia drivers voor m'n videokaart, misschien dat iemand mij de beste voor dit ogenblik kan geven, want de nieuwste zijn niet altijd de beste.
De beste drivers voor een Epox 8kha+ en GF4 ti4200 128ddr dus.
Ok, right.

Verder sluit ik me aan bij Snijkoek :P
Je kunt ook gewoon je mobo uit je kast schroeven en er weer goed inschroeven zodat ie geen sluiting kan maken (of op een stuk karton proberen).

Krijg je trouwens errors als je een paar uur memtest86 draait?

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 13-02-2003 00:05 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

mmm
klein foutje in die vertaoling
kbedoel dak nen enermax ventilatuer in mijn voeding hem gepropt( in die roemel voedink dus) en genen duren snob enermax-voeding

Verwijderd

en iets aan u been hebbe
is een uitdrukking int antwerps
da is da ge probs hebdt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
de666/dawoete, ik vraag me soms af hoe het komt dat Belgen meestal winnen met 10 voor Taal en het Groot Dictee der Nederlandse Taal :+
Weet dat we hier niet allemaal Antwerps doen, zo kom ik b.v. uit Groningen, dat ligt vanuit jouw point of view echt he-le-maal aan de andere kant van Nederland en ik begrijp van zulke zinnen dus echt niks (sterker, m'n directe 'buren', de Friezen, kan ik zelfs niet altijd volgen :+ ). Tip dus voor de volgende keer misschien, dan verloopt het probleemoplossen wellicht wat sneller :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1