Toon posts:

[@home] dhcp probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een breedband abbo bij @home. Dit heb ik al 2 jaar en heb al vaak mijn pc geformateerd en @home opnieuw ingesteld en altijd werkte het dan weer top. Maar 2dagen geleden heb ik me pc geformatteerd en opniew zoals gewoonlijk @home ingesteld. Nadat ik dit had afgerond controleerd hij de netwerk sttings. Ik kreeg wel connecting met: Self test, gateway en DNS. Bij DHCP wordt het rood, en daarna geeft ie Proxy, www,mail,news,test failed aan, (roodbetekent mislukt van verbinding)
Ik heb met winipcfg een andere DHCP server gekregen door alles vrijgeven te doen en dan alle vernieuwen. Ik krijg het gewoon niet aan de praat, erg vreemd, maar toch.
mijn OS is windows 98. Ik hoop dat een van jullie weet wat het kan zijn?
Maar ondanks dat hij zegt dat DHCP server geen verbinding heeft kan ik wel gewoon internetten. Alleen merk ik eht dat ik me virusscanner en firewall niet meer kan updaten.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Hostname ingevuld (cp123456-a of zo)?
Klopt het IPnr dat je krijgt toegewezen? Post de eerste 3 getallen eens (bijv 213.51.32.***)
Is de netmask 255.255.252.0 of hoger (niet 255.0.0.0)

Hmmm.. je kunt wel internetten?
Dan stel in plaats van 'mail' eens 'mail.home.nl' in in je mailprogramma.
Voor newsservers kun je in de FAQ van troublesathome.nl kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door rvm op 18-01-2003 21:09 ]

Verwijderd

het belangrijkste is het "CP" nummer van je account, als dit ok is, zou je via DHCP eenvoudig een lease moeten kunnen krijgen!!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 17:37

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Idd... bij "computernaam" de naam van je CPxxxxx of CCxxxxx nummer van @home invullen.. IPadres en subnetmask "krijf" je dan van @home server
CD van @home alleen als onderzetter gebruiken...

[ Voor 26% gewijzigd door geintje op 18-01-2003 21:19 ]

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Zorg ervoor dat onder Configuratiescherm -> Netwerk -> Eigenschappen van binding onder het tabblad WINS-configuratie WINS-omzetting uitgeschakeld is. Waarschijnlijk is dat de oplossing.

Yes - OEM

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 20:38:
.... Alleen merk ik eht dat ik me virusscanner en firewall niet meer kan updaten.
daar zit dus je probleem die firewall blokeerd je DHCP request..

zet dat ding maar eens uit en je zult zien (mits je computernaam correct is.. maar daar ga ik wel vanuit aangezien je het vaker hebt gedaan) dat het werkt

A wise man's life is based around fuck you

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

Wildfire

Joy to the world!

Dat @Home testproggie is achterlijk, want het gebruikt de adressen die in de config staan. Werkt niet altijd dus en dan zegt 'ie dat iets niet werkt terwijl het gewoon normaal werkt.

Negeren dat proggie dus. Als je kunt internetten werkt DHCP dus gewoon en DNS ook.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
dat is het leuke voordat ik de firewall had geinstalleerd was het probleem eral. Na de instal ervan nog steeds. En deze firewall heb iok altijd gebruikt.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat geeft winipcfg weer? (start>uitvoeren>winipcfg

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op 18 januari 2003 @ 21:37:
Dat @Home testproggie is achterlijk, want het gebruikt de adressen die in de config staan. Werkt niet altijd dus en dan zegt 'ie dat iets niet werkt terwijl het gewoon normaal werkt.

Negeren dat proggie dus. Als je kunt internetten werkt DHCP dus gewoon en DNS ook.
Ik snap best dat dat progje eigenlijk KUT is net als hele @home meuk, beter kun je eht emt de hand doen. Maar dan is de vraag waarom systemworks niet wil updaten, das mijn volgende probleem: een internal error, heb opneiuw geinstalt maar zelfde......duz?..ligt het nou ana verbinding of aan software

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 21:44:
[...]

Ik snap best dat dat progje eigenlijk KUT is net als hele @home meuk, beter kun je eht emt de hand doen. Maar dan is de vraag waarom systemworks niet wil updaten, das mijn volgende probleem: een internal error, heb opneiuw geinstalt maar zelfde......duz?..ligt het nou ana verbinding of aan software
LiveUpdate zeker? Check Symantec On-line Support maar eens. Bepaalde versies van LiveUpdate geven foutmeldingen enzo terwijl er wel een verbinding is. Een update van LiveUpdate helpt dan.

Aangezien LiveUpdate niet werkt moet je dus nog wel even handmatig updaten... >:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1