dvd op S3 trio 64

Pagina: 1
Acties:

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik vraag mij af of het mogelijk is om een dvd te kijken op een systeem dat is uitgerust met enkel een S3 Trio 64. De rest van het systeem is toereikend (1Ghz en 128mb).

Ik zou dit graag willen weten i.v.m. de aanschaf van een dvd-speler voor iemand anders, dus uitproberen is niet een optie. Uiteraard heb ik eerst gezocht, voordat ik deze vraag hier zou durven stellen, maar deze actie heeft geen resultaat opgeleverd.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dit is afhankelijk van de resolutie die je gebruikt en hoeveel MB geheugen de videokaart heeft.

Ik zou het je niet aanraden, ik heb een 'goed' systeem een keer gebruikt met een S3 Virge kaartje, deze had 4 MB geheugen. DVD kijken ging wel, maar niet op full screen.

De videokaart trok namelijk geen full screen op 800x600. Op 640x480 16 bit ging het beter, maar nog steeds niet geweldig.

Ik raad je wel minstens 8 MB aan als je full screen wilt kijken. Je kan natuurlijk ook een hardwarematige MPEG2 decoder kaart kopen, daarmee kan je zelfs DVD's kijken op een P120.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

die trio 64 is 2 mb volgens mij en dat gaat niet lukken zeker niet op een 17inch.

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. Ik weet genoeg. :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je weet het niet....
Een trident 9750 werkt ook niet op een P2-300 maar op een P3-900 vloeiend....
Is wel een optie om er eens in te duiken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 20:43:
die trio 64 is 2 mb volgens mij en dat gaat niet lukken zeker niet op een 17inch.

17 inch of niet, dat zegt niks over de resolutie :)
De Trio is er in 1, 2 en 4 MB uitvoering, als PCI en als onboard bij een aantal P2-borden.

Mijn Virge 4MB zat op een AMD Duron 700 met 128 MB RAM, en dat wilde dus niet op full screen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Nofi, maar een S3 trio in een P3 1Ghz???

Enige wat ik kan bedenken is dat t een server is.

Voor werkstation is het echt onzin imho, 't gooit je prestaties zelfs omlaag (amper refreshrates enz). Koop voor een paar euro een simpele ATI kaart, 8 of 16Mb. Heb je beter beeld, normalere refreshrates, en is het DVD gedoe ook geen enkel probleem meer.
Pagina: 1