RAMdrive security

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoooiiii

ik weet dat de CIA/FBI zelfs na een grondige harddisk wipe data kunnen terughalen, maar als ik een bestand op een ramdrive opsla, is het dan onmogelijk voor wie dan ook om data te recoveren nadat de ramdrive disconnected is?

[ Voor 3% gewijzigd door mjszwo op 18-01-2003 20:36 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad :)

Geen stroom = geen data

• mjszwo
  • Niet online
okeej dan weet ik genoeg, dank u :)

• mjszwo
  • Niet online
ik weet niet of deze vraag hier thuishoort, misschien wel in WOS, maargoed.
ik heb nu de temporary internet files verwezen naar een ramdrive, maar na een reboot staan alle cookies er nog wel op (de plaatjes enzo zijn wel netjes gewist). hoe zit dit dan?

[edit]
ik heb er geen problemen mee dat de cookies blijven staan, maar het gaat mij voornamelijk om de security, dus dat de andere bestanden die gewist zijn wel unrecoverable zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door mjszwo op 18-01-2003 21:19 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

cookies worden in een andere map opgeslagen als temporary internet files.

deze laatste staan in C:\Windows\Temporary Internet Files
cookies staan in C:\Windows\Cookies

Bij Win NT staat deze shit geloof ik in Documents & Settings. Maar wel in aparte mappen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mjszwo
  • Niet online
maar hoe komen de cookies dan op de ramdrive terecht en waarom blijven ze staan?

of kopieert XP de cookies gewoon vanuit die docu&settings map naar de ramdrive bij het booten?

[ Voor 38% gewijzigd door mjszwo op 18-01-2003 21:23 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja niet alle cookies komen in "cookies", of windows copied bepaalde naar de temp internet files. Lijkt me niet dat ze in het ram blijven staan :)

Je weet wel dat je nu geen files groter dan je ramdrive kan downloaden, omdat IE ze eerst naar je temp internet dir copieert?

specs

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

FastBunny

Give it the Works !

MrBlackfly schreef op 18 januari 2003 @ 20:36:
hoooiiii

ik weet dat de CIA/FBI zelfs na een grondige harddisk wipe data kunnen terughalen, maar als ik een bestand op een ramdrive opsla, is het dan onmogelijk voor wie dan ook om data te recoveren nadat de ramdrive disconnected is?
FF offtopic hoor,
Maar wat doe je in vredesnaam op je harddisk omdat je bang bent dat de CIA/FBI data kan lezen.

Als je daar zo bang voor bent neem je lekker Windows XP en gebruik je een encrypted file system :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
FastBunny schreef op 18 January 2003 @ 21:40:
[...]

FF offtopic hoor,
Maar wat doe je in vredesnaam op je harddisk omdat je bang bent dat de CIA/FBI data kan lezen.

Als je daar zo bang voor bent neem je lekker Windows XP en gebruik je een encrypted file system :)
ja en die encryptie heeft ook een backdoor (key escrow..) :z

http://nsa2.www.conxion.com/winxp/

voor de liefhebbers

A wise man's life is based around fuck you

• mjszwo
  • Niet online
nou ik vind het gewoon handig om te weten omdat ik de laatste tijd veel met bestands- en gegevenssecurity aan het experimenteren ben, grotendeels gewoon voor de lol en misschien kan het later nog eens van pas komen :)

en dat encrypted filesystem zal de CIA ook wel kunnen kraken lijkt me :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

FastBunny

Give it the Works !

zwelgje schreef op 18 januari 2003 @ 21:47:
[...]

ja en die encryptie heeft ook een backdoor (key escrow..) :z

http://nsa2.www.conxion.com/winxp/

voor de liefhebbers
Op die link geeft de NSA aanbevelingen voor hoe je Windows XP Security moet instellen :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
FastBunny schreef op 18 January 2003 @ 21:56:
[...]

Op die link geeft de NSA aanbevelingen voor hoe je Windows XP Security moet instellen :?
lezen? topicstarter is flink bezig met security ed, (dmv expirimenteren) en dit leek mij wel een handig linkje voor hem B)

A wise man's life is based around fuck you

• mjszwo
  • Niet online
op dat linkje staat wel wat leuke info, dat ga ik effe op me gemakkie bekijken :) thanx :)
Pagina: 1