Toon posts:

[Cs] onder @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

laat ik maar gelijk to the point komen :)
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb thuis een netwerkje, met 2 computers, met allebei aansluiting op @home, via verschillende identificatie nummers (een service die @home sinds kort helaas niet meer aanbiedt).
Wij zijn allebei (m'n broertje en ik) vervent counter-strikers en zitten vaak samen tegelijkertijd te counter-striken. Dit ging tot een maand geleden perfect. Helaas ging dit vorige maand ergens mis.Wanneer we nu tegelijkertijd op het internet spelen hebben we allebei een ping van rond de 100.Dit is uitermate vervelend wanneer je samen wars wil spelen.

De snelheid van het internet zelf is gewoon goed.wanneer ik bijvoorbeeld een ping uitvoor naar www.tweakers.net zit dit allemaal rond de 20/30.Ook wanneer ik alleen Counter-strike op het internet (dus ni tegelijker tijd met mn broertje) is mijn ping ook goed.

Specs van mij : Amd Athlon Xp 2400
Asus a7v8x (Ik maak gebruik van de onboard netwerk kaart)
Ati Radeon 8500 128 mb
512 mb DDram

Specs van mn bro : Amd Athlon xp 1900
Asus 7v333
Ati Radeon 8500 le
512 mb DDr

Wij maken via een hub verbinding met het internet en zoals eerder gezegd hebben wij allebei een ander identificatie nummer.

Heeft iemand een Idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 11:18
ping probleem = internetverbinding
eventueel nog ander data verkeer dat er loopt?
firewall geinstalleerd?

ennuh, ping van 100 met 2 man is niet echt veel hoor ;)
nog uiterst speelbaar iig

Verwijderd

ping van 100 met @home is op zich vreemd met 2 man want je hebt als het goed is een upload van 30k en een down van meer dan genoeg.

kijk idd eens of er mischien iets van een firewall staat te draaien
mischien kazaa ofzo? iets wat je upload dermate wegvreet.
Is er nog een server bij jullie?

(ow trouwens je onboard netwerkkaart van je mobo is goed ;) gebruik ik ook :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet c-ker dat der geen prog draait die upload weg vreet. Wel draait er op allebei de puters zone alarm, maar ook wanneer deze uit staat is het probleem er nog steeds.

Een verbinding van 16 kb up is nie echt luxe om een cs server mee te draaien, dus daar begin ik dus ni aan :).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 12:29:
ping van 100 met @home is op zich vreemd met 2 man want je hebt als het goed is een upload van 30k en een down van meer dan genoeg.
@Home heeft maar een upload van maximaal 16 kb/s hoor. En je downloadsnelheid doet er eigenlijk al helemaal niet toe tijdens online games, zolang het maar ongeveer even snel (of natuurlijk sneller) is als uploadsnelheid.

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 19 January 2003 @ 13:34:
[...]
@Home heeft maar een upload van maximaal 16 kb/s hoor. En je downloadsnelheid doet er eigenlijk al helemaal niet toe tijdens online games, zolang het maar ongeveer even snel (of natuurlijk sneller) is als uploadsnelheid.
hmm ik kende iemand met 30kb/s maar dat kan uiteraard verandert zijn ofsow :)

maar als je 10 kb/s upped en dan ook nog 2 gamers dan heb je last van ping probs daarom vraag ik het want cs verwacht ongeveer 4 a 5 kb up geloof ik (of het is down) maar het is in ieder geval totaal 7 kb/s up en down

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
Crash-Override schreef op 18 januari 2003 @ 20:28:
ping probleem = internetverbinding
eventueel nog ander data verkeer dat er loopt?
firewall geinstalleerd?

ennuh, ping van 100 met 2 man is niet echt veel hoor ;)
nog uiterst speelbaar iig
@Home heeft naar mijn weten 16kb up en daar moet je makkelijk met meerdere mensen online mee kunnen spelen.

Hier met mijn ADSL = 14kb up en 80kb down
kan je met 2 man met allebei ping van 30 spelen, met 3 man ping van 40 en 4 man ping van 65.

Dus daaraan zal het niet liggen. Ga eens denken wat je die tijd daarvoor heb geinstalleert.. iets van Firewall of dergerlijke. Of iets van software wat constante verbinding heeft.

Voordat jullie beide gaan cs-en probeer dit eens op beide computers:
Doe CTRL+ALT+DEL en ga naar Processen, haal daar alle processen die je niet nodig hebt weg (iexpler.exe bijv, msmsg.exe (msn) enz enz..)
Tot je vrijwel alleen nog maar processen hebt die het systeem zelf heeft gestart bij het booten (staat achter: executed by System).

Als nu het probleem niet weg is kan het vrijwel niets met software te maken hebben (of je hebt instellingen verandert in cs of proxy). Je kan ook even een andere game proberen om te kijken of dat wel lukt. Ook even je oude CS instal backuppen en met een nieuwe frisse cs instal eens proberen.

Succes.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook samen met mn broertje.

oplossing: configs tweaken.
ik heb nu rate 2500 en cl_cmdrate 20 (mn broertje ook) en nu kunnen we spelen met ping 60/80 ongeveer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem inmiddels opgelost.
Het was idd iets met de config.
We hebben nu allebei standaard configs en allebei de pings zitten nu rond de 30.

Het heeft iig nix met de volgende commands te maken: cl_updaterate, cl_cmdrate, cl_rate, rate.
Ik ben nog op zoek naar het preciese probleem.
Pagina: 1