Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IR-ontvanger werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een IR-ontvanger gemaakt voor mijn 6610, maar hij werkt dus niet. Ik heb dit schema gebruikt (te vinden op: [url]www.tweakhardware.com\guide\remote[/url])

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakhardware.com/images/guide/remote/schaltplan.gif

Ik heb winlirc gebruikt maar dan zegt ie: failed to initialze ofzo. Ik heb hem wel in de goede com poort, maar nog doet ie niks. Ook bij dat "learn" geeft ie geen enkel signaal.

Dit zijn de pics van mijn IR-ontvanger:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~k.jensma/pic2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~k.jensma/pic3.jpg

Is er iemand die weet of ik iets fout gesoldeerd heb? (ik weet dat het er nogal verrot uit ziet maar ik heb in het begin een ouwe soldeerbout gebruikt, later had ik een betere tot mijn beschikking)

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:49
Was het niet zo dat je iets moest omkeren met deze schakeling?

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 01:32

WOmBaT

Nyaaa!!!

Treenaks schreef op 18 January 2003 @ 20:38:
Was het niet zo dat je iets moest omkeren met deze schakeling?
Dat had geloof ik te maken met pin 2 en 3 van die infraroodontvanger. Ik heb het zelf twee maal geprobeer te bouwen; mij is het echter nooit gelukt om het werkend te krijgen. De schakeling zoals je die hebt op die foto's is precies hetzelfde zoals ik het had. Als iemand hier overigens een goede werkende guide voor heeft liggen wil ik het nogmaals proberen.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb deze schakeling ook gemaakt, en met succes. Gewoon precies volgen wat er in die guide staat :) Is je weerstandje wel goed? niet 47 ohm of zo? :) (dat had ik namelijk |:( ). Diode zit zo te zien goed :) en heb je rekening gehouden met de + en - van de elco?

Wat is een 6610? :)

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Mobieltje :)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:15

almightyarjen

When does the hurting stop?

Heb je de pootjes van IC2 goed aangesloten?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• almightyarjen

almightyarjen

C1 en C2 dienen om resonantie tegen te gaan in IC2. Deze condensators moet je zo dicht mogelijk bij IC2 plaatsen. Ik wordt niet veel wijs van je foto's: ik vind het een beetje een "kliederboeltje", nofi. :)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Test het even met een afstandsbediening, als ie dat niet leert of erop reageert is je ontvanger niet goed. Werkt het wel, dan ligt het aan je tel. (Ik wist niet dat je je telefoon ook als afstandsbediening kon gebruiken...).

System specs

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

frim schreef op 18 januari 2003 @ 20:48:
Ik heb deze schakeling ook gemaakt, en met succes. Gewoon precies volgen wat er in die guide staat :) Is je weerstandje wel goed? niet 47 ohm of zo? :) (dat had ik namelijk |:( ). Diode zit zo te zien goed :) en heb je rekening gehouden met de + en - van de elco?

Wat is een 6610? :)
Jij zult deze schakeling dan ook vast en zeker gebruiken met een remotecontrol (want daar is deze voor bedoeld)

Voor HGJ:
Je Nokia 6610 werkt met een IrdA reciever/transmitter. Om deze met je PC te laten communiceren moet je dus ook een IrdA reciever/transmitter in je PC hebben.
De IR module die jij hebt gebouwd kan alleen ontvangen. Dit is voor data verkeer tussen mobieltje en PC niet voldoende. Hiervoor heb je tweerichtings verkeer nodig.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
meet anders eens of je wel 5V hebt achter de 7805

sommige com poorten zijn niet zo vrijgevig als andere en hebben dus een te lage uitgangs spanning

als die te laag is zou je gewoon die regelaar kunnen dumpen en de het knooppunt R1,D1,C1 direct met pen 2 van de ir onvanger kunnen verbinden (eventueel met een 5,1V zener naar massa)

Repareren doe je zo.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Een mobiel kun je niet aan deze poort hangen. Dit is echt alleen voor afstandsbedieningswerk..
Ik zou even zoeken op een irDA poortje, ziet eruit als een rechthoekje met 2 bolletjes.. Zit ook in laptops, maar dan meestal achter een donker plaatje

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
offtopic:
geen idee waarom het niet zou werken maar ben dankbaar voor deze topic+posts
/me heeft weer wat inspiratie voor nieuwe shit @ case

• HGJ
  • Niet online
Ok, hij werkt nu redelijk. Ik kan met de afstandsbediening Winamp bedienen. Ik ben er nu idd achter dat ie niet voor telefoons te gebruiken is. Om het werkend te krijgen heb ik Winlirc en een plugin voor winamp gebruikt (wat trouwens erg vaag werkt.) Klopt het dat deze plugin alleen bij versie 2.8 werkt? Iig niet bij versie 3.0 bij mij.

Ook is het jammer dat ik mijn afstandsbediening heel precies moet richten op de ontvanger. Weet iemand of hier een oplossing voor is?

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

HGJ schreef op 19 January 2003 @ 14:31:
Ok, hij werkt nu redelijk. Ik kan met de afstandsbediening Winamp bedienen. Ik ben er nu idd achter dat ie niet voor telefoons te gebruiken is. Om het werkend te krijgen heb ik Winlirc en een plugin voor winamp gebruikt (wat trouwens erg vaag werkt.) Klopt het dat deze plugin alleen bij versie 2.8 werkt? Iig niet bij versie 3.0 bij mij.
Winamp3 werkt met een heel ander soort plugins (components in winamp3). Plugins voor alle 2.x versies zijn niet compatible met winamp 3 tenzij het een general plugin is. Dan heb je kans dat je het alsnog aan de praat krijgt met dit.

• almightyarjen

almightyarjen

Als je met je Nokia wilt communiceren heb je idd tweerichtingsverkeer nodig, misschien is dit wat:
Afbeeldingslocatie: http://tscherwitschke.de/Irda_sch.gif

Bron: http://tscherwitschke.de/irda.html

• HGJ
  • Niet online
Nog ff een vraagje: Is het mogelijk om je divxplayer (bv. BSPlayer) aan te sturen mbv IR en afstandsbediening? Ik weet dat het met Girder kan, maar zijn er nog andere programma's waarmee dit ook kan?

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

HGJ schreef op 19 januari 2003 @ 17:12:
Nog ff een vraagje: Is het mogelijk om je divxplayer (bv. BSPlayer) aan te sturen mbv IR en afstandsbediening? Ik weet dat het met Girder kan, maar zijn er nog andere programma's waarmee dit ook kan?
Ik zal ff verwijzen naar het topic dat ik pas geleden had.. ik heb ook dit schema namelijk gebruikt.. en hij werkt gewoon goed.. met gider en Winlirc.. en BS player kan gewoon met winlirc communiceren.. als je bij opties van BS player kijkt en dan bij sneltoetsen ofzo.. staat daar rechts iets met winlirc.. ik kan bsplayer nu openen /sluiten en winamp openen en sluiten.. films openen/ afspelen .. alles werkt gewoon goed. alleen moet je bij gider opgeven dat je de BS player toets maar om de 5000mS mag indrukken.. als je dat doet kan je in bs player opgeven dat hij bij die toets afsluit.. druk je nu 1 keer achter elkaar.. dan opent hij bs player .. druk je 2 keer dan wil hij openen maar hij is al open.. dan wordt bsplayer actief.. druk je binnen de 5 sec dan weer.. dan sluit het programma af :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
goed ik heb dus ook de partjes besteld voor de schakeling zoals boven beschreven
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakhardware.com/images/guide/remote/schaltplan.gif

is het mogelijk in deze schakel een ledje te plaatsen die aan gaat on activity, dus als ik een knop indruk @ afstandsbedining???

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ja dit kan wel met een transistor en een weerstand volgens mij.. de DCD op de Basis ansluiten ... de Collector op de RTS en de weerstand + led op de emmitter en naar de GND.. tis 5 volt dus ff rekenen voor de voorschakel weerstand!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1