Toon posts:

Een website, meerdere domeinen & pageranking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn website heb ik meerdere domeinnamen, en momenteel komen ze op de zelfde page uit. Nu weet ik dat (o.a.) google dit soort praktijken niet echt waardeerd, dus ben ik opzoek naar een mooie andere oplossing.

Bijvoorbeeld:
  • alle domeinen op een net iets andere page terecht laten komen op de site. (op de verschillende onderdelen bijvoorbeeld)
  • één domein als hoofddomein en de andere via een doorlinkpage ("Dit domein is onderdeel van, bla bla, klik hier om door te gaan") bij de eigenlijke site terecht laten komen.
  • alle domeinen in beginsel op een andere page terecht laten komen die dan meteen (d.m.v. een autom. redirect) terecht komt op het zelfde domein
Welke van de bovenstaande is de mooiste mogelijkheid? wat vinden searchengines van de verschillende opties? Zo als ik het nu heb maak ik kans op strafpenalties van o.a. google. Zijn er nog meer goeie opties?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ga gewoon voor de redirect page, maar dan wel per direct autoredirect, geen linkje oid, ook geen vertraging van een x-aantal secs.

Doe dat dan ook gewoon met een heel simpel htmlletje met wat javascript, redirect page altijd zo licht en simpel mogelijk houden. Doe het dus zo dat de bezoeker het niet eens merkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
of misschien... ik heb een aantal ip's beschikbaar voor vhosts... ik kan het natuurlijk spreiden

www.domein1.nl --> ip1
www.domein2.nl --> ip2
etc

en in de apache vhost config gewoon instellen dat het wel allemaal op de zelfde site terecht komt. wat zouden de indexing-robots daar van denken?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
je kan vhosts zelfs sturen naar 1 ip

ik heb hier ook 10 domeinen draaien op 1 ip met het 2e ip kan je dan loadbalancing / failover doen

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 19 januari 2003 @ 13:03:
je kan vhosts zelfs sturen naar 1 ip

ik heb hier ook 10 domeinen draaien op 1 ip met het 2e ip kan je dan loadbalancing / failover doen
Dat weet ik...

maar het gaat er nu dus om of (bijv) google minder (snel) strafpenalties uitdeelt als het naar verschillende ip's gaat. want het zit momenteel allemaal op 1 ip, en ook met exact de zelfde page. En exact de zelfde page wordt gezien als cloning, en levert strafpenalties op.