Toon posts:

[Win2k] AT maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor elkaar krijgen dat een batchbestand om de 60 seconden uitgevoerd wordt om mijn Win2k server. AT kan wel schedulen maar niet met een interval op tijden/minuten/seconden, alleen weken of dagen.

Is hiervoor een andere methode/tool?

Verwijderd

Met de task scheduler kun je dat volgens mij wel voor elkaar krijgen, bij advanced scheduling options zie ik staan: repeat task every .. minute/hour. Dus om de 60sec een batchfile starten moet daarmee wel lukken. (zie start - program files - accesoires - system tools - scheduled tasks).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Maar je kan ook een loopje maken en het proces steeds +- 60 seconden pauzeren met een wait.exe. Dan hoeft er niet steeds een nieuwe gestart te worden.

edit:
ele heeft hieronder natuurlijk helemaal gelijk vwb te lang laten draaien.

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 19-01-2003 13:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Let wel op dat als je een batchfile heel lang laat draaien, dit na een tijdje vanzelf misgaat. Op een of andere manier crashed je cmd.exe na een dag of 3 (bugje, gok ik).

Ik zou dus een methode kiezen die je een dag laat draaien door middel van een pauze ([google=sleep.exe]), en elke dag laat onderbreken en herstarten door je task scheduler.s