Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LED] felheid netwerkaartledje (geen VU!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het doorlezen van wat posts (en search..) over het weergeven van een netwerkaartledje aan de voorkant van mijn case, ben ik hier aan begonnen. Het probleem is dat mijn rode 5 mm ledje veel minder fel oplicht dan de andere, van bijv mijn hdd. Op mijn netwerkaart (Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet-adapter) zit namelijk een ander ledje (heel klein, waarschijnlijk lager voltage), meer eigenschapen heb ik hier niet van.. Ik heb de draadjes voor het weerstandje gemonteerd (als het ware afgetapt), dit scheelt iets, maar niet veel.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is, om zonder mijn netwerkaart grondig te veranderen, dit ledje op gelijke sterkte te laten branden. Mijn elektronica kennis is redelijk gering, dus een eenvoudige oplossing zou welkom zijn. (maar alle oplossingen zijn welkom!)
Kan het zijn dat het voltage dat door de netwerkkaart (in zijn geheel) loopt gewoon minder is?

alvast bedankt!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ik denk dat je met een transistor er wel komt. Alleen heb ik geen flauw idee wat voor een type enzo. Werking: Je zet een lage stroom op 1 van de 3 pootjes, waardoor er door de andere 2 pootjes een stroompje kan gaan lopen. Zet je op die pootjes iets van 2.5 volt, en op dat ene pootje van waar je netwerkkaart op komt 0,5 volt, dan zal er op laatste pootje 3 volt komen, waar je dan je grote led op aansluit. Maar er zijn hier wel mensen die precies weten wat je nodig hebt.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Zijn de rest van je LED's niet gewoon 3mm? Dit is dacht ik normaal voor hdd en power LED's

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Begin eens met een high-efficiency led te proberen, die hebben al genoeg aan 2.5 mA ipv de normalere 10-20. Kijk wel uit dat er dan niet teveel stroom doorgaat, want voor je het weet zijn die dingen doorgebrand.

Verwijderd

Ik dacht dat je gewoon een optocoupler ervoor kan gebruiken. Netwerksignaal is een bloksignaal, hang daar een optocoupler aan, een 5 volt input en een weerstandje voor je ledje.

En het was de stroom die de felheid bepaalde, niet het voltage dacht ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
Al mijn LED's zijn 5mm (behalve dus die van mijn netwerkkaart).
Als ik een transistor gebruik waar moet ik die dan precies plaatsten? Dit kan ik me nog niet geheel inbeelden. (Tussen ledje van netwerkkaart en 5 mm ledje? En wat bedoel je met die lage stroom? ) Ik zal het in ieder geval nog een suitpluizen...
Voor die efficiency ledjes zal ik eens bij mijn boer gaan informeren..

merci! ()

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Je kan ook een optocoupler nemen, bijv. de CNY17. Het ledje dat daarin zit sluit je aan op de led van de NIC. Je nieuwe led zet je in serie met de optocoupler naar GND en een weerstandje naar +5V. Werkt perfect - Kost geen drol. :)

Verwijderd

Ik zou idd ook gaan voor een optocoupler (en ik ben er ook voor gegaan bij mn eigen mod) Dit werkt het beste. Eventueel kan je dan voor de weerstand tussen de opto-coupler en de led een pot-meter (veranderbare) weerstand nemen. Je weet namelijk niet exact de ingangsspanning, dus de uitgangsspanning berekenen kan ook moeilijk zijn waardoor de led niet iets minder fel brand dan gedacht. Met zon pot meter kan je voorzichtig de weerstand verlagen om zo de led feller te laten branden.

Verwijderd

Je weet de ingangsspanning wel, LEDje van opto heeft ca 1V nodig en het torretje wordt opengestuurd.
Over het LEDje met voorschakelweerstand staat dan bijna voedingsspanning.
Afhankelijk van de hoogte van die voedingsspanning bepaal je de waarde van de weerstand.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Hehe, ik las zojuist dit topic.. heb meteen mn nicje eruit gesloopt.. en de ledjes gemod... 20min werk! ik ga straks foto's maken (het 100mbit ledje kan ik niet testen.. heb 10mbit hub :( )

fototje: Afbeeldingslocatie: http://qadn.student.utwente.nl/~silent/CaseModding/Chieftec/nic.jpg

grote versie: http://qadn.student.utwen...eModding/Chieftec/nic.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Perphide op 19-01-2003 01:17 ]

Verwijderd

Het is een simpele maar leuke mod, die ook vaak op lans erg functioneel is. Ik raad ieddereen deze aan. (soms kan het ook zonder opto couplers e.d.)
Pagina: 1