Toon posts:

[Router] @home wil niet verdeeld worden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier op dit moment bij iemand zijn @home verbinding aan het delen dmv van een edimax broadban router BR-6104.

Ik heb alles aangesloten volgens het boekje, dus de uplink (de @home kabel aangesloten op een com21) in de MDI-II poort. En dan de comps (win98se en win95) op port 1 & 2.

De volgende instellingen in windows:
Bindings: Check client blah blah aangevinkt
Gateway: leeg
DNS conf: Disable DNS
WINS conf: Disable WINS Resolution
IP Adress: Obtain auto ip

Vervolgens de router ingesteld met quick connect -> cable -> timezone aangegeven -> username -> (hier krijg ik het mac address te zien).

En vervolgens.. niks.

Ik heb all settings van de router al nagekeken, de firewall uitgezet etc. Als ik de @home cable gewoon rechtstreeks op de netwerkkaart steek is er niks aan de hand, doet alles het perfect. Maar met de router ertussen gebeurd er dus niks.

Iemand enige idee-en of suggesties?

Verwijderd

Domain (werkgroep @home) aangegeven?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 19:37 ]

Verwijderd

@Home checkt je hostname: hostname => ip-adres, dus als je geen (goede) hostname invult, krijg je geen (geldig) ip-adres...

/me heeft Chello, maar heeft bij een kennis dit gezien :?

Verwijderd

Topicstarter
Met username bedoel ik hostname
Vervolgens de router ingesteld met quick connect -> cable -> timezone aangegeven -> username -> (hier krijg ik het mac address te zien).
IK heb 2 keer geboot, helemaal niks veranderd, ik kan nu niet meer in de router, maar heb wel ineens i-net op 1 pc :?
Nu de andere pc nog en uitvinden waarom ik niet in de router kan.

Bij het booten zegt trouwens de andere comp. Ip conflict etc. Er is al een andere comp die dit ip adres gebruikt.

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

loopt alle instellingen op alle pcs'nog es na want zo'n ip conflict komt niet zomaar

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Bij de instellingen in windhoos:
1) gateway op de routers interne ip-adres zetten!
2) De dns mag je uitlaten, maar als je geen internet pagina's kunt kijken, maar wel de dns-servers kunt pingen moet je dus de @home dns servers instellingen in je windows

Verwijderd

Topicstarter
K alles werkt nu een simpele renew en release in winipcfg was voldoende. Dit uiteraard pas nadat ik kabels, nic, settings, drivers etc al veranderd had :|
Het waren meer problemen, maar je weet hoe dat gaat met mensen die win95 en win98se, en net kabel hebben + kinderen :( :|
Opstarten 10minz :Z ......

Alles werkt nu zonder fouten op outlook na, die wil connecten maar dat lukt hem niet
The host 'mail' could not be found. Please verify that you have entered the server name correctly. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 11002, Error Number: 0x800CCC0D
Ik heb de firewall alweer disabeld, maar dit helpt niets. Misschien iemand een idee, want ik word hier een beetje desperate..

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
De oplossing voor je mail is denk ik simpel stel eens in i.p.v. mail.home.nl. Dus nu netmail.home.nl. En probeer het dan nog eens..

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Dus zowel bij inkomende en uitgaande mail. Dus bij pop3: netmail.home.nl instellen. En bij SMTP: netmail.home.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja toevallig net geprobeerd :) en idd die werkte, toch bedankt :)

Verwijderd

netmail is eigenlijk voor als je niet thuis bent en toch ergens anders je mail wilt ophalen. alle mail die je via netmail ophaald blijft op de server staan. eigenlijk moet je deze server gebruiken: mail.home.nl en dat je niet gewoon mail kunt gebruiken komt puur omdat je achter een router zit..

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:38:
netmail is eigenlijk voor als je niet thuis bent en toch ergens anders je mail wilt ophalen. alle mail die je via netmail ophaald blijft op de server staan. eigenlijk moet je deze server gebruiken: mail.home.nl en dat je niet gewoon mail kunt gebruiken komt puur omdat je achter een router zit..
Gewoon mail.home.nl invullen of als dnsachtervoegsel in je router mail.home.nl opgeven.

Werkt perfect :)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1