FreeSCO router valt af en toe uit *

Pagina: 1
Acties:

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb hier een freesco Router staan enne daar valt elk uur / twee uur de dns server van weg.

Als ik dan effe dns reload doet dan is alles weer oke !!
Iemmand ide hoe dit kan ?

ik heb al geprobeert :
Nieuwe diskette gemaakt. :P
Alle settings 10x gecheked. :P
Andere dns servers gebruikt. ik zit op @home en de dns servers van 12move :P

Maar het helpt allemaal van geen meter !! 8)7
Trouwens een vriend van me heeft precies het zelfde probleem !!

En de hardware is een P200 met 32 mb ram op een gigabyte board
Met 2 3com nics 509b isa

[ Voor 10% gewijzigd door apollovenlo op 18-01-2003 19:04 ]

Verwijderd

Wat mij niet helemaal duidelijk is:

Valt de DNS-service weg op de router, zodat de clients geen dns-data meer van de router kunnen krijgen?

Of valt de DNS-service van 12move weg, zodat de router geen DNS-data meer krijgt van de DNS-servers?

Kan je dan nog wel gewoon pingen naar een extern IP-adres, dat je daarvoor nog wel kon DNS-resolven(Bv naar 'www.nu.nl' IP: 62.69.162.12)?

Welk OS draaien je clients eigenlijk? Indien je WinXP of W2k draait, doe dan bij de eerste beste DNS-staking :P eens een restart van de 'DNS Client'-service. Kijk eens of dat wat uitmaakt.

• apollovenlo
Ja de dns van de router valt weg.

en de clients draaien win98 en xp.

voorheen heeft het altijd gewerkt maar sinds een maand of 2 zit ik met deze elende :P

Verwijderd

Probeer 't eens te omzeilen door bij de clients de DNS-servers in te vullen (ipv bij de freesco)

Kijk ook eens of 't probleem blijft bestaan als je gewoon de DNS van @home invoert bij de freesco bak.

Ik overigens een vaag vermoeden dat de winxp bak ook wel eens de schuldige kan zijn, maar dat zou ik nu niet direct kunnen vaststellen.

• apollovenlo
Ik heb het al gepobeert met de dns van @home maar dan blijf ik precies het zelfde probleem houden.

ik denk niet dat het in de client's zit maar in de router. Kan het niet zijn dat ik een fof andere setting niet goed heb staan (na mijn weten staat alles goed hoor)

ps; ik heb hier 6 pc's staan 5 met xp en 1 met 98. voorheen heeft alles gedwoon gewerkt.
dat is nu ook net het vaage aan het hele probleem!!! :P

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

als je het zo willen, kan ik voor jou een kopie maken van mijn Freesco @home floppy, mischien wil die beter.
Zeg het maar, indien gewenst, laad ik hem wel ergens hoog.

Ach, what the hack: www.jolmers.com/freesco.zip
gewoon unzippen en naaar floppy copy'en

[ Voor 23% gewijzigd door sjolmers op 19-01-2003 13:44 . Reden: link toegevoegd ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• apollovenlo
Ik heb de zip gedownload zal hem zo effe op diskette pleuren
Maar eerst effe onder de douche (lig nog in bed :P )
ik draai nu btw die nieuwe versie van freesco maar ook die 0.27 had bij mij het zelfde probleem. Maar ik ga het zo effe uitprobeere en de settings aanpassen!!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

als het goed is hoef je niks aan te passen, want je 3com kaartjes worden automatisch herkent. verder heb ik alles op auto staan....ben gewoon lui ;)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit :X

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1