Toon posts:

[Win2KProSrvr] 65K kleuren, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via "Extern Bureaublad" inlog op mijn server (Win2000 pro server) dan is alles in 256 kleuren. Als ik met "Extern Bureaublad" inlog op een WinXP machine is het gewoon in 65K kleuren. Dat wil ik ook op mijn server, dat photoshopt tenminste normaal. :)

Als ik bij "Extern Bureaublad" op het tabblad weergave druk en bij het kopje "Kleuren" kijk staat er gewoon "Hoge kleuren (16-bits)". Eronder staat: Opmerking: de andere computer kan de instellingen die u hier opgeeft negeren.

Dat doet ie dus ook :) help...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Staat je server soms zelf al op 256 kleuren? Zo ja verander die dan in higere kleuren, en waarom fotosoepen op je server :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 18 January 2003 @ 19:25:
Staat je server soms zelf al op 256 kleuren? Zo ja verander die dan in higere kleuren, en waarom fotosoepen op je server :?
Nee, die staat gewoon op 16 bits kleuren. Ik wil photoshoppen op mijn server omdat ik op mijn werk ook plaatjes wil bewerken...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 00:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb dit probleem ook met Win2k server, dat komt omdat de ondersteuning voor Terminal Services in Windows 2000 misschien nog niet helemaal was uitgewerkt. In Windows XP kun je met gpedit.msc de maximale kleurdiepte opgeven voor Terminal Service tot zelfs 24-bits kleuren (ook bij Windows .NET uiteraard), maar bij Windows 2000 kon ik in gpedit.msc niets over Terminal Services vinden...

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

De maximale kleurdiepte voor terminal services op Windows 2000 Server is inderdaad 256.

Door gebruik te maken van Citrix XP op je Windows 2000 Terminal Server kun je wèl een hogere kleurdiepte aan.

Straks met Windows Server 2003 krijgen we tot 24 bits kleurdiepte.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56
Poort doormappen naar je werkstation, en daar bewerken. Dat gaat waarschijnlijk veel beter, omdat je daar meer cpu/ram hebt meestal. Gewoon met iets als Remote Admin.

Overigens moet je wel wat bandbreedte hebben als je op een beetje resolutie met 65k kleuren wil werken...
PSD downen, bewerken en weer teruguppen lijkt me handiger ;)
Pagina: 1