Toon posts:

Plextor 24/12/40a kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een gek probleem.

Gisteren startte ik mijn pc op en ik ontdekte iets geks. Na het controleren van de ide devices merkte ik dat mijn computer niet doorbootte. Hierbij blijft het writerlampje knipperen. Na enige tijd wachten gaat hij dan toch verder. Als hij eindelijk in windows is flipt de brander hem helemaal. Er zit geen cd in de brander. Maar toch probeert hij een cd te lezen in windows. Dit is te zien aan het cd-rommetje dat verscheint boven de cursor. Hierdoor gaat mijn computer ook behoordlijk traag. Plus dat ik mijn brander niet meer kan gebruiken.

Weet iemand wat dit is? Ik word er een beetje gek van. Ik heb ook al geprobeerd om de firmware te updaten

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb je de kabels goed aangesloten?

Master/ slave goed gezet?
GEen conflicten dus met andere HDD/ CDD????

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens geprobeerd om te booten met een dosfloppy en gekeken of je cdrw dan herkend wordt?

Verwijderd

Excuses voor het naar boven halen van deze oude koe, maar ik kamp al een tijd met hetzelfde probleem. Bij mij begon de ellende sinds de installatie van een Promise Ultra 133 TX2 controller kaart. Alles werkt goed totdat ik de Plextor aan het systeem hang ( maakt niet uit of dat nu is via de controller op het moederbord of op de Promise). De pc start retetraag op en is niet vooruit te branden. Ik heb alle master slave settings wel gehad, bios en firmware upgrades ook niks helpt. Conflicten zijn er volgens windows ook niet, hoewel het trage gedrag daar wel op wijst.
Iemand nog enig idee wat er aan de hand is, of is de brander 'spontaan' echt kapot.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je Plextor zal sowieso niet op die TX controller werken, wnat die kan geen ATAPI devices aan.

om het ding te testen.
hang hem in een andere bak
boot eens met een dos floppy en kijk wat hij daar doet.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:14

zAo

GPLv2 Fanboy

Als er een cd inzit die hij moeilijk kan lezen, dan krijg je dit. Vaak is dat bij erg vieze cd's. Haal de drive dus leeg en reboot :)

Verwijderd

volgens mij heb je het bovenste verhaal niet gelezen. Er zit GEEN cd in
Pagina: 1