ECC2-109 en een modem...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Zoals topic al duidelijk maakt zit6 ik hier achter de pc van mijn vader en die beschikt helaas niet over een permanente internet verbinding en is verdoemt tot zijn modem.

Nu heb ik vandaag ecc2 bij hem erop gegooit, maar nu krijg ik vrij vaak een pop-up dat er een programma verbinding wil maken met internet, en wel naar ecc2.eCompute.org. Hij vraagt dan toestemming om te mogen inbellen.

Nou je begrijpt, dat is irritant en dat moet dus niet. Bij de oude eccp had je een optie "permanent internet connection" die kon je uitzetten en dan was je klaar. Maar voor zover ik weet ondersteunt ecc2 zoiets niet.

Het enige wat ik in de faq heb kunnen lezen is over pc's die totaal geen inet hebben en hoe je dan moet sneakeren. En dat je in de cfg "server=ecc2.eCompute.org" kan vervangen door iets anders zodat hij geen verbinding kan maken met de server en dus gaat sparen.

Maar er staat dus niets in over een gewone modem gebruiker die zulke pop-ups te verduren gaat.

Is hier een oplossing voor? Misschien wel een stomme windows (XP) optie waarin je dat uit kan zetten?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De CLIclient heeft hier idd geen optie voor.

Je kunt proberen om bijv "server=BLAATecc2.ecompute.org" in te stellen. Misschien dat ie het dan niet probeert, omdat ie de server niet kan vinden.

Je kunt ook "x86core.exe -quiet" runnen. De DP's worden dan opgeslagen in de dplist-file. Die kun je er dan later uitvissen en handmatig verwerken (==takke-werk).

Gewoon "x86core.exe" runnen kan ook, dan zie je de DP's vanzelf in de output verschijnen. Echter, als de buffer van je command-line kort is en je bent er niet op tijd bij wordt ie weggescrolld en moet je 'm alsnog uit dplist halen. Je zou de output van "x86core.exe" ook kunnen pipen naar een file dmv "x86core.exe > output" en dan de file "output" doorzoeken naar DP's.

Iets anders/beters kan ik niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

gewoon een 1 achter je server adres zetten en deze weghalen als je op i-net zit!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
uhm mij lijkt dat als je het server adres veranderd de client nog steeds probeert verbinding te maken met internet.

Misschien als je het veranderd naar 127.0.0.1 dan zoekt hij automatisch naar je eigen PC.

[ Voor 3% gewijzigd door hiostu op 18-01-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:54

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

hiostu schreef op 18 januari 2003 @ 19:54:
uhm mij lijkt dat als je het server adres veranderd de client nog steeds probeert verbinding te maken met internet.

Misschien als je het veranderd naar 127.0.0.1 dan zoekt hij automatisch naar je eigen PC.
Inderdaad, en dan kan je als je dan een keertje wel online bent met die PC handmatig de ecc2-109.pnd file uploaden via het formulier. Werkt prima. Doe ik zelf ook voor een van m'n PC's

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een verkeer server adress invoeren en als je dan eens op het net zit al je dptjs flushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
op het ecc2 forum staat er iets over op ik meende dat er wel een weg voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
127.0.0.1 lijkt me een hele goede optie!
Een andere server invullen als bv BLAATecc2.ecompute.org zal niet werken want dan wil hij toch daar connectie naar maken en wil ie toch inbellen. Pas na het inbellen komt hij er pas achter dat hij niet bestaat.

Maar ik heb het probleem al opgelost :) Iedere keer dat je zo'n pop-up krijgt klik je hem uit ergenis snel weg, maar als je iets beter kijkt dat zie je daar ook een knopje settings. En juist, daarmee kan je die rommel uitschakelen.

Maar omdat ik dat dus al uitgezet hebt kan ik de server=127.0.0.1 niet testen, maar dan moet je wel iedere keer als je wilt flushen de cfg editen. Nu flushed hij gewoon als hij op ik zelf ga inbellen. Dat lijkt me iets fijner.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Haranaka schreef op 19 januari 2003 @ 12:12:
127.0.0.1 lijkt me een hele goede optie!
Een andere server invullen als bv BLAATecc2.ecompute.org zal niet werken want dan wil hij toch daar connectie naar maken en wil ie toch inbellen. Pas na het inbellen komt hij er pas achter dat hij niet bestaat.
Idd, hij zal dan eerst nog verbinding gaan maken. Maar als je zonealarm hebt kun je het programma weer uit de lijst of zo verwijderen.
Pagina: 1