LCD 15" Flatscreen TFT voor Games

Pagina: 1
Acties:

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39
Wie heeft er ervaring met een LCD Flatscreen TFT voor games?
Mijn ervaring is dat met name bij Laptops snelle acties achter lopen bij games en mijn inziens zit je ook altijd vastgebonden aan een gespecificeerde resolutie b.v. van 1024 X 768.
Vanwege het feit dat ik op korte termijn een scherm wil kopen, overweeg ik om een 15" flatscreen aan te schaffen, vandaar deze vraag.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Voor Games kan je toch beter naar 17š of groter gaan :?

Koop dan een gewone monitor is kwa kwaliteit ook beter beter beeld etc. tja alleen wat dikker he :D

Verwijderd

Vaak heeft een 15" TFT flatscreen de effectieve afmeting van een reguliere 17" dus in dat opzicht maakt het nix uit.

Rob

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 21:03 schreef tedkroon het volgende:
Mijn ervaring is dat met name bij Laptops snelle acties achter lopen bij games en mijn inziens zit je ook altijd vastgebonden aan een gespecificeerde resolutie b.v. van 1024 X 768.[/quote]Yep, TFT en LCD zijn trager, waardoor snelle acties waazig worden. Niet doen dus.
Die bepertke resolutie is ook waar. Kortweg: niet doen, gewoon normale monitor nemen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• robbus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
De beeldkwaliteit van een TFT is dus echt wel vele malen beter als die van een CRT. Scherper, geen refresh rate, effectief groter.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Vanaf heden wil ik niet meer anders dan lcd, het is snel genoeg en het kijkt veel rustiger. Ook bij snelle games.

Meh ...

Pagina: 1