[PHP] $variabele{$nummer}

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een formulier met verschillende textarea's en die heten item1, item2 enz.. Het aantal textarea's dat er zijn is opgeslagen in $i.

Dus ik dacht dan gebruik ik hetvolgende scriptje om alle textarea waardes in 1 variabele te zetten:

PHP:
1
2
3
4
5
while ($a < $i) {
$a++;
if ($a != 1) {$pagina .= "_NEXT_" . $item{$a};}
else {$pagina = $item{$a};}
}

Maar helaas, het werkt niet. Als ik echo $item1 doe komt de waarde van textarea1 tevoorschijn, met echo $a het getal 1. Dus $item{$a} zou goed moeten wezen...

P.S. bij mijn host hoeft er geen PHP_GET_VARS of PHP_POST_VARS bij te staan.. ouderwets ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch gaat het via $_POST [ 'item' . $a ] makkelijker. Misschien is het nog beter om al je textarea's item[] te noemen, dan is $_POST [ 'item' ] een array van alle waarden.

Variabele variabelen zijn meestal erg onhandig, en ze zijn echt nooit nodig. Nooit aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owwwwwww je oplossing van item[] spreekt mij erg aan. Had hier geen idee van! Bedankt! Het is zo opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit ik met een ander probleem...
Ik heb de textarea's item[] genoemt, maar enkele "file input" ook. Hoe kan ik nou move_uploaded_file gebruiken om de upgeloade bestanden ook daadwerkelijk ergens neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit überhaupt mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan meerdere files uploaden tegelijk.
http://www.php.net/manual....file-upload.multiple.php

Volgens mij heb ik niet helemaal goed gelezen wat je bedoelde. Dezelfde namen moet gewoon kunnen, je kan gebruik maken van if_uploaded_file()

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 19:44 ]

Pagina: 1