Toon posts:

Zoem als ik geluid wat harder zet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb nou een paar maandjes een Sony STR-DE485E Receiver aangesloten op mijn pc ( geluidskaart : Ac97 ) , in het begin geen problemen tot een week terug..
had nergens aan gezeten (echt niet) maar als ik hem nou wat harder zet tijdens films bijvoorbeeld dan hoor je een heel erg irritant gezoem.
Mijn Fm doet dat niet vreemd genoeg en als ik daar het geluid op 20 zet dan staatie gewoon al redelijk hard terwijl dat op de input naar pc op 30 pas is..

Wat ook gek is is dat hij het gewoon goed doet als ik via diezelfde kabel die naar de pc gaat een discman aansluit...perfect geluid , geen gezoem.
Ik dacht misschien is het mijn geluidskaart maar als ik vanuit mijn tv een scartkabel naar de geluidskaart trek dan hoor je dat gezoem weer niet..

wat kan dit zijn? alles is ge-aard en het heeft het allemaal wel goed gedaan.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens ook nog andere Topics gelezen hier over maar niks hielp bij mij

Verwijderd

Is alles geaard, dit is btw een zoekvraag, ff op GoT zoeken

Verwijderd

Topicstarter
alles is ge-aard...en heb ook al gezocht ;(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Heb je ook de antennekabel op je receiver aangesloten?

Zo ja: Haal die eens los en kijk eens of dat het probleem verhelpt. Als dat het probleem verhelpt, moet je een ff naar een installatiebedrijf en je probleem uitleggen. Zij hebben dan een speciale uitvoering van het antennekastje voor je, waarmee dat probleem valt te verhelpen.

Verwijderd

Heb je radio via de kabel?? Zo ja, trek die er is af?

--- mmm net te laat

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 18:13 ]

Verwijderd

Sorry, niet gezien dat alles geaard was ... Mischien zit er stof op de ingangen van je receiver... Ligt de kabel toevallig niet dicht bij je monitor?

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:12
Kan zijn dat het het geluid van je spinnende cd-speler is. Had daar zelf ook wel eens last van. In dat geval zou je het geluid van je cd-rom speler moeten uitvinken in je volumecontrole.

Verwijderd

Topicstarter
Topper !! het was inderdaad de kabel van mijn Fm!! wel vreemd dat dit inene zo gekomen is toch ?

hartstikke bedankt!!!!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 18:11:
Sorry, niet gezien dat alles geaard was ...

Alles aarden is ook niet goed. (hoewel ik vermoed dat je je receiver helemaal niet kan aarden, meeste receivers hebben een 2polige stekker).
Als je een potentiaalverschil krijgt tussen je pc en je versterker gaat er ook een stroom lopen. Wanneer je meerdere apparaten aan elkaar hebt gekoppeld, moet je er maar eentje van aarden. Die verzorgt dan vanzelf de aarding van de rest.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 11:40

Garrett

Watercooler

Hmmm.. ik heb dat ook, maar dat komt doordat m'n pc niet geaard is... toch maar es doen, is wel irri :{

I love watercooling

Verwijderd

Ik doe het voorlopig zonder fm tot ik een oplossing heb.
Weet alleen nog niet wat ik eraan moet doen?

www.marsje.net -->> My Toys

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:58
Oplossing kan dit zijn: Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Diversen_bestanden/9114002.jpg

Oftewel een Mantelstroom filter :)
Pagina: 1