EISA poort waar ISA inzit, slikt géén EISA meer

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een HP NetServer 5/75 LH met een aantal EISA poorten waar op dit moment een Realtek 8019 ISA netwerkkaart inzit.

Ik heb van erg lang geleden nog een 3Com 3C597 liggen die 10/100 is, en ikdus graag zou willen plaatsen i.p.v. de realtek. Maar ik krijg die EISA dus echt niet in dat EISA-slot geduwd omdat ie 2-3 mm eruit steekt. Wat doe ik nu precies fout. Voor diegene die het verhaal niet helemaal snappen:

Afbeeldingslocatie: http://www.linux-tutorial.info/Linux_Tutorial/The_Computer_Itself/The_Expansion_Bus/cards.png

Het probleem lijkt me te zitten bij de EISA access key.

20*350ZO45°

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aje ok a geprobeert om da ding deu te douwe? As die key in de wege zit za da nie ga, ma ik gelaaf nie dat da verschil in zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.florin.ru/pix/3com/3C597.GIF

Deze kaart zou et motte weze

Afbeeldingslocatie: http://www1.neweb.ne.jp/wa/igaweb/photo/ASrv/Slot.jpg

En zo'n slot as bovenin 't plaatje.

/zeeuws //wilde mossels.

Maar past de kaart er fysiek echt niet in door die nok of is die connector gewoon wat stug doordat er nooit een eisa in heeft gezeten?

Verwijderd

Euh... vraagje... waar zit de processor? :X

Hmmmz als dat EISA is, kan ik mijn PISA-bordje dr ook in kwijt :p
weet je zeker dat t E-ISA is?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmm, heb geloof ik nog een RAID controller liggen in dit formaat, es effe kijken of dat in me PCI gaat passen 8)7.

And The Only One

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Zo te zien is het een 3Com 10/100 NIC... waarom omzeil je het probleem niet door de PCI versie te nemen? Die zijn nog steeds voor een paar tientjes te koop.

日本!🎌

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 14:43:
Euh... vraagje... waar zit de processor? :X

Hmmmz als dat EISA is, kan ik mijn PISA-bordje dr ook in kwijt :p
weet je zeker dat t E-ISA is?
Dat bord op de foto heeft inderdaad EISA sloten, waar de processor daro zit kan ik niet echt vinden. Het moederbord van mijn NetServer heeft iig géén processor op het moederbord, maar op een speciale processor daughterboard. Ongeveer zoals deze:

layoutverneukend pic gefixt.. klik voor vergroting ;)
Afbeeldingslocatie: http://images.auctionworks.com/hi/55/54775/hplhpls133.jpg
_Thanatos_ schreef op 19 januari 2003 @ 15:20:
Zo te zien is het een 3Com 10/100 NIC... waarom omzeil je het probleem niet door de PCI versie te nemen? Die zijn nog steeds voor een paar tientjes te koop.
Ja, een PCI kaart is inderdaad ook een oplossing om die in mijn NetServer te duwen, alleen dan moet ik die weer gaan kopen ( +/- €9,- ) terwijl ik ook nioet zeker weet of mijn EISA utility die gaat slikken (Soort BIOS van de netserver). Die 3Com NIC heb ik al heel lang liggen, en zou erin moeten kunnen, en is natuurlijk wel vet, een EISA 10/100 kaartje.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 19-01-2003 16:19 ]

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Chips, BalusC heeft de layout verneukende PIC al gefixt, en nu zit ik per ongeluk dubbel te posten :( ;) THX BalusC

[ Voor 89% gewijzigd door Richard op 19-01-2003 16:20 ]

20*350ZO45°

Verwijderd

Wat ik dus wilde zeggen is... nog steeds: Weet je zeker dat die aansluiting die je daar ziet EISA is, en niet bijvoorbeeld PISA dat er heel toevallig hetzelfde uitziet?

Dat zou namelijk verklaren waarom die kaart er niet in past...

Anders is t gewoon een kwestie van door dauwen... :+

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd de kaart door de douwen in de slot, het voelde erg lekker aan, waarmee ik bedoel dat ik niet voelde dat ik de boel aan het slopen/ontwrichten was. Toen ik de NetServer opnieuw aanzette, begon mijn EISA config direct te blaten met een foutmelding, welke betekende dat er een kaart bijgestoken was die nog niet geconfigureerd was. Ik de ECU (EISA Configuration Utility) van de NetServer opgestart, en vroeg direct al om het bestandje !tcm5970.cfg wat natuurlijk verdacht veel lijkt op 3C597. Nadat ik dat drivertje had gedownload, herkende mijn Util de kaart perfect, nu nog even kijken of NT4 SP6a er zin in heeft :P

20*350ZO45°

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Richard schreef op 19 januari 2003 @ 23:58:
Ik heb net geprobeerd de kaart door de douwen in de slot, het voelde erg lekker aan, waarmee ik bedoel dat ik niet voelde dat ik de boel aan het slopen/ontwrichten was. Toen ik de NetServer opnieuw aanzette, begon mijn EISA config direct te blaten met een foutmelding, welke betekende dat er een kaart bijgestoken was die nog niet geconfigureerd was...
Dus dat deu douwe had nog zin ook ;) Bespaart je weer een 10tje voor een andere kaart. :)

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

oooo vet EISA :P Hoeveel MB/sec is dat nou eigelijk :? :P

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

EISA is een 32bits brede 8,33MHz snelle bus. Dat maakt dan 33MB/s :)
Pagina: 1