Hoe de koeling van een radeon te optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik ben een eigenaar van een Club#d radeon 9700 videokaart.

Maar ik las ergens op het internet dat er tussen het koelblok en core van de vpu een kleine ruimte zit.

mijn vraag is dus:
Zal ik het gat opvullen met goede koelpasta(artic silver3 of coolermaster high performace).

Of moet ik de spacer eraf halen maar is he took mogelijk om die spacer iets lager te maken???

alvast bedankt.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36
De spacer raakt als het goed is de core niet aan, dus moet je je core insmeren met AS3 ofzo, niet teveel off course....

Verwijderd

Als je weet wat je doet dan zou ik die spacer eraf halen. Maar hij zit er niet voor niks. Iets lager maken is een idee, maar als hij er dan af is zou ik hem er gewoon af laten. Door een hoekje los te pielen kan je hem eraf krijgen.

Titel wat aangepast.

Edit:
Ow nog een tip. Je kan je koelertje vlakken en polijsten. Helpt ook heel veel. Zo kom je met je standaard koeler een heel eind.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 18:31 ]

• Sn0wblind
tnx voor de tips.

ik zal 'm polijsten en een beetje as3 tussen doen maar ik denk dat als ik de spacer er helemaal afhaal dat ik het beruchte AMD prob krijg dat de core kan afbrokkelen.

dus maybe hebben anderen hier goede ervaringen mee??

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
Sn0wblind schreef op 18 januari 2003 @ 18:36:
tnx voor de tips.

ik zal 'm polijsten en een beetje as3 tussen doen maar ik denk dat als ik de spacer er helemaal afhaal dat ik het beruchte AMD prob krijg dat de core kan afbrokkelen.

dus maybe hebben anderen hier goede ervaringen mee??
volgens mij brokkelen die dingen niet snel af... maar dat kan aan mij liggen :)

• Sn0wblind
ja maar ik wil geen risico lopen omdat ik er dan geen garantie op krijg als de core afbrokkelt.

maar ik wil in principe van de normale gewoon een pro maken door 'm over te klokken maar daar moet ik zeker goede koeling voor hebben+mem chips koelen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zou wat koelblokjes op het geheugen mikken, daar heb je vaak meer aan dan het invriezen van de core. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 18 January 2003 @ 23:15:
Ik zou wat koelblokjes op het geheugen mikken, daar heb je vaak meer aan dan het invriezen van de core. :)

Dat is niet helemaal waar. De winst die je haalt met het koelen van de memchips weegt niet op tegen de winst die je haalt met het koelen van de core.

• Captain Pervert
Dat is waar, maar ik bedoel dat je er niets aan hebt om de core beter te koelen, wanneer je het geheugen niet extra koelt. Zoals je ongetwijfeld weet is het geheugen bij overklokken altijd de bottleneck

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Sn0wblind
hoe zal ik de memory koelblokjes erop monteren??

• Captain Pervert
Als je die dingen bestelt ergens, krijg je zelfklevend, warmtegeleidende uh, plakkertjes? Erbij. Of lijm met dezelfde werking. In elk geval zit er iets bij. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Captain Pervert op 19-01-2003 01:29 ]

• Sn0wblind
ik zal er dan eens een paar bestellen :)

• momania
  • Laatst online: 13:05

momania

iPhone 30! Bam!

Captain Pervert schreef op 19 January 2003 @ 01:29:
Als je die dingen bestelt ergens, krijg je zelfklevend, warmtegeleidende uh, plakkertjes? Erbij. Of lijm met dezelfde werking. In elk geval zit er iets bij. ;)
En anders haal je bij je tube ASIII ook nog AS adhesive...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1