[c++/wtl] owner-drawn button

Pagina: 1
Acties:

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 20:38
Ik ben bezig met een applicatie gebaseerd op WTL (Windows Template Library, v7 als het goed is) met VC++ 6. Nou wil ik mijn programma es wat opleuken met mooie geskinde knopjes. Met de classwizard heb ik een CMainFrame class en een CView class gemaakt. In de resource editor heb ik bij 1 knop de style 'owner drawn' aangevinkt. En dan nu de vraag: hoe kan ik dat ding voorzien van een bitmap?

In de view kan ik wel een WM_PAINT afvangen, maar dat lijkt (:?) me niet de bedoeling. Thecodeproject.com en google bieden beiden geen uitkomst.

Handig om even te vermelden: de desbetreffende knop staat dus in de CJukeboxView-class, en die is dialog-based (dwz ik kan met de resource editor aanpassen wat er op het scherm verschijnt en in die class zit de 'view' logica)

[ Voor 19% gewijzigd door MisterData op 18-01-2003 17:12 ]

Verwijderd

Codeproject.com heeft zeker weten 'n paar articles over owner drawn controls met wtl maar dit terzijde, als je de WM_DRAWITEM afvangt moet 't wel lukken gok ik .

• MisterData
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 17:39:
Codeproject.com heeft zeker weten 'n paar articles over owner drawn controls met wtl maar dit terzijde, als je de WM_DRAWITEM afvangt moet 't wel lukken gok ik .
Ja, dat opvangen van die message is makkelijk (gewoon een MESSAGE_HANDLER toevoegen) maar hoe dan verder?? Ben niet zo'n ster eigenlijk met DC's enzo :/

Verwijderd

wat wil je bereiken dan? wil je 'm echt zelf tekenen of wil je er alleen 'n bitmapje op ofzo?!

• MisterData
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 17:52:
wat wil je bereiken dan? wil je 'm echt zelf tekenen of wil je er alleen 'n bitmapje op ofzo?!
In plaats van het standaard uiterlijk van een knop (grijs, met een rand eromheen) wil ik er zelf een bitmap overheenplakken.

Verwijderd

Waarom gebruik je dan CBitmapButton uit atlctrlx.h niet :?

• MisterData
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 18:32:
Waarom gebruik je dan CBitmapButton uit atlctrlx.h niet :?
Hoe moet ik die dan gebruiken? Als ik toch mijn knoppen aanmaak in de resource editor? Met andere woorden: hoe koppel ik dan bijvoorbeeld zo'n CBitmapButton aan een knop op een dialog?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
MisterData schreef op 18 January 2003 @ 18:40:
[...]

Hoe moet ik die dan gebruiken? Als ik toch mijn knoppen aanmaak in de resource editor? Met andere woorden: hoe koppel ik dan bijvoorbeeld zo'n CBitmapButton aan een knop op een dialog?
Beetje googlen doet wonderen: http://www.codeproject.com/wtl/bmpbtn.asp ;) And probably more where that came from: http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=CBitmapButton+example&btnG=Google+Search

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

http://home.worldonline.dk/viksoe/all_wtl.htm deze site heeft ook heel wat WTL speeltjes.

• MisterData
Nog een probleem, ik kan geen bitmaps van meer dan 246 kleuren gebruiken (dat ziet er niet uit)
Pagina: 1