Netwerkje loopt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerkje liggen

PC1
PC2
en een freesco routertje

In pc1&2 zit allebei een 905c en in de router een 905b op de workstations draait allebei win2k prof.

Wat is nu het geval voor inet werkt het perfect alleen kan ik onderling de pctjes niet zien op pc1 zit een printer die ik ook graag vanaf pc2 zou willen gebruiken .... zeer incidenteel werkt het netwerk naar behoren maar over het algemeen kan ik met pc2 pc1 niet zien :S. Ook kan ik vanuit pc2 niet inloggen op het freesco control pannel omdat hij het w8woord niet accepteerd :S ik krijg wel de freesco beginpagina.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32

lordsnow

I know nothing

Ik heb hier aan freesco bak, met daarachter een switch en dan 4 PC's.

Hebben jou beide PC's wel unieke namen, en dezelfde workgroup?
Waneer de ene PC de andere PC niet ziet, wat zijn dan hun IP's en subnet maskers?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

klinkt me in de oren alsof je 2 subnetten gebruikt; iedere pc 1. ik denk in dat geval dat je ff een switch of hub nodig hebt, en dat dan alles weer naar behoren zou moeten werken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik heb een switch. auto ip en auto dns staan ze op

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
ja en 2 verschillende werkgroepen mischien ???

Verwijderd

Heb je 'Client for Microsoft Networks' geïnstalleerd? En als je je printer wil delen: heb je ook File & Printer sharing for MS Networks' geïnstalleerd?

Als laatste redmiddel kan je, naast TCP/IP, 't 'NETBEUI'-protocol installeren, dat is behoorlijk failsafe in dergelijke situaties(kleine, non-routable netwerkjes) :) .

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

nog iets pc's zien elkaar pas als ze ook echt iets gedeelt hebben teminste zo is het hier thuis (osen varieerend van 95 tot XP pro (en mandrake linuxwerkt het soms wel soms niet))dus wel een printer delen voordat jezoekt en maak gebruik avn de volgende netwerk protocolen tcp/ip(duh!) bestands en printerdeling voor m$ netwerken 9bij sommigen osen moet kan je eronder aanviken of je bestanden wilt delen)chek of je dezelfde werkgroep hebt (weet niet of het hoofdletter gevoelig is)naam van de service provider moet op windows locator staan (staat ie standaard op)(kan je vinden onder eigenschappen van het sharing protocol)

[ Voor 1% gewijzigd door switchboy op 18-01-2003 20:39 . Reden: typo ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Pagina: 1