Advies voor aanschaf TFT schermpje

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik ben vandaag gigantisch de fout ingegaan en voel me een beetje verplicht om jullie hier voor de behoeden.

Ik wil een klein TFT LCD kleuren schermpje hebben om het signaal dat van mijn sateliet naar de DC10+ kaart gaat te monitoren.

Ik kom dus bij de kijkshop, zie daar een schermpje en denk "hee top, €150 beetje duur maar let's try".

Ik dus thuis aangekomen, open de door en de eerste schrik komt. Het ding is bekrast, folie van het display is smerig en losgetrokken geweest en de kabels waren losgetrokken en weer opgerold. Ook de stroomkabel was een keer aangesloten, dat was duidelijk te zien. Het zakje waar het ding in zat was zelfs helemaal stuk (plakband losgetrokken geweest en helemaal uitgescheurd.

Ondanks dat probeerde ik het toch even. Ik pak een regelbare transformator, zet em op 13V en sluit em aan.

Ik sluit em aan op de sat en de schrik was compleet !

De afstandsbediening van het ding werkte maar half, de knoppen die wel werkten moest je met gigantische kracht indrukken.

Het display was érg slecht, superwazig en was het grootste deel van de tijd zwart wit, soms even kleur (signaal uit sat is 100%!). Het beeld trilde enorm en kon het OSD menu met geen mogelijkheid in kleur weergeven.

Heb voor de zekerheid een andere bron geprobeert, ook bagger.

Heb het ding teruggebracht naar de kijkshop (weet het, alleen kijken dus word nu voor de zoveelste keer voor mij bevestigd helaas).

De verkoper beweerde voor 100% dat het ding zo van de leverancier af kwam, ik liet hem zien hoe het ding eruit zag, de verkoper aarzelde niet, schaamde zich voor hetgeen ik aangaf hoe ik over het ding dacht en pakte meteen 150 euro's en die kreeg ik terug.

Mijn vraag: hoe kan het mogelijk zijn dat het anno 2003 nog mogelijk is om zulke dingen te verkopen?

Ik ben overigens op zoek naar een alternatief dat beter is, liefst niet hoger dan €150, als er iemand is die tips heeft dan hoor ik dat graag.

Voor de info, het ding was van Marquant. Voor mij is het nu echt afgelopen met Marquant, ik krijg het gevoel dat ze echt alleen maar troep maken.

Ik ben net bij Fakkert in Zwolle geweest en heb daar 2 folders meegekregen van schermen maar die moet ik bestellen. Ik ben bang dat ik dan weer dezelfde fout bega. Wat kunnen jullie mij adviseren?

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:07
tja 't blijft altijd een gok met dat OEM spul van marquant e.d. soms is het wel aardig (voor die prijs), vaak is het prut.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
wibblemoo schreef op 18 januari 2003 @ 17:23:
tja 't blijft altijd een gok met dat OEM spul van marquant e.d. soms is het wel aardig (voor die prijs), vaak is het prut.
Tot nu toe alleen maar rotzooi meegemaakt (net als die oregon scientific dingen) maar dit was het ergste ooit.

Het belangrijkste voor mij is nu: Advies, wat moet ik wél kopen :?

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 18-01-2003 17:29 ]

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 11:09

nrg

Dan al ik je een nog mooier verhaal vertellen over Marquant.

Vorig jaar ging ik samen met een vriend naar de Megapool, hij ging zo'n nekkoptelefoon kopen.
Terwijl ik rond aan het kijken was in de winkel, had hij intussen een exemplaar van Marquant aangeschaft. We liepen nog even rond, hij met dat ding half op z'n hoofd.

Toen we de winkel uitliepen had de koptelefoon het al begeven..

[ Voor 5% gewijzigd door nrg op 18-01-2003 18:35 ]

Verwijderd

Het klinkt toch echt als een eerder teruggebracht schermpje....

Je had beter een ander exemplaar kunnen vragen en die nog een keer uitproberen...

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Grappig, ik ben vandaag ook even bij de kijkshop langs geweest voor kleine lcd/tft schermen (max 12 inch), voor een mp3 speler. Maar ze hadden dus niks.

Verder zou ik ook niet snel iets bij kijkshop kopen, heb er jaren terug ook al eens een miskoop gedaan.

Maarja waar vind je die kleine krengen verder :?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 19:22:
Het klinkt toch echt als een eerder teruggebracht schermpje....

Je had beter een ander exemplaar kunnen vragen en die nog een keer uitproberen...
Ja, maar het was duidelijk dat dit exemplaar zowiezo kwalitatief érg brak was. Kijkhoek was ongeveer 1 graden, iets verder naar beneden en het was negatief. Het was écht slecht.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Marquant staat inderdaad niet bekend voor z'n hoogstaande kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook naar. Feit is dat dit scherm eerder gebruikt is, waarschijnlijk is er een klant mee terug gekomen van 'wat een rommel, geef m'n geld terug'. Maar wat moet je dan als zaak met dat scherm??? (blijkbaar zo eraf komen dus... ;) )

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
dominator schreef op 18 januari 2003 @ 21:17:
Marquant staat inderdaad niet bekend voor z'n hoogstaande kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook naar. Feit is dat dit scherm eerder gebruikt is, waarschijnlijk is er een klant mee terug gekomen van 'wat een rommel, geef m'n geld terug'. Maar wat moet je dan als zaak met dat scherm??? (blijkbaar zo eraf komen dus... ;) )
My god, dat betekend dat dit ding dus eigenlijk in een oneindigende cyclus zit tot ie ergens blijft liggen bij een klant die geen zin heeft om het ding terug te brengen :?

Dan liegt de kijkshop ook want die beweerde stellig dat dit ding rechtstreeks van de leverancier afkomt. Ik zei ze ook, dat als de leverancier de spullen ZO aflevert, dat ze wel eens een hartig woordje met ze mogen gaan spreken maar dat ik er van overtuigd ben dat het ding, of eerder is verkocht door kijkshop of dat er bij de leverancier iemand het ding heeft gebruikt want gebruikt was ie zeker ! de rode en zwarte draad waren duidelijk aan een kroonsteen geschroeft.

In mijn ogen een 2e hands artikel dat zijn volle prijs niet waard is, zowiezo al niet. Als hij nieuw was had ik em ook terug gebracht. Wat een troep :r

Maarehhh, ff to the point, wie weet er nog goede zaken in de buurt van Zwolle, Wezep ?

Wat is een goed scherm?

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 18-01-2003 23:46 ]

Pagina: 1