Toon posts:

[Chello mac adres ]

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers , vanmiddag deed internet het niet . Dus heb ik alles van geprobeerd . Toen ik IE6 opstartte kreeg ik Chello service pagina of zoiets te zien . Hier moest ik serienummer en mac adres van de modem invullen . Dus heb ik dat maar gedaan . Dan kwam er melding dat ik andere apparaat moest verwijderen voordat het voltooid was . Ik heb dan mac adres van chello nic verwijdert . Bij het installeren van de router moest ik een mac adres invullen dus ik vulde de mac adres van chello nic in . Nee hoor ineternet doet het niet . Toen heb maar mac adres op defualt gezet . Internet deed ineens . Betekent het nu dat ik mijn mac adres kwijt bent en dat chello nu kan zien dat ik een nekwerk heb . Alvast bedankt .

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 20:16

Mark_640

In my memory

Vertel je verhaaltje eens opnieuw, en probeer het wat te verhelderen, want ik snap er nu weinig van...

Ik begrijp dat er iets mis is gegaan, en je moest waarschijnlijk je oude infrastructuur verwijderen...

Maar ik snap niet waar je nou je mac adres op default hebt gezet, in je router misschien??

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, kan niet missen... in de router ja.

Als je router NAT ondersteunt kan Chello niet zien dat je een netwerk hebt. De servers zijn in de veronderstelling dat je een andere netwerkkaart (met dus een ander MAC-adres) hebt. :)

Conclusie: heb je NAT? Dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Wat is trouwens een nerkwerk?

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 18-01-2003 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de mac adres ( op defualt ) van de router is , want als ik in het setup van de router het mac adres van chello nic instelt . Dan doet ineternet het niet . O ja mijn router is sitecom 202 4 s . En wat is NAT . Alvast bedankt .

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

NAT = Network Address Translation, een techniek om pakketjes die uit het netwerk komen het internet op te sturen met het IP-adres van de router. Alle verkeer lijkt zo dus van de router te komen, met andere woorden: vanaf 1 "pc" en niet vanaf een compleet netwerk.

Kijk even op 't doosje en/of in de handleiding van je router of hij dat ondersteunt. (vast wel :))

[ Voor 49% gewijzigd door Bergen op 18-01-2003 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Handleiding heb ik niet meer , maar dit staat op sitecom website .

Volledig platform onafhankelijk (dus inzetbaar in elk besturingssysteem).
Voorbereid voor de meest voorkomende PnP applicaties (MSN, Netmeeting, Yahoo Messenger)
Uitgebreide log-files met E-mail alert optie
Volledig Web-based management
Ingebouwde DHCP server
Ingebouwde Firewall
10/100 Mbps netwerk
Ingebouwde 4-poort Switch

Ik zie nergens NAT staan .

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mwah... kan eigenlijk ook niet anders denk ik. Zit wel goed joh. Wat is 't voor kabelmodem?

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 18-01-2003 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is z'n Motorola kabelmodem .

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ok... Je mag je postcode + huisnr ook wel ff mailen ofzo, ik moet over 40 minuten weer werken :) Dan kijk ik ff of er meerdere mac-adressen staan geregistreerd. (Als je er belang bij hebt :P)

(of hier neerpleuren maar kweet niet of dat verstandig is :X)

[ Voor 16% gewijzigd door Bergen op 18-01-2003 17:22 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Heej Casemod, ik zag 't net wat te laat maar je bent nu weer offline, ik sjek m'n mail wel ff op 't werk zo... mail dus maar naar dat hotmail-adres!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan . Erg bedankt voor de reacties .

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm... zeker weten dat je 't naar het goeie adres hebt gestuurd? Ik zie hier niets namelijk... gerbenwijnja@hotmail.com dus

Verwijderd

je router moet wel MAC CLONING supporten,
anders zelf misschien er in zetten,
Maar iig
Chello + multiple pc's mag niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 19:24:
je router moet wel MAC CLONING supporten,
anders zelf misschien er in zetten,
Maar iig
Chello + multiple pc's mag niet :P
Hoe doe je dat dan , het clonen ? Alvast bedankt .

Verwijderd

Zit een optie in (ik weet het zo de naam niet)
Maar kun je het ook handmatig invoeren?
(check onder kant modem (meestal)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

mac cloning is niet noodzakelijk, maar maakt het wel wat makkelijker. In het andere geval moet je je router provisionen (zie ook chello website en NT faq).

je moet waarschijnlijk ff een arp flush hebben (er wordt maar een mac geaccepteerd) voor het werkt. Stuur je gegevens naar GerbenW en [wat is die link van dat zwaaiicoontje] problemen ;)

Localhost is where the heart is

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja maar de boel is nu al online en de router heeft nu gewoon een compleet ander MAC-adres, dus ik zou zeggen: laat maar mooi zo staan.

Verwijderd

Topicstarter
O.K ik laat het nu gewoon zo staan , erg bedankt voor jullie support . Ga zo door .
( offtopic , leuk dat folding@home proggie :) )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 22:24 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Aan het MAC adres kunnen ze niet zien of je een router of een NIC aan de verinding hebt hangen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.