Toon posts:

[WinXP] Pagefile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeps,

na snuffelen in het tech forum archief ben ik jammergenoeg niet veel wijzer geworden; misschien kunnen jullie mij helpen:
Ik heb één HD met twee partities:
1)Maak ik dan best op beide partities een pagefile?
2)of enkel op één van de twee? En welke partitie zal dan het 'snelst' werken, deze met de pagefile d'r op (zodat hij niet moet op andere partitie gaan om te swappen) of deze zonder pagefile (dan moet hij even zoeken op de andere partitie) of werk dat gewoon zo niet?
3) heb ook trage shutdown op één van de partities; waar kan ik het wissen van het pagefile uitschakelen? (of hebben jullie nog andere ideeën)
Thx!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zet de pagefile op je partitie die het meest gebruikt word, dat zal wel je OS partitie zijn. Als je de grootte vast zet dan fragmenteerd hij ook niet. En door een pagefile op 0/0 te zetten verwijder je hem.

Maar het maakt niet zo veel uit hoor, als genoeg geheugen hebt dan wordt er al nauwelijk gepaged.

Maar slim is om je programma's, page en windows op je eerste partitie te zetten, en je data, documenten etc op de 2de

, een goeie regel is zet je pagefile op de meest gebruikte partitie van de minst gebruikte disk.

[ Voor 28% gewijzigd door maratropa op 18-01-2003 16:44 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
bwa, het zijn twee partities die beide gebruikt worden, dus geen prog en os partitie, maar twee verschillende users

• maratropa
  • Niet online
aja maar XP staat toch op 1 van de 2? Daar zet je dan je page neer.

specs

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Het is beter om de pagefile altijd op een andere partitie te zetten dan je systempartitie, ongeveer 1.5x je RAM is ook de aanbevolen grootte. Check anders Windows help, daar staat alles heel duidelijk uitgelegd.

--

Verwijderd

Topicstarter
(nee winxp is twee keer geinstalleerd, op beide partities!)

• maratropa
  • Niet online
ahh, dus je hebt een boot menuutje. Dan stel je in dat elke windows een eigen pagefile op zijn eigen partitie heeft.
_PoTaToX_ schreef op 18 januari 2003 @ 16:45:
Het is beter om de pagefile altijd op een andere partitie te zetten dan je systempartitie, ongeveer 1.5x je RAM is ook de aanbevolen grootte. Check anders Windows help, daar staat alles heel duidelijk uitgelegd.
op een andere partitie is onzin als hij maar 1 schijf heeft. dan wil je de data zo dicht mogenlijk bij elkaar zodat de kop zo min mogenlijk afstand moet afleggen.
En 1.5 maal je ram is ook onzin, want stel hij heeft 512 mb, en de pc is voor officewerk, dan heb je toch geen 1.5G swap nodig, dan volstaat 100-200 mb, plus dat dan er uberhaupt heel weinig gepaged wordt.

(Je page nooit uitschakelen trouwens, want dan gaat windows meer naar andere bestanden pagen.)

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 18-01-2003 16:53 ]

specs

Pagina: 1