Toon posts:

[XP] Laden duurt lang. Oa. starten en verkenner.

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai met windows XP. Het duurde steeds langer met opstarten. Als je in verkenner gaat dat krijg je dat verfkwastje te zien. Dan duurt het een minuut of vijf en dan zie ik pas wat er op mijn harddisk staat.

Goed dit kan nog vanalles zijn. Dus maar een image van een tijd geleden terug gezet. Dit is een image die ik heb gemaakt na het installeren van XP en een paar programma's. Nu doet hij dus precies het zelfde.

Is dit een hardware probleem bv Harde-schijf naar z'n grootje. Software in de form van windows xp, een virus of iets heel anders.

Wie kan mij helpen.

Twoninereight

Verwijderd

Voor het onderzoeken van het lage duren van opstarten kun je het beste BootVis downloaden en eens gebruiken :) (zie de wos faq voor een link :+)

Meest logische is een probleem met je harde schijf of netwerk(kaart). Iets als een driver die moeilijk doet :)

En met BootVis krijg je heel eenvoudig te zien wat veel tijd kost tijdens booten :)

Verwijderd

Ik had er eerst last van, en het bleek dus dat mijn 2e netwerkkaart op dhcp was ingesteld, en dus aan het zoeken was naar een dhcp server die er niet was.
Ik had 'ongeveer' precies hetzelfde als wat jij beschrijft.

Verwijderd

ik ook, heb vast ip aan nw-kaart gegeven (las ik hier ergens op GoT) en probleem was weg! :D

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Alleen het opstarten van het systeem of ook het opstarten van bv. Word of de IE?

Verwijderd

Ik zou maar eens beginnen met het volgende te controlleren:
start, uitvoeren (run), msconfig, tabblad opstarten (startup), zoveel mogelijk uitvinken daar, tenzij je weet dat het in de achtergrond moet blijven draaien.
Scheelt wellicht een hoop. (als dingen zichzelf weer aanvinken is het wellicht een virus ;))

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat het mijn netwerkkaart is. Vreemd is echter dat xp zonder problemen opstartte tot voorkort. Ik heb vanmiddag mijn netwerkkaart eruit getrokken. Alles verwijderd. Dit gaf geen verandering tot ik ook een vorige image terug had gezet. Nu draait het systeem weer zonder problemen en zonder netwerkkaart.

Ik zal eens een vast ip adres geven aan mijn netwerkkaart en kijken of dat help.

Met word gaat het wel prima. d.w.z. dat als xp eerst met het kwast is bezig geweest dan gaat alles goed maar start ik direct na het opstarten word op en wil een files openen dan heb problemen.

Zou het misschien kunnen komen door een hub die ik heb aangesloten op mijn systeem. Klinkt niet logisch maar wie kan mij hier meer van vertellen.

Bedankt alvast voor te tips

Random

Verwijderd

Als je een netwerkkaart en een hub hebt, heb je eventueel ook internet delen aangevinkt. Nadat ik op Windows XP Pro SP1 het vinkje aan vinkte bij internet delen had ik binnen vijf minuten het NimdaVirus er op zitten (dan zou je schijf ook moeten ratelen). Ligt verbaasd over het feit dat dat stomme virus ook op een volledig geupdate Windows XP binnen kwam ben ik maar op zoek gegaan naar de patches hiervoor. Gevonden via het Baseline Security Program wat gratis te downloaden is van Microsoft en wat de beveiliging van je Windows check. Geen Nimda virusen meer :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het internet niet geshared. Ook ben ik er van overtuigd dat het geen virus is.

Ik heb het ip adres al veranderd. Helpt niets. Zodra ik de netwerkkaart erin doe wordt het systeem traag.

Het systeem geeft een 1394 verbinding aan? en een lan 2 verbinding met mijn netwerkkaart. 3com3C905TX based ethernet adaptor (generic) #2

Geeft hij aan. Heeft iemand nog andere suggesties zodat ik dat stomme zaklamptaarntje kwijt kan raken.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

En als je nu alles een terug veranderde (zonder hub ed.)
Kijk eens of het dan over is.

Verwijderd

MmMm

Hier ergens op de Tweaker forum ken je een tweaker om windows XP sneller te laten draaien.
ALs het werkt weet ik ut nie:?

En anders ken je altijd ff kijken op:

www.windowsxpstuff.net

Gl ;)

Verwijderd

Oh w8
ik heb het gevonden voor je:

1. Open up regedit. (doe je via start-->>uitvoeren-->>regedit)
2. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace.
3. Find a key named {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}.
4. Right click on it and delete it.
5. Restart

Suc6

-=]GeKsKe-XP[=- >:)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien werkt het maar het helaas niet datgene wat ik bedoel. Ik heb het probleem al ruim een jaar eerder gehad. Ik heb het toen opgelost maar ik ben (stom, stom, stom) vergeten dit even op te schrijven waardoor ik het nu niet meer weet.

Het probleem treedt op als ik mijn netwerkkaart in de pc stop. Hub eraan of eraf maakt niet uit. IP adres veranderd 10.0.0.151 ipv 10.0.0.150 maakt niet uit. Als ik bij netwerkverbindingen kijk staat er een 1394 verbinding. Waar die vandaan komt ik weet het niet.

Heeft iemand nog andere ideeen?

Verwijderd

Probeer is om overnieuw alles te installen (voor je netwerk alleen heh ;) .)
Maybe dat hij eht dan wel doed :D
Ik had het probleem altijd met Windowss 98 se :(
Maja die heb ik nu niet :D
Maar probeer dat is :D

suc6 ;)

GeKsKe-XP >)
Pagina: 1