Toon posts:

UTP softwarematig testen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al een tijdje een netwerk hier liggen. Draaide altijd goed.. tot vanochtend.

De netwerkkaart zelf werkt nog wel, hij gaat ook aan als ik er een kabel inplug, maar hij gaat het netwerk niet op. Het stekkertje ziet er op zich goed uit, voor zover ik dat kan zien, maar hoe de kabel verder zelf is weet ik natuurlijk niet. Hij ligt wel over een plint achter de verwarming. Misschien dat de verwarming er iets mee te doen heeft, maar dat verwacht ik niet.

Ik heb dus niet zo'n tester, maar is er misschien een softwarematige mogelijkheid om dezelde "test(s)" uit te kunnen voeren?

Verwijderd

gewoon gebruiken, en kijken naar de lampjes op de nic
en pingen maar :+

Verwijderd

Topicstarter
pingen lukt niet, lampje op nic doet het, de activity LED op de NIC niet, en op de Switch branden ook geen lichtjes op die poort

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

3com kan soms wat analyses doen en zo ....... maareuh wat nou egnlijk precies weet ik ff niet meer

Iperf

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 17:49:
pingen lukt niet, lampje op nic doet het, de activity LED op de NIC niet, en op de Switch branden ook geen lichtjes op die poort
Dan is denk ik je UTP kabel rot.

Je kunt hem ook met een multimeter doormeten.
Dan weet je het 100% zeker.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik denk ook wel dat de kabel rot is, maar goed, ik dacht , misschien is er een proggie voor om dat te testen.. :)

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

voor zover ik weet is het ook alleen mogelijk met een multimeter om het echt zeker te weten, ff 1 kopen dus :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:13
Waarom niet gewoon een utp tester?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 18 januari 2003 @ 18:26:
Waarom niet gewoon een utp tester?
mja, die heb ik niet, ik zal hem hoogst waarschijnlijk wel aanschaffen, maargoed, die dingen zijn niet goedkoop. Maar software matig zal er dus niet inzitten :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Jah..... een Ping kan. Maar als de lampjes op de switch enzow niet branden kan:

1. Je kabel rot zijn
2. Je netwerkkaart rot zijn
3. Je switch rot zijn (probeeer eens een andere poort! Misschien zit ie in de uplink :)

:)

[ Voor 25% gewijzigd door Flappie op 18-01-2003 18:41 ]

Verwijderd

Of verkeerde kabel...issie Crossed of Straigt?
Pagina: 1