Elektrische basgitaar op NAD versterker ?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik ben van plan om een tweedehands bas-gitaartje op de kop te tikken ! Ik kan momenteel geen noot gitaar spelen, maar ik ben echt van plan om het te gaan leren omdat ik het best cool vind :) Maar goed, nu heb ik dus een vraag... Ik heb hier een NAD C350 geintegreerde amp (= met Soft Clipping) aangesloten staan op 2 B&W DM2a's. Kan ik mijn gitaar daar op aansluiten ? Of, kan ik de gitaar op m'n geluidskaart (Terratec DMX 6Fire) aansluiten, en die dan weer op de versterker ?

Het probleem is namelijk dat ik liever geld uit geef aan de gitaar zelf en niet aan een versterker die er eventueel dan nog bij moet, onder andere ook omdat ik met de set die ik hier heb genoeg kan, er komt echt lekkere bass uit (strak vooral), daarom lijkt het mij onnodig om een aparte bass-versterker aan te schaffen :)

Ohja, en als iemand nog ergens een leuke bass (elektrisch !) weet te staan .... ;)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

de versterker zal niet het probleem zijn.....de kans dat je je antieke speakers om zeep helpt is echter aanzienlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
En wat is aanzienlijk ? Ik bedoel, de versterker heeft een vermogen van 60 watt, de speakers kunnen meen ik 80 hebben, en ik heb 'em nooit meer dan half open staan ... En, zorgt de Soft Clipping er niet voor dat pieken richting de speakers voorkomen worden ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 12:55
60watt continues :-)
ik heb het grote broertje C370 welke hoger gaat.
soft clipping moet inderdaad voorkomen dat je de speakers opblaast om het zo maar te zeggen. Al met al moet je wel kunnen spelen al is denk ik een NAD niet echt je van het als het om bas gaat... NAD is meer voor klassieke muziek als je het mij vraagt. Bas is wel lekker hierop maar niet de top.
waarom tik je niet gewoon een goedkope gitaar versterker op de kop? (niet zeker hoe die dingen genoemd worden hehe), voor zover ik weet kan je ze al vrij goedkoop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53919

Voor zover ik weet klinkt gitaar en bas echt bagger over een hifi versterker. Een Hifi versterker probeert over alle frequenties evenveel dB's weer te geven, terwijl een gitaar of basversterker juist z'n eigen karakter aan het geluid geeft. Ik zou gewoon een 2de hands versterkertje op de kop tikken, hoeft echt niet duur te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 13:53
Waar je eventueel naar op zoek zou kunnen gaan zijn speciale voorversterkers waarmee je je elektrische gitaar direct op je stereo aan kan sluiten, ik heb die dingen ergens een keer zien staan. Of dit ook kan met een basgitaar durf ik echter niet te zeggen.

Misschien is het raadzaam om eens bij een muziekwinkel langs te gaan, en daar eens te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34810

TheLunatic schreef op 18 January 2003 @ 16:28:
Of, kan ik de gitaar op m'n geluidskaart (Terratec DMX 6Fire) aansluiten, en die dan weer op de versterker ?
Heb ik zelf wel eens gedaan met mn elec gitaar, klonk best normaal, enige probleem was dat de pickups nogal last hadden van mn monitor waardoor de boel nogal begon te kraken als je die twee te dicht bij elkaar hield... Heb geen idee of dat een normaal probleem is of misschien aan mn gitaar ligt (goedkoop squier strat ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 22:56

Jag

Kan wel, zal ook niet stuk gaan. Maar het is natuurlijk niet ideaal. Een luidspreker die in een basversterker zit, is toch wel wat anders dan een HiFi luidspreker.
Cool, nog een Honda liefhebber, ik heb zelf net een C50 gekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 16:42
Zou maar uitkijken met het aansluiten van je bas gitaar. De frequentie is erg laag en er is kans dat je speakers en geluidskaart dat niet gaan overleven.

(Het geluid zal zeker bagger klinken als je het via een normale audio versterker uitversterkt)

Zitten trouwens 2 muziekzaken in Den bosch www.muziekwessing.nl en klomp muziek.

Je kunt het beste daar even infomatie vragen hierover, misschien hebben ze nog wel een 2e handsje.

Of kijk even hier (oke wel duits maar ja) 2e hands

http://listings.ebay.de/p...y23301/index.html?from=R4

Oh ja, de muziek instrumenten in duitsland zijn over het algemeen goedkoper!

Check deze site, een uitgebreidere site heb ik nog niet kunnen vinden!

http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm

(1 tip als je nou serieus aan de slag wilt met bassen, koop dan een goede versterker! Ik drum zelf al jaren en goed materiaal is het halve werk. Zeker als je misschien in een bandje wilt gaan spelen.)

mcb1

Pagina: 1