jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
Verwijderd
De hoeveelheid watjes(
Verwijderd
in Aopen kasten zitten volgens mij alleen maar Aopen voedingen (logisch toch) en die maken ze echt zelf ( maken zelfs zelf de fans ). Maar of een Bq-08 een goede oc kast is, dat weet ik niet. Ik heb er twee bq-08's met een 300-gt resp 300-bt voedingen van Aopen( atx 2.01 en atx 2.03 ) en ze werken prima met mijn KT-7 Raid's (duron 600@900 fsb=100, en T-bird 800@1026 FSB=107+1 )Maar ik heb geen andere kasten getest, maar ik wilde iets groots (lekker makkelijk) met veel koel mogelijkheden, en die zijn ruimschoots aanwezig ( 3 plaatsen voor 80x80 mm Fan's standaard). Drie minpuntjes voor de kast:
1: de zijpanelen moeten helemaal naar achteren om verwijdert te kunnen worden ( lastig met fan's in de zijkant ( want dat kan dan dus niet, dus die moet je verbouwen )
2: De mobo-tray wil er niet uit, je krijgt hem er ongeveer 1.5 cm uit, en dan moet je hem best wel sterk naar beneden duwen/buigen en dan kan hij verder. Dit heb ik met alle twee de kasten, en ik heb het vaker gehoort(GoT) dus dit is acht wel een minpunt.
3: Ik vind de kast best scherp als hij open staat, ik heb veel sneedjes in mijn handen door mijn knutsel werk. ( ik doe het graag hoor daar niet van, maar mijn andere kasten merkloze at-kastjes voor mijn oude k6-2's, heb ik me nog nooit gesneden )
er is nog een vierde, maar dat is zowel een plus- als minpunt. Namelijk de helekast is geschroeft dit is heel erg stevig, maar ook veel werk als je net als ik die kast minstens twee keer in de week open maakt.
Verder is hij stevig, ruim/groot(8*3.5", 5*5.25", en nog een plaats voor een FDD), mooi, best koel, en practisch, en voor zien van een voeding waarmee elke Amd tevreden is!!
Ook handig. 4 80mm fans zijn makkelijk te monteren. Goede voeding, veel ruimte!!!
Perfecte kast.
Over herrie weet ik niets, die 60HP op mijn CPU levert een gezonde dosis dB, dus stil is ie hier in iedergeval NIET..;)
reserveringshouder Tesla Model 3
Verwijderd
weet je dat zeker!!!
in Aopen kasten zitten volgens mij alleen maar Aopen voedingen (logisch toch) en die maken ze echt zelf ( maken zelfs zelf de fans ).
<<
Die worden echt niet door hun zelf gemaakt. Net zoals menig Compaq onderdeel niet bij compaq vandaan komt(brandgevaarlijke laptopaccu's van Compaq en Dell bleken van dezelfde fabrikant te komen) Kijk de pdf'jes er verder maar op na. Let ook maar eens op de typebenaming die op je voeding staat. En kijk dan vervolgens bij Powerman.
Enne, ik vindt het erg prettig dat ik een Powerman voeding in m'n HX08 kast heb zitten. Heeft al 2 Athlon systemen gedurende alweer meerdere maanden absolute hardware stabiliteit opgeleverd.
Verwijderd
maar Aopen verkoopt ook gewoon voedingen, compaq die doet dat niet, die leveren alleen voedingen bij systemen, of als er voeding nodig zijn bij het repareren. En als Aopen ze ook inkocht dat kunnen we toch veel beter onze voedingen direct bij die leverancier kopen. ( stel voeding=F10-0 productie kost, dus verkocht aan Aopen voor F110, die door verkoopt voor F120. Dan verkoopt dat bedrijf ze toch liever aan consumenten voor F115,=
Bovendien hou jij het tweakers-board wel goed bij, er was laast nog een posting ( denk 3 weken terug ) dat Aopen met nieuwe ATX
2.03 voedingen komt. Waren de eerste voedingen met een atx factor van 2.03.
1. dit is wel erg makkelijk te verhelpen maar ik ga dit niet nog eens voor je uittypen,gebruik de surtsj maar eens.
2. Ben jij zo onhandig of ben ik zo geniaal handig, denk het eerste.
3. Een ezel.....
Heb me ook wel eens gruwelijk in m'n klauwen gesneden met een noname klotekassie,sindsdien een stuk voorzichtiger.
Vind de Aopen zelfs een goed afgewerkte case.
Er zijn betere te krijgen maar voor z'n geld is het een goeie
(Is het trouwens niet HX en HQ ipv bX en bQ?)
Het is ook niet verplicht alle schroeven weer vast te draaien.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Rapier, even over je minpunten:
1. dit is wel erg makkelijk te verhelpen maar ik ga dit niet nog eens voor je uittypen,gebruik de surtsj maar eens.
2. Ben jij zo onhandig of ben ik zo geniaal handig, denk het eerste.
3. Een ezel.....
Heb me ook wel eens gruwelijk in m'n klauwen gesneden met een noname klotekassie,sindsdien een stuk voorzichtiger.
Vind de Aopen zelfs een goed afgewerkte case.[/quote]1. Oh effe surtsjen en dat lukt het wel
2. Aha ik heb wel meer aan kasten gevriemelt.
3. Hehe, ik heb al 2 litekens van die kasten, maar Geen derde ;)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is ook niet verplicht alle schroeven weer vast te draaien. [/quote]Man ik heb de zij panelen er meestal niet eens in zitten!!!
Thanks for the Tips dudez
Verwijderd
1: ik heb hem aangepast!!!!!, maar het is niet standaart dus een minpunt.
2: Het is gewoon bekend dat die tray nog wel eens niet helemaal lekker past. Dat jij toevallig er een hebt waar het allemaal perfect is. Dat zegt niets over die van mij ( twee, jah twee ik heb het met alle twee, geen probleem wel lastig ) dus dat kun je ook wel voor je houden. Ik ga er toch ook gewoon van uit dat ze niet het zelfde zijn
Quote:
2: De mobo-tray wil er niet uit, je krijgt hem er ongeveer 1.5 cm uit, en dan moet je hem best wel sterk naar beneden duwen/buigen en dan kan hij verder. Dit heb ik met alle twee de kasten, en ik heb het vaker gehoort(GoT) dus dit is acht wel een minpunt.
dus dat kun je ook best ( want als ik niet onhandig ben, dat zou jij geniaal moeten zijn )
3: ik ben niet onhandig en zeker geen ezel (wat je zegt ben je zelf, en je uitspraken spreken voor zichzelf ), maar je bent bezig met je enehand en dan let je niet je andere hand. ( vraag maar eens rond over komt iedereen ) en ik merk het dan ook meestal pas later. En de kast is keurig afgewerkt, VAN BUITEN, van binnen is hij gewoon best scherp ( voel maar ). Bovendien als je er een hoop mee klooit dan ga je je vanzelf meer op je gemak werken en dus sneller en dus onvoorzichtiger.
als antwoord op je vraag voor de type aanduiding. mijn kast is een Bq-08, maar ik heb idd vaak genoeg hq-08 gezien, sterker nog nu ik er over na ga denken, de enige plek waar bq-08 staat/stond is de Aopen website, en mijn rekening van Narwal. Raar hoor, maar het zal wel Hq-08 zijn,foutje bedankt
En punt 3: ik ben zelf alleen nog maar slechtere kasten wat dit betreft tegen gekomen (en heb misschien tijdens het modden alle scherpe kanten er ook uit gedecoupeert)
Over punt 1 kan ik verder alleen maar zeggen:'als alles al standaard was heette het hier "Gathering of standard users"'.
"Gij zult tweaken"
Verwijderd
En als er niet getweaked hoeft te worden, dan doe je dat toch ook niet. Als ik had kunnen kiezen tussen een Hq-08 met en zonder scharnieren in de deur dan weet ik het wel.
( p.s. heb jij net als die gasten van tweakers zo'n socket a mobo met allerlei draden erover heen zodat je met een stuk extern pcb met dipswitches de multiplier kun bedienen, of heb je gewoon een kt-7/a7-v/kt-7pro2 enz gekocht )
greetz
Maar is er ook een versie met schanieren? Of was dat meer een 'wens' ?
Stil is ie wel, maar ik heb er nu 3 extra fans ingebouwd.
1x Onder voorin (lucht invoer)
2x Boven acherin (lucht uitvoer)
En in combinatie met m'n GlobalWin cooler (de echte) is m'n kast nu net een stofzuiger.
Bevalt me prima. zitten wel wat kleine minpuntjes aan. Mijn mobo tray moet je inderdaad een duwtje geven om hem er uit te kunnen krijgen maar als je dat eenmaal weet no problem.
Verder vind ik persoonlijk dat het bovenste drive-rack niet helemaal optie zit, als je zowel een paar cd drives en een paar hd;s plaatst dan zitten ze elkaar flink in de weg.
Verder ronduit een prima behuizing, stevig, ruim, veel fan openingen.
en die panelen, mja daar ben ik het mee eens, beetje lastig maar ik zag laatst iemand die ze had aangepast zodat ze na een klein stukje schuiven los waren ?
Enig idee hoe dat is gedaan ?
IP Rocks
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Hij is alleen iets aan de prijzige kant, maar als je hem eenmaal hebt, wil je niets anders meer.
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
In-Win, Elan Vital
De A-Open was (alleen maar) Goed.
Anny comments on that?
( Oké, can we have a recount? )
Ik vind die SuperMicro kasten namelijk ook erg goed.
Iedereen ervaart het weer op z'n eigen manier.
Ik vind die SuperMicro kasten namelijk ook erg goed.[/quote]Oké, waar koop ik die en wat kost dat.
(en waar staan er plaatjes van
<a href="http://www.hard-ware.nl">Bolder hardware</a> heeft ze
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done