Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 15:21:
Neej, dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel niet dat je er agressief van wordt ofzo, maar dat je er zó verslaafd aan raakt dat je je steeds meer terug gaat trekken uit de echte wereld. Maar voordat je er nou grapjes over gaat maken, zou ik eerst het artikel maar eens lezen.
De schrijfster (!) heeft het in de hand kunnen houden, maar ze verteld ook over iemand die ze kend die zijn werk is kwijtgeraakt, al zijn vrienden heeft verloren en zijn partner is kwijtgeraakt door Everquest (of eigenlijk zijn verslaving daaraan).
MMORPG's kunnen dan ook goed vergelijkt worden met drugs, je blijft er verslaafd aan.
Dat komt omdat er een verhaallijn is die alsmaar doorgaat, in tegenstelling tot andere spellen. Als ik bijvoorbeeld aan een spel als Mafia begin, is het in het begin verslavend, maar op een gegeven moment heb je het uitgespeeld en is de lol eraf. Dat is bij MMORPG's dus niet zo.
Nou ja zeg, wat is (imho) een onzin.
Ik speel DAoC en ik speel best veel maar ik heb zeker nog wel een eigen leven, soms speel ik tot diep in de nacht, maar het is dan niet zo dat ik weer op 9:00 opsta om weer te spelen. Ik heb ook me rust nodig.
En de stelling "MMORPG's kunnen dan ook goed vergelijkt worden met drugs, je blijft er verslaafd aan." Daar ben ik het niet mee eens, omdat er afentoe een paar "wacky" aziaten ofzo doodgaan omdat ze een paar dagen achter een stuk spelen.
Ik speel DAoC, en de 1e week was ik toch wel erg op in het spel, ik speelde echt veel, maar nu, maandje later, is het niet meer "zo je van het".
Ik speel nog wel maar niet meer zoveel.
Maar ik heb ook nooit echt een dwangmatig gedrag vertoont bij MMORPG's.
Maar zoals al eerder wordt, je bent toch geen "gek" die na het spelen van CS ff de school wil terroriseren.
En af en toe spelen kan geen kwaad joh, lekker relaxen chips erbij, ijsthee erbij, lekker chillen.