Toon posts:

[WIN98]register toegang

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van een pc met win98 krijg ik de foutmelding "fout bij het opstarten van het register".
Er word geen foutcode bij gezegd, waardoor het zoeken nogal lastig word.
Waar kan dat aanliggen?

Verwijderd

100% 99,9% zeker aan je geheugen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 16:10 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 16:08:
Bij het opstarten van een pc met win98 krijg ik de foutmelding "fout bij het opstarten van het register".
Er word geen foutcode bij gezegd, waardoor het zoeken nogal lastig word.
Waar kan dat aanliggen?
kom je wel nog gewoon in windows?
probeer anders scanreg eens onder dos

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom nog wel gewoon in windows.. als ik die foutmelding krijg dan moet hij de pc opnieuw opstarten om hem te repareren. Je krijgt dan de melding dat het gelukt is maar de volgende keer als je de pc weer opstart is de eroor er weer.

* met scanreg zegt hij dat er geen fout word aangetroffen

* en als het aan het geheugen zou liggen kan ik dat dan testen met dat geheugen test programma?(hoe heet dat ook alweer?)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 16:14 ]

Verwijderd

Probeer maar eens een andere geheugenmodule in die PC de duwen of er 1tje uit te halen als er meerdere in zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 16:13:
Probeer maar eens een andere geheugenmodule in die PC de duwen of er 1tje uit te halen als er meerdere in zitten.
zie mijn post edit erboven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 16:12:
en als het aan het geheugen zou liggen kan ik dat dan testen met dat geheugen test programma?(hoe heet dat ook alweer?)
Draai eens memtest dat vind je op www.memtest.86.com

Verwijderd

Topicstarter
jah die zocht ik ;)

Verwijderd

Het geheugen hoeft niet perse kapot te zijn. Het is ook vaker dat een bepaalde moduele het in een pc doet en in de andere niet. Ik weet ff geen naam voor een mem test progje..
edit:
Niet meer nodig

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 16:18 ]

Verwijderd

Test het geheugen toch maar eerst. Als je dan geen fouten krijgt kun je nog andere dingen proberen. En laat het een aantal uur draaien om zeker te zijn.

Verwijderd

Mocht het niet je geheugen zijn kan je altijd nog scanreg /restore doen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen getest met die memtest.. heb het laten lopen tot pass 1 zodat hij alle tests heeft uitgevoerd en hij heeft geen fouten gevonden..

*scanreg zelf geeft aan dat er die dag al controle is geweest en dat er een backup is gemaakt dus ik neem niet aan dat het veel zin heeft om scanreg /restore te doen..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 17:31 ]

Verwijderd

Kijk bij het opstarten eens goed naar het laden van het geheugen. Als hij in een keer een grote stap overslaat, dan heb je daar wellicht je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat gaat wel goed.. zoals het hoort te gaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 17:30:
Ik heb het geheugen getest met die memtest.. heb het laten lopen tot pass 1 zodat hij alle tests heeft uitgevoerd en hij heeft geen fouten gevonden..
Probeer er nou toch maar eens een andere geheugenmodule in de doen...

Verwijderd

Topicstarter
hm oke... word lastig.. als er verder nog suggesties zijn wil ik ze graag horen :7

Verwijderd

Mja, ik heb die error ook gehad, kben d'r niet meer vanaf gekomen. Formateren maakt zelfs niks uit. Zal toch een andere geheugen-module moeten proberen denk ik

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 11:46

Mentalist

[avdD]

Die fout had ik toen ik een P3 733 op een mobo had gedaan met zowel een So370 als Slot 1. Later bleek het mobo op de Socket maximaal 100Mhz FSB aan te kunnen.

Zet de boel eens op 100Mhz FSB (of zelfs 66 als je mobo dat kan).

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 18-01-2003 17:49 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1