Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm]Laptop dvd drive aan IDE

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 11:07
Ik heb deze drive gekocht maar heb nog steeds geen idee hoe ik hem goed aan kan sluiten. Ik heb een converter gevonden maar dat is voor een hdd lees ik op internet, maar in een winkel hoor ik het maakt niets uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.scoutingharlingen.nl/temp/drive.jpg
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's

deze aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://www.scoutingharlingen.nl/temp/conector.jpg

Weet iemand waar ik een converter voor deze drive kan krijgen?

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je niet een gewone dvd speler hebt gekocht? Het lijkt med at deze oplossing een stuk duurder is....

• Bpje
Tuurlijk mag je het vragen !
Ik wil bezig met een via eden case mod :) en daar wil ik deze drive in gaan bouwen.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Rare aansluiting ? Lijkt een beetje op SCSI of niet ? (ben niet zo'n superhardware nerd, so don't blame me) :Y)

• Bpje
Ik zou het echt niet weten.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmmm. Ik heb ook wel es zoiest gehad. Kans dat als je die connector erafschroeft, er gewoon een 44-pins mini-IDE-connector op zit. Is iig wel zo bij mijn laptop-CDROM.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Bpje
zo als ik het nu kan zien kan ik niets los schroeven. of ik moet hem echt uitelkaar halen en dat lijkt mij niet de bedoeling!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 13:37

talin

ES-MA

daar zijn toch verloopjes voor ?

lijkt op de volgende afbeelding maar dan van jou dvd drive naar de interne aansluiting :

Afbeeldingslocatie: http://ecom.aebc.com/ae/assets/product_images/I25566.jpg

anders zoek eens of daar een USB verloopje voor te krijgen is .
als ik soms de conrad gids loorblader dan zijn er volgens mij wel 1000 en 1 usb verloopjes te vinden , ook van USB naar paralel kwam ik laatst achter .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
talin schreef op 18 januari 2003 @ 17:00:
daar zijn toch verloopjes voor ?

lijkt op de volgende afbeelding maar dan van jou dvd drive naar de interne aansluiting :

[afbeelding]

anders zoek eens of daar een USB verloopje voor te krijgen is .
als ik soms de conrad gids loorblader dan zijn er volgens mij wel 1000 en 1 usb verloopjes te vinden , ook van USB naar paralel kwam ik laatst achter .
Dat plaatje van jou is gewoon een externe cd speler voor op PCMCIA

Topic starten zoekt een slimline naar ide convertor. was laatst een inkoop actie bij www.cableclub.com dacht ik.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

als je bij comptech world een case koopt krijg je er 1 bij wat ik weet :D :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Lenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-11 22:44
Het is jammer dat je deze IA gemist hebt.

Je kunt er nog wel informatie vandaan halen over een converter.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
BPje, je zegt dat je verlopen hebt gevonden voor HDD's. Wat is het verschil tussen een desktop IDE voor HDD en CD??? Inderdaad, niets. Waarom zou dat van een laptop anders zijn????

Edit: OK ReseTTim, dat weet ik dan ook weer. Ik ben ook maar een belg (.be) hoor :D

[ Voor 21% gewijzigd door naftebakje op 18-01-2003 17:35 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

naftebakje schreef op 18 January 2003 @ 17:24:
BPje, je zegt dat je verlopen hebt gevonden voor HDD's. Wat is het verschil tussen een desktop IDE voor HDD en CD??? Inderdaad, niets. Waarom zou dat van een laptop anders zijn????
blijkt wel anders te zijn...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

Standaard IDE aansluitingen van HDD's en CD-ROM drives zijn inderdaad hetzelfde. Maar interne laptop aansluitingen voor harddisks en cd-rom drives zijn NIET hetzelfde. Daar kun je dus niet hetzelfde verloopje voor gebruiken. Je hebt nu een verloopje voor een harddisk, maar je hebt er 1 voor een cd-rom speler nodig.

Helaas voor jou zijn deze verloopjes niet makkelijk verkrijgbaar in NL. Los is erg lastig te vinden, soms zitten ze wel bij FlexATX kastjes enzo, maar ja, het is nogal erg om er een complete kast voor te kopen ;)

Nog niet zo lang geleden is er deze inkoopactie geweest waar ik mijn verloop voor een laptop cd-speler gekocht hebt. Mogelijk dat er binnenkort wel weer eens een inkoopactie gestart wordt als je geluk hebt. Of je moet hem zelf bestellen vanuit de US, maar dat wordt wel weer prijzig met verzendkosten enzo.

• Bpje
Mijn FOUT dhoo....

[ Voor 96% gewijzigd door Bpje op 18-01-2003 17:49 ]

• Bpje
Heel erg bedankt voor jullie reacties dus het wordt zoeken zoeken en nog eens zoeken. Als iemand misschien nog een zaakje weet waar ik ze kan krijgen heeeeel erg graag en anders moet het toch uit amerika komen ach gaat vast ook wel lukken.

Elk stukje informatie is verder nog wel kom!

Zijn er meer mensen die ze willen hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Bpje op 18-01-2003 17:50 ]

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Als je deze barebone koopt voor slechts 90 euro dan krijg je er zo'n verloopje bij :0

Dan heb je wel meteen een leuk router PCtje overigens, je moet dan alleeen nog een hele lage netwerkkaart vinden en een gat in de kast modden (zie hier voor een mogelijkheid) en er een proc/sdram/hd bij in prikken.

NB: ik werk niet voor abg, maar ik ben dus aan het overwegen om die kast te kopen voor mijn router, als ik dat gedaan heb is dat convertertje wat mij betreft over.. maar ik moet eerst een coax/utp transceiver hebben (ie, een hub met coax aansluiting dus) voordat dat kan hier.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Gewoon een laptop-naar-IDE converter. En die kun je gewoon met wat zoeken vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.