[winXP] PC start niet op*

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Ik heb een pc waarvan de floppy drive niet functioneert. Nu heb ik mijn windows zo om zeep geholpen dat deze niet meer op wil starten. Om dit op te lossen heb ik de harde schijf uit de pc gehaald, deze in een andere pc gestopt. Hier toen XP op geinstalleerd, allemaal zonder problemen.

Nu heb ik de harde schijf weer in de pc gestopt waarop het probleem was. Nu wil hij niet goed opstarten. Bij Verifying DMI Pool Data blijft hij hangen. De harde schijf wordt wel herkend. Ik heb namelijk staan:
Primary Master: CD ROM spelder
Secundairy Master: De harde schijf waarop ik zojuist XP op heb geinstalleerd

Waar ik al naar gekeken heb is de boot sequence in het BIOS, deze staat goed, eerste de C: schijf en dan de rest pas. Wat zou de oplossing voor het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Misschien omdat er wel hele ander hardware in die andere computer zit? Zou me niets verbazen dat dat problemen geeft.
Maar als er toch een cd-rom speler in die pc zit, waarom installeer je dan windowsxp niet via de cd-rom, dat je cdrom als bootdevice 1 zet?

Verwijderd

hoezo je harde schijf secondairy master?

probeer eens met een bootable windows xp cd windows xp op niet op die harde schijf te zetten.
ditkeer wel in de pc waar je het ook op wilt hebben dus niet de hd in een andere computer stoppen want vaak werkt dit niet omdat windows xp drivers installeert voor de chipset enz en als die dan bij de andere komputer anders zijn doet ie niks dat heb jij denk ik nu dus

Verwijderd

Allereerst, je topictitel. Wij zien hier graag het OS tussen [] staan, zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Verder vind ik het apart dat je de harde schijf eruit had gehaald om daarop in een andere PC weer XP op te installeren. Waarom heb je dan geen reinstall uitgevoerd op de PC waar je het probleem mee had?

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Bedankt voor alle tips, suggesties, visies, meningen, en andere bijdragen maar weet iemand misschien waarom de computer helemaal niet vanaf de harde schijf wil opstarten?

Verwijderd

Bij je bootdevices staat er wel ergens(maakt niet uit welke volgorde) dat die van je hd moet booten.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik denk dat je geen mbr hebt. Als je namelijk xp hebt geinstalleerd waar ook nog een andere hd inzit en die staat als primary master dan staat op die HDD de mbr.

Oplossing start op met de xp cd, ga naar rescue console en typ: fixboot en als dat niet helpt fixmbr
ik weet niet of dit de goede commando's zijn maar typ help daar kun je percies zien hoe je het typt ;)

Last.fm
Films!

Pagina: 1