[W&G] Policy aanpassen voor 3D verzameltopic ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Ik kwam, ik zag, en ik wist dat het met een slot af zou lopen.

Het gaat/ging om dit draadje:

[rml][ 3DMax] Citroen C3 Custom[/rml]

En, zoals voorspelbaar kwamen er al meteen reacties van het type "Dit hoort in het "Post hier je 3D stuff maar weer, Part Zoveel" thuis". :|

(Momenteel al Deel 8: [rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 8[/rml] )

Ik quote mezelf maar even, met quote van LiToKi erbij, uit dat bewuste C3 draadje:
quote:
----------------------------------------
LiToKi schreef op 18 January 2003 @ 14:04:
[...]
En we hebben die "post hier je 3d-stuff maar weer threads" om niet te verdrinken in deze threads

----------------------------------------

Nee, daar verdrinken mooie plaatjes als die C3 hierboven in de massa. Ik ben heel blij, als 'citrofiel' dat deze in een los draadje staat, anders was ik deze render nooit tegengekomen. Die "post hier je 3D stuff maar weer" draadjes zijn veel te groot en onoverzichtelijk, en je komt er ook veel te veel prutswerk ik-model-dit-in-2-minuten WIP spul tegen. Nee, dank je.

Echt hoogwaardige renders mogen, als het aan mij ligt tenminste, echt wel gepost worden in een eigen draadje. Maar wie ben ik ?? (Off topic ? Wiezo ??)

[...]
Dit zegt het eigenlijk allemaal wel.

Ik ben af en toe wel in het grote 3D draadje geweest, maar dan zit je bij wijze van spreken goudklompjes te zoeken in de modder.

Aan de ene kant snap ik wel dat niet iedere kneus zijn eigen "kijk mijn nieuwe render eens" moet kunnen plaatsen, als het bestaat uit 5 minuten moddelen en 10 minuten rendertijd. In de eerste 200 posts in [rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 8[/rml] staan welgeteld 3 wel aardige models, 2 mooie models, 2 redelijke sceneries, veel kruisjes, 3 stuks absoluut prutswerk en 1 kijk-ik-heb-een-tut-gedaan!

De rest valt onder "goh, nou, leuk voor je, maar niet echt de moeite van het kijken waard". Ik heb me door 20 pagina's heengeworsteld, en nog steeds is het totaal aan indrukwekkende plaatjes op de vingers van 1 hand te tellen. Dat is zonde :/

Werk van mensen als LiToKi [Verwijderde gebruiker] GA!S handige_harrie [Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker] (enz. enz. ) steekt dusdanig boven het gemiddelde uit dat het zonde is dat te laten wegzakken in de modderpoel die "Post hier je 3D stuff draadje Deel XX" is.

( Sorry Dames en Heren moddelers, ik weet zeker dat ik er nu veel oversla die net zo goed, zo niet nog beter zijn. )

Ik hoop dat goed uitgevoerd 3D werk, waar duidelijk meerdere uren aan besteedt is en wat de moeite meer dan waard is om gezien te worden, gewoon in een eigen draadje kan. Nogmaals, zoals ik in die quote al aangaf, ik had anders nooit die Citroen C3 in "Touringcar raceuitvoering" gevonden. Think about it...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jij had verwacht dat het draadje op slot ging, zo heb ik verwacht dat deze thread er zou komen. Ik ben het op bepaalde gebieden zeker met je eens dat sommig werken een topic op zichzelf waard zijn.
We moeten even gaan overleggen wat we hiermee gaan doen, ik neem aan dat je ook wel zulf begrijpen dat het niet de bedoeling is dat jan en alleman zo'n topic opent van zijn 'compositie van een kubus, in het rood'

Ik denk dat hier een stukje policy over zou moeten komen. Losse topics kunnen prima, maar dan moet de kwaliteit van posts in die topics in orde zijn. Geen 'oh wat mooi' dus, maar 'hey hoe heb je dat reliëf in die motorkap zo goed voor elkaar gekregen?'

Die grote topics zijn min of meer gallery topics. Losse topics zouden de moeite waard moeten zijn, zodat iemand er écht iets van kan leren :)

We gaan dit in ieder geval wel overleggen, maar discussieer hier gerust verder, meningen zijn altijd meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik denk dat W&G sowieso wel wat herindeling op dat gebied kan krijgen. Zoals ik al iets hoorde dat de heren mods bezig waren om over een nieuwe contest vorm te denken, dat zou je allemaal in 1x op moeten lossen imo. W&G heeft ruwweg, twee soorten topics. De zgn tech-topics, dus hoe doe ik het beste dit-en-dat of hoe werkt zus-of-zo of waarom doet die pongel het niet. En de dev-topics, dingen als 3d topics, contests, thema topics, 2d topics, teken topics und so weiter. De eerste groep werkt gewoon, omdat dat gewoon werkt zoals de rest van de techfora. De tweede groep topics hangt er echter een beetje los tussen, en heeft imo wat restyling nodig op policy gebied. Een apart forum lijkt me overbodig en een doder voor die topics, maar het mag denk ik wel allemaal wat beter ingedeeld worden om de creatievelingen hier wat meer ruimte en aandacht voor een creaties te geven. Vind ik dan dus :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21
ik ben het deels ook met de topicstarter eens, maar dan krijg je het probleem, waar leg je de grens of iets mooi genoeg is voor een eigen topic of niet. En de modjes krijgen het dan wel veeels te druk denk ik, nu is het allemaal geisoleerd en men veroorzaakt geen overlast. Ik denk ook dat als je sommige mensen met echt mooie renders het voorrecht geeft om topics te starten met renders, dat niet iedereen dat even leuk vind en het alsnog een zootje wordt.

Misschien is een extra 'gallery' forum een idee :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Het vervelende is dat je hier nooit een strak omschreven grens aan kan geven. Het enige wat je kan doen is dat er duidelijk zichtbaar moet zijn dat er in een plaatje veel tijd is gaan zitten.

Een verzameling primitives / 1 of 2 lichtbronnen / Simple shading / 1 minuten renderen verschilt uiteraard van een >100k polys / meerdere lichtbronnen / curved surfaces / splines / AA / bumpmapping / HDRI (enz. enz.) 30 minuten / 3 uur renderen.

Daar zal je het misschien in moeten zoeken, als je toch een wat tastbaardere grens eraan wil geven: Zet een limit voor polycount en rendertijd, en vereis eventueel dat er geavanceerdere technieken dan flat shading gebruikt moet worden en het FINALS moeten zijn, geen WIPs.

Maar eigenlijk hoeft het niet, want je ziet in 1 oogopslag wel wanneer ergens echt moeite in gestoken wordt. Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pieterbelmans/Tweakers/Final.jpg
van coubertin119

vs:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.proost/snelheid.jpg
van LiToKi

[ Voor 28% gewijzigd door JumpStart op 19-01-2003 13:03 . Reden: link naar profiel op verzoek weggehaald ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

Het probleem is dat er meerdere kanten aan het verhaal zitten:

1. Je wilt niet voor elke render een 3d-topic, want dan wordt het een bende in W&G.
2. Je wilt een grens kunnen trekken tussen topics die eventueel wel zouden mogen en topics die niet kunnen. Nu is dat voor een (lite)modje wel aardig te beoordelen, maar leg jij een user maar eens uit dat zijn topic niet mag, terwijl hij er toch vele uren heeft in gestoken.

Tevens vraag ik me af hoe het komt dat de 2d-topics wel werken? In zowel het 2d-stuff topic als het handgetekend/wacom topic kunnen nieuwelingen en gevorderden prima langs elkaar leven, zonder dat dat fout gaat of er spanningen ontstaan of veel offtopic geblaet er tussendoor komt.

* Pelle gaat het wel ff aankaarten binnen het Devschuur® Crewforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is het geen optie om in de faq op te nemen dat als je iets (2d, 3d whatever) hebt gemaakt waar je echt veel werk in hebt gestoken en dat dat ook te zien is dat je dan contact op kan nemen met een modje om te vragen of je er een apart topic over mag openen?

Wat betreft die 2dtopics: die werken wel omdat ze én kleiner zijn én 2d vaak veel simpeler lijkt zodat je niet zo snel reacties als "wouw!" krijgt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Oh, zie ik nu pas: de topicstarter van het draadje dat ik noemde heeft er al de brui aangegeven. Zie Raar

Ergens geef ik 'em geen ongelijk. Erg welkom komt het forum op deze manier niet over. :|

[ Voor 16% gewijzigd door JumpStart op 19-01-2003 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

[rml][ CME] een plaats voor de mensen die graag HK in willen...[/rml]

Misschien toch tijd om het showforum tot leven te wekken?

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nelis schreef op 18 januari 2003 @ 20:39:
Is het geen optie om in de faq op te nemen dat als je iets (2d, 3d whatever) hebt gemaakt waar je echt veel werk in hebt gestoken en dat dat ook te zien is dat je dan contact op kan nemen met een modje om te vragen of je er een apart topic over mag openen?

Wat betreft die 2dtopics: die werken wel omdat ze én kleiner zijn én 2d vaak veel simpeler lijkt zodat je niet zo snel reacties als "wouw!" krijgt denk ik :)
Nja. Ik denk wel dat de 2d groep kleiner is, maar ik merk trouwens evengoed dat het daar ook vaak raar werkt. Zeker in het tekentopic, waar ik meer klant ben, merk ik soms dat een cartoonish tekening waar ik 10 minuten aan gewerkt heb soms 10x zoveel aandacht krijgt als een tekening waar ik een paar weken mee bezig ben, en dat is toch ergens wel jammer.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
DarkX schreef op 19 januari 2003 @ 10:27:
[...]

Nja. Ik denk wel dat de 2d groep kleiner is, maar ik merk trouwens evengoed dat het daar ook vaak raar werkt. Zeker in het tekentopic, waar ik meer klant ben, merk ik soms dat een cartoonish tekening waar ik 10 minuten aan gewerkt heb soms 10x zoveel aandacht krijgt als een tekening waar ik een paar weken mee bezig ben, en dat is toch ergens wel jammer.
Tsja, punt is dat ik graag wil kijken naar plaatjes, 2D of 3D, met een hoge "WAUWWW!-factor". En of dat nou gemaakt is door een heel vaardig persoon in 10 minuten, of door een minder vaardig persoon in 2 dagen.

Maar ja, hoe definieer je dat ? Hoe pak je het in dat alles in 1 van de 4 galleries moet ?
  • 2D Digitaal - verzameldraadje
  • 2D Handgetekend / Wacom'ed - verzameldraadje
  • 3D Work In Progress - verzameldraadje
  • 3D Finals - High Quality only - subforum/folder binnen W&G ?
Misschien ook nog een 2D "post hier je (alleen zelfgemaakte !) wallpapers erbij.

Alleen dan wellicht ook nog een subfolder/forum voor 2D finals ?

* JumpStart heeft niet het idee dat bovenstaande nou ideaal is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 08:55
JumpStart schreef op 18 January 2003 @ 16:45:
Het vervelende is dat je hier nooit een strak omschreven grens aan kan geven. Het enige wat je kan doen is dat er duidelijk zichtbaar moet zijn dat er in een plaatje veel tijd is gaan zitten.

Een verzameling primitives / 1 of 2 lichtbronnen / Simple shading / 1 minuten renderen verschilt uiteraard van een >100k polys / meerdere lichtbronnen / curved surfaces / splines / AA / bumpmapping / HDRI (enz. enz.) 30 minuten / 3 uur renderen.

Daar zal je het misschien in moeten zoeken, als je toch een wat tastbaardere grens eraan wil geven: Zet een limit voor polycount en rendertijd, en vereis eventueel dat er geavanceerdere technieken dan flat shading gebruikt moet worden en het FINALS moeten zijn, geen WIPs.

Maar eigenlijk hoeft het niet, want je ziet in 1 oogopslag wel wanneer ergens echt moeite in gestoken wordt. Voorbeeld:

[afbeelding]
van coubertin119

vs:

[afbeelding]
van LiToKi
1. Ik vind het zeer vriendelijk dat je m'n afbeeldingetje dat ik nota bene in het vorige topic gepost heb, gebruik om je stelling toe te lichten, maar:
a) mailen mag altijd, en haal dan toch iig de link naar m'n profiel weg.
b) dit is iig geen werkje van, jeeej, ik heb een tutorial gedaan

2. Je hebt gelijk, en vooral van die The3DayWalker vond ik spijtig, prachtige auto maakte hij, en een zéér mooie site heeft hij. Hij zou een goeie aanwinst zijn voor /13. Dus eigenlijk moet er zoiets komen als ik ooit tegenkwam in 1 of ander subforum boven Devschuur. Je hebt naast een post je digicam foto's een topic met post je ALLERBESTE digicam foto. Dus zet in de regels van [3D]Post je allerbeste model V1 dat je je allerbeste dingetje mag posten, en om de 3 maand mag je er weer 1 posten. Geen problemen met WIP's, en kruisjes zullen er ook wel minder zijn, je allerbeste foto laat je denk 'k wel een tijd langer staan. Ook in de regels iets van dat offtopic reacties niet toegestaan zijn, en vanaf dat er x aantal commentaartjes zijn, commentaar leveren enkel via ICQ of andere IM clienten mag, of dat de poster in kwestie het er bij vermeldt.

edit: gauw op de tijd wanneer ik aan het schrijven ben een samenvatting maken, gemenerd :P

[ Voor 5% gewijzigd door coubertin119 op 19-01-2003 12:29 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
coubertin119 schreef op 19 januari 2003 @ 12:28:
[...]

1. Ik vind het zeer vriendelijk dat je m'n afbeeldingetje dat ik nota bene in het vorige topic gepost heb, gebruik om je stelling toe te lichten, maar:
a) mailen mag altijd, en haal dan toch iig de link naar m'n profiel weg.
b) dit is iig geen werkje van, jeeej, ik heb een tutorial gedaan
Post is ge-edit. Ik ga niet klakkeloos plaatjes linken zonder de bron te vermelden, good or bad, het is hoe dan ook fatsoenlijk om bron/auteur/maker te vermelden. Link naar je profiel is weg, maar iedereen kan alsnog die info vinden via je naam.

[D'OHH ! ik moet beter leren lezen! Hier stond dus een reactie op iets wat ik niet goed las.]

Je bent het toch met me eens dat er nogal een verschil zit tussen de plaatjes. Ik zou in Bryce hetzelfde plaatje, zelfs als betrekkelijke 3D newbie, binnen een kwartier gemaakt kunnen hebben. NO WAY dat dat me zou lukken met het plaatje van LiToKi. Al had ik een jaar.

Maar dan nog, dit was niets tegen jou persoonlijk, hopelijk begrijp je me nu wel iets beter.
2. Je hebt gelijk, en vooral van die The3DayWalker vond ik spijtig, prachtige auto maakte hij, en een zéér mooie site heeft hij. Hij zou een goeie aanwinst zijn voor /13. Dus eigenlijk moet er zoiets komen als ik ooit tegenkwam in 1 of ander subforum boven Devschuur. Je hebt naast een post je digicam foto's een topic met post je ALLERBESTE digicam foto. Dus zet in de regels van [3D]Post je allerbeste model V1 dat je je allerbeste dingetje mag posten, en om de 3 maand mag je er weer 1 posten. Geen problemen met WIP's, en kruisjes zullen er ook wel minder zijn, je allerbeste foto laat je denk 'k wel een tijd langer staan. Ook in de regels iets van dat offtopic reacties niet toegestaan zijn, en vanaf dat er x aantal commentaartjes zijn, commentaar leveren enkel via ICQ of andere IM clienten mag, of dat de poster in kwestie het er bij vermeldt.

edit: gauw op de tijd wanneer ik aan het schrijven ben een samenvatting maken, gemenerd :P
offtopic:
Ja, sorry, dat kon ik ook niet ruiken, wel ? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JumpStart op 19-01-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
To prove my point, wellicht volledig ten overvloede:
  1. Ik maak Bryce wakker
  2. Klik, groundplane, klik klik klik, property zand toegewezen
  3. klik klik, en ik heb een slab gemaakt
  4. klik, cylinder gemaakt, klik klik, tik tik, en meteen op maat gemaakt
  5. kopieer kopieer, nu heb ik er 4, align en group
  6. kopieer groep, nu heb ik 8 pilaren, select, assign marble
  7. nog een cylinder erbij, klikkerdeklik
  8. klik, we hebben een pyramide, klik klik, nu is 'ie groot genoeg
  9. zo, move, en die zit op het dak, surface assigned, huppekee
  10. een bol, klik klik, drag, en een ring, klik klik sleep sleep
  11. en nu is de bol zilver, en de ring goud, klikkerdeklik
  12. klik klik, een standaard lucht erbij
  13. hebben we alles ? Camera goedzetten
  14. Renderen maar!
Nog geen 5 minuten modellen, en 35 seconden renderen, en ik heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/vluggertje.jpg

Deze inspanning, met een creatieve waarde van onder het vriespunt, verdient inderdaad geen eigen draadje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de creatie van The3Daywalker ook geen eigen topic waard. Tuurlijk, het is een prachtige creatie, maar niet meer dan dat, met het geringe commentaar erbij.

Wil je voor zoiets een eigen topic hebben, vertel dan iets over technieken of weet ik veel wat, zodat iemand anders er ook iets aan heeft.

Nu is het alleen een mooi plaatje, dat naar mijn mening het best op zijn plaats is in het grote 3D topic, in een gallery. Dat hij daar tussen andere creaties van allerlei maten van kwaliteit staat, is daarbij onbelangrijk.

Als een creatie verder gaat dan het gebruik van standaard dingetjes uit een tutorial, en er voldoende informatie bij staat hoe je bepaalde nifty effectjes voor elkaar kan krijgen, dan kan er best een apart topic over komen.

Maar er komt geen apart topic voor een plaatje dat blijkbaar zo superieur is aan een ander zijn plaatje, dat het een eigen topic verdient. Niet zonder verdere inspanning van de topicstarter. Het forum is er niet om plaatjes te bekijken, daar zijn die gallery topics voor. Het forum is er om te discussiëren en van elkaar te leren.

Nu kun je nog een argument aanvoeren dat bij een mooi plaatje, de vragen vanzelf wel komen, maar dat vind ik erg goedkoop. Dat trekt ook reacties aan in de trend van 'oh wat mooi', en verder niets. Dat is natuurlijk leuk voor de topicstarter, maar voor anderen een doorn in het oog.

Dat kan voorkomen worden door met een goede openingspost te komen, als er dan een 'oh wat mooi' reactie komt, wordt deze gewoon verwijderd, en dat is dan niet meer dan terecht, volgens mij. We willen topics die interessant blijven, en dat kan alleen als er stof is om over te praten/discussieren, meteen vanaf de eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Kortom, een inspanning van vele vele uren krijgt dus net zo veel 'exposure' als een in-5-minuten-in-elkaar-geflanste-render. Want ze zakken net zo snel weg in de grote bak die "Post hier je 3D stuff maar weer, Part xx" heet.

Dat vind ik nogal scheef, en dat is dus ook precies waar het wringt. Zorg dan dat er een vorm van beloning is voor creatief werk waar, ten opzichte van de gemiddelde creatieve uitspatting hier, heel veel tijd en moeite in is gestoken.

Als ik straks weer een bevlieging krijg, en 5 uur lang loop te pielen met Bryce, om vervolgens ook nog 5 uur te wachten op de Final render, dan voel ik me nauwelijks geroepen om het op de grote hoop te gooien, wetende dat het toch wegzakt tussen 'vluggertjes' en heel veel (semi- of geheel) off-topic geouwehoer.

En als je dan je creatie post, met als doel het krijgen van commentaar op je eigen werk, dan komen de kritieken vervolgens verspreid door de eropvolgende pagina's terecht, tussen alle andere reacties door, waarbij je dus met een fijn zeefje op zoek mag naar het eventuele commentaar wat op jou uren en uren inspanning geleverd werd. Kom, daar doe je het dan toch niet voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij er 5 dagen werk in stopt, en ik leer er niets van, van hoeveel waarde is het dan voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Ik denk dat je nog een punt vergeet. Het verschil tussen de ervaring die mensen hebben op het gebied van 3d'en. Sommige zijn al 1 jaar of meer bezig, anderen net een maand. Jij doet net of in een super mooi plaatje perse veel tijd in moet zitten, en in een stukken minder mooie amper tijd in zit. Als jij een plaatje tegen komt dat naar jou mening er niet uit ziet, trek jij volgens mij meteen de conclusie dat de maker van dat plaatje er maar 2 min tijd in heeft gestoken. Een mooi voorbeeld is het plaatje van Litoki in contest v6 waarvan hij zelf zei dat hij het in een dag gemaakt had, terwijl mensen die net 3den al weken bezig waren. Je kunt het eindresultaat zelf al raden (litoki nofi ;) ).
Ik vindt het 3d topic juist wel goed, want je kunt toch nooit een fatsoenlijke grens trekken tussen de tijd die er in zit tegenover de "mooiheid" van een plaatje. Daarboven komt nog eens dat het 3d topic een heel goede stimulans is voor net beginnende 3d'ers. Jij doet net of er super veel plaatjes worden gepost waar maar 5 min werk in zit, volgens mij zijn er die juist bijna geen. Alleen enkele experminteer plaatjes met lighting ofzo. Als je specifiek topics wil openen voor jou plaatjes kun je ook naar cgtalk ofzo gaan. Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 14:43:
Als jij er 5 dagen werk in stopt, en ik leer er niets van, van hoeveel waarde is het dan voor mij?
Tsja, als jij niet warm of koud wordt van mooie plaatjes, dan neem ik aan dat je niet eens de moeite neemt om plaatjes te bekijken.

Ik bedoel, en nou herhaal ik mezelf, plaatjes met een hoge "wauw! factor" mogen best meer aandacht krijgen. Niemand zegt dat je van ieder draadje iets moet (kunnen) leren.

Een creatieve uitspatting waar de uren aan inspanning vanaf stralen, verdient het, alleen al vanwege de moeite die erin gestopt is, om meer aandacht te krijgen dan het dit-doe-ik-in-5-minuten-werk, het ik-probeer-wat-uit-werk en alle WIPs die je voorbij ziet komen hier. Dan is het stilletjes wegzakken in een verzameltopic, zoals dat nu gebeurt, gewoon een zware onderwaardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

je mist het punt van Cheatah volledig Jumpstart
lees zijn reply nog eens na

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Holy_Paladin schreef op 19 January 2003 @ 14:54:
[...]
Ik vindt het 3d topic juist wel goed, want je kunt toch nooit een fatsoenlijke grens trekken tussen de tijd die er in zit tegenover de "mooiheid" van een plaatje. Daarboven komt nog eens dat het 3d topic een heel goede stimulans is voor net beginnende 3d'ers. Jij doet net of er super veel plaatjes worden gepost waar maar 5 min werk in zit, volgens mij zijn er die juist bijna geen. Alleen enkele experminteer plaatjes met lighting ofzo. Als je specifiek topics wil openen voor jou plaatjes kun je ook naar cgtalk ofzo gaan. Just my 2 cents...
Ik zeg ook niet dat het 3D verzameltopic opgedoekt moet worden. Helemaal niet. Ik zeg alleen dat er plaats moet zijn om creatieve hoogtepunten in het zonnetje te kunnen zetten.
D2k schreef op 19 January 2003 @ 14:58:
je mist het punt van Cheatah volledig Jumpstart
lees zijn reply nog eens na
Kennelijk lees ik eroverheen, of het wil echt niet dagen... Trap dan even de open deur in, want ik mis z'n punt nog steeds... :|

[ Voor 17% gewijzigd door JumpStart op 19-01-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op 19 januari 2003 @ 14:55:

Tsja, als jij niet warm of koud wordt van mooie plaatjes, dan neem ik aan dat je niet eens de moeite neemt om plaatjes te bekijken.

Ik bedoel, en nou herhaal ik mezelf, plaatjes met een hoge "wauw! factor" mogen best meer aandacht krijgen. Niemand zegt dat je van ieder draadje iets moet (kunnen) leren.
Dat ben ik dan niet met je eens, een plaatje krijgt geen eigen topic omdat het meer wauw! is dan een ander plaatje. Als je iets van je werk wilt laten zien, dan kan dat in een van de daarvoor bedoelde draadjes.

Wil je meer dan alleen iets laten zien, dan kun je je eigen draadje aanmaken.
Een creatieve uitspatting waar de uren aan inspanning vanaf stralen, verdient het, alleen al vanwege de moeite die erin gestopt is, om meer aandacht te krijgen dan het dit-doe-ik-in-5-minuten-werk, het ik-probeer-wat-uit-werk en alle WIPs die je voorbij ziet komen hier. Dan is het stilletjes wegzakken in een verzameltopic, zoals dat nu gebeurt, gewoon een zware onderwaardering.

Nu keer ik het even om, dat is altijd interessant in discussies.
Als jij wilt dat je werk een eigen topic mag krijgen, dan zul je ook in dat topic iets meer moeite moeten stoppen. Iemand die 2 uur besteed aan het schrijven van een turorial, met als resultaat een Jip en Janneke render, mag daarvoor heus wel zijn eigen topic.
Mensen die niet verder komen dan
code:
1
[img]http://www.domain.com/render.jpg[/img]
kunnen dat best in een grote-hoop-topic gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
JumpStart schreef op 19 January 2003 @ 14:58:
[...]

Ik zeg ook niet dat het 3D verzameltopic opgedoekt moet worden. Helemaal niet. Ik zeg alleen dat er plaats moet zijn om creatieve hoogtepunten in het zonnetje te kunnen zetten.
En hoewil je dat gaan doen dan? Door daar allemaal nieuwe topics voor gaan openen? Hetgene wat je dan krijgt, is dat iedereen hk achtige reacties gaat geven, met wow, cool en mooi, en dat er na 25 replies niet meer wordt gereageert. Daar schiet je niks mee op. In zo'n topic moeten wat technische aspecten naar boven komen om over te discusieren om het in leven te houden. Ik snap niet zo goed waarom je die creatieve hoogtepunten zoveel extra aandacht wil geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Mja, ok, nooit beweerd dat de oplossing makkelijk zou zijn...

Ik snap jullie standpunten nu wel iets beter, alleen (noem me stront-eigenwijs) ik ben het er nog steeds niet mee eens...

Maar goed, hoe denk je dan, als alternatief, over deze gulden middenweg ?

Huidige verzameltopic voor 3D splitsen in

[3D] Post hier je 3D Probeersels en Work-In-Progress maar weer, deel xx
[3D] Post hier je 3D FINAL RENDERS

En wellicht nog een verzameltopic speciaal voor 3D models in plaats van (scene)renders.

Dit zou namelijk wel mijn grote bezwaar voor een groot deel teniet doen. Op het moment dat final renders gescheiden blijven van probeersels, uitwerkingen van tutorials en WIPjes, zal werk waar meer moeite in gestoken is zal nu in ieder geval niet zo snel wegzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik heb die jongen erop gewezen dat er ook redelijk wat nederlanders zijn die in de 3d wereld bezig zijn. Dat vond hij leuk en hij zou hier eens gaan kijken en wat gaan posten. Vervolgens post hij een leuke auto waar wel een boel werk in zit. Daarna word het topic gesloten. Ik vind persoonlijk die auto ruim de moeite waard van een apart topic. Door heen en weer te praten zou je een grote lading kunnen leren van die gast. Want zijn 3d skills zijn l33t.

Vervolgens post ie een nieuw topic met de medeling dat het wel raar is. Met een beetje over weer praten zou dit geval nog op te lossen zijn. En dan krijg je zulke reacties:
Topic: Raar

Jammer nu eens iemand met echte 3d kwaliteiten zo afknapt. Hij zou een goede verbetering voor het forum zijn.
Let ook eens op de reacties van anderen in het topic; Menig 3d-er zal zeggen dat een apart topic de moeite waard was.
Topic: [rml][ 3DMax] Citroen C3 Custom[/rml]

Sorrie hoor... maar ik vind dat er ook wel wat naar de users mag geluisterd worden. Ik vind het logisch dat niet iedereen om elke 3d scheet een nieuw topic opent.
Als het zo moet gaat de lol er wel snel vanaf.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Het probleem ligt dan eigenlijk meer in het feit dat sommige creaties beter zijn dan het gemiddelde. Dit komt dus onder andere dat er ITT de 2d topics en handgetekende afbeeldingen topics, er in het post hier je 3dmeuk relatief HEEL veel Wips worden gepost. "Dit is mijn eerste box modelling model" en "HDRI testje". Mja zulke posts mogen van mij getrashed worden.

Dan wordt dat topic tenminste gebruikt waarvoor het bedoeld is, het neerzetten van compleet AF tweaker-waardig 3d werk. Je hoeft niet meteen allemaal auto's te moddelen tot perfectie, maar het verschil tussen ranzige afwerking en zien dat in een afbeelding veel moeite gestoken is, is altijd aanwezig. Dat ligt niet aan het niveau van het modellen alleen.

Als dit voortaan toegepast wordt, dan is het ook niet voor anderen nodig om een apart topic te openen (hoewel als er dus een discussie over technieken of invloeden ontstaat dat wellicht wel kan) voor alleen het showen van het bovenstaande plaatje, omdat het dan slechts alleen kwa 3d ervaring boven de rest staat.

Samenvattend: IMHO is er dus een te laag niveau in het post hier je 3dmeuk topic. (en eigenlijk ook in de feedback/reacties op een willekeurig plaatje, je ziet maar weinig echte feedback - waar je dus wat mee kan)

[ Voor 7% gewijzigd door Justice op 20-01-2003 14:06 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 13:11

Tim Schuhmacher

abasios

Nou ik zou het afschaffen van WIP in de 3d topic niet zonder meer doen. Nu kun je nog de voortgang van een persoon / 3dwerk zien en misschien nog op tijd een goede tip geven.

Het zou misschien leuk zijn dat binnen het forum een plaats was, waar zelf gemaakt werk per rubriek (3d, 2d, 2d/wacom) bewaard kon worden en dat er ook op persoon geselecteerd kon worden. (natuulijk gehost op een server van t.net :) )
Dus dat alles in de verzameltopics staat en er daar ook over gepraat kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Tim Schuhmacher schreef op 20 January 2003 @ 15:28:
Nou ik zou het afschaffen van WIP in de 3d topic niet zonder meer doen. Nu kun je nog de voortgang van een persoon / 3dwerk zien en misschien nog op tijd een goede tip geven.

Het zou misschien leuk zijn dat binnen het forum een plaats was, waar zelf gemaakt werk per rubriek (3d, 2d, 2d/wacom) bewaard kon worden en dat er ook op persoon geselecteerd kon worden. (natuulijk gehost op een server van t.net :) )
Dus dat alles in de verzameltopics staat en er daar ook over gepraat kan worden.
hosten lijkt me ietwat ondoenlijk, als er 150 man modellen, en ze willen allemaal 20 mb uploaden (maxjes zijn groot) is t.net voor nop 3 gb kwijt. als t nou als abo service was, ok. maar gratis is t niet te doen voor tnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Mwa dan graag 1 post per project, waarin je dan wip(s) + eindresultaat + verhaatlje kan posten. Dan zie je in ieder geval de wips in perspectief.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 13:11

Tim Schuhmacher

abasios

G33rt schreef op 20 January 2003 @ 15:59:
[...]

hosten lijkt me ietwat ondoenlijk, als er 150 man modellen, en ze willen allemaal 20 mb uploaden (maxjes zijn groot) is t.net voor nop 3 gb kwijt. als t nou als abo service was, ok. maar gratis is t niet te doen voor tnet :)
offtopic:
maxfiles heeft geen zin, het zijn dan natuurlijk jpg! Maar vele bandbreedte zal wel een nadeel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
*schop*
Dit leuke topicje heeft terug wat animo nodig.
En voor de contests zou ik graag een GoT afbeelding snapper die de afbeeldingen gedurende een maand of 3 op de servers zet, zodat je niet een hele hoop kruisjes krijgt, voor de huidige contest in ieder geval (alhoewel ze daar niet zo talrijk zijn) maar voor de vorige 2 contest die soms toch ook nog wel leuk zijn om te bekijken. Naja, zal toch wel weer teveel ruimte kosten.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Zoiets is er al voor de contest. Je kunt bij één van de users wat uploaden. Ik weet niet zo welke. En ik denk dat zoiets voor GoT teveek ruimte inneemt.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
HawVer schreef op 23 januari 2003 @ 14:40:
Zoiets is er al voor de contest. Je kunt bij één van de users wat uploaden. Ik weet niet zo welke. En ik denk dat zoiets voor GoT teveek ruimte inneemt.
Dat is enkel voor finals, en iedere wip mailen is ook veel werk, volgens mij kom je als je volgens mij
code:
1
2
3
20 afbeeldingen per pagina van 100 posts * iedere gemiddeld afbeelding 100kb * 8 (van de 800 postings die relevant zijn, de rest is toch enkel whoei, nieuwe contest etc.) = 
160 afbeeldingen * 100 kb = 
16000 kb = 16mb

16 megabyte, laat ons zeggen 20 mb, en dat voor 8 contests, moet lukken.
En dan heb ik ook nog 100kb, ik haal met Photoshop en wat klooien met jpeg compressies 20kb. Lijkt (mij toch) haalbaar. En dus een upload interfacetje in GoT, maar enkel in Contests, of post je beste digi foto topics, niet voor probleempjes allerhande.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Jongens, dit raakt off-topic.

Het is op zich een mooi alternatief, dat tweakers een soort theforumisdown achtige plaatjes opslag zou maken, maar dat komt geloof ik een beetje in aanvaring met de t-net abo's.

Het punt is nog steeds OF, en zo ja HOE er iets gedaan kan worden aan de hele grote hoop die het 3D verzameltopic is, waarbij wipjes, tuts en andere prut tussen hele mooie (bijna) finals staan. Die eerste categorie boeit me niet, die finals wel, en een apparte plek voor final renders zou een erg goeie verandering zijn wat mij betreft.

Immers, er is het 2D wacom/handgetekend en het 2D graphics draadje. Waarom geen 3D WIP/TUT/probeersel draadje naast een 3D Final renders Only draadje ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is in princiepe het zelfde verhaal als een mooi final case mod... heel leuk, maar geen topic waard mits er een goed verhaal bij komt waardoor het een nuttig topic wordt.
Pagina: 1