Toon posts:

Route hopping.. kun je er zelf iets aan doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om zelf softwarematig de route naar een bepaald ip zelf deels in te stellen.
Speel namelijk een spelletje online, en ik krijg redelijk veel lag.
Als ik tracet doe naar ip dan verschilt het iedere keer ook nog hoeveel hops die maakt voordat ie naar dat ip gaat.
Alle 'tussen' hops geven allemaal * en dan krijg ik timed out. Maar als ik dan bij de ip kom waar ik moet wezen dan heb ik een ping van 45.
Ik heb tiscali adsl max trouwens.
Weet iemand of dit opgelost kan worden door mezelf of dat dat alleen maar door tiscali geregeld kan worden

Verwijderd

AFAIK is dat niet mogelijk (dat pakketjes verschillende routes kunnen nemen is zelfs/juist een feature van IP).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 15:17:
AFAIK is dat niet mogelijk (dat pakketjes verschillende routes kunnen nemen is zelfs/juist een feature van IP).
hmmm... maar ik kan er zelf dus niks aan veranderen..
enige oplossing is een andere provider nemen?

Verwijderd

Of een andere gameserver gebruiken (misschien heeft Tiscali wel een gameserver staan voor de meest gebruikte spellen?).

Er zijn zelfs progjes in omloop die voor jou de gameserver opzoeken waarbij de beste ping hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 15:21:
Of een andere gameserver gebruiken (misschien heeft Tiscali wel een gameserver staan voor de meest gebruikte spellen?).
het is zo'n ultima online free shard die staat in zweden... dus een andere gameserver nemen is geen optie

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat wel mogelijk is, is een tunnel aan te leggen naar een host, en vanaf daar de pakketjes weer verder te laten reizen.

Dit zou kunnen werken als je de tunnel over een ander segment laat lopen dan waar je de grootste vertraging in zit.

Maar goed, als je daaraan begint, dan heb je zoiezo al een ping die wat hoger is door de extra stap, en iemand moet aan de andere kant meewerken.
Daarnaast klinkt het in mijn oren ook een beetje alsof het pingen goed gaat, maar niet in het spel. Dan lijkt het alsof je gewoon te weinig bandbreedte hebt.

(*NEE* Adsl max zou genoeg moeten zijn, maar dat is geen garantie dat je ook genoeg bandbreedte krijgt, heb je op de achtergrond nog andere programma's draaien?)

Verwijderd

Wat voor tunnel bedoel je?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Het kan wel, de route naar een IPadres instellen, dat heet "source routing". Zoek er even op, ik weet niet precies hoe dat in zn werk gaat. Hou er iig rekening mee dat veel routers het niet ondersteunen, omdat het een mogelijk veiligheidsrisico is.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 18 januari 2003 @ 15:25:
Het kan wel, de route naar een IPadres instellen, dat heet "source routing". Zoek er even op, ik weet niet precies hoe dat in zn werk gaat. Hou er iig rekening mee dat veel routers het niet ondersteunen, omdat het een mogelijk veiligheidsrisico is.
scource routing.. daar heb ik wel eens iets over gehoord.. Maar ik gebruik zelf een switch dus dat kan ook al niet.

• TheGhostInc
  • Niet online
Gewoon... een tunnel ;)

Je maakt dan een VPN aan, waarbij je volgens mij met wat handigheid (==linux) ervoor kunt zorgen alle pakketjes voor een bepaald adres over dat VPN worden gestuurd, en op dat netwerk met de default gateway weer het internet worden ingestuurd.

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 15:29:
[...]

scource routing.. daar heb ik wel eens iets over gehoord.. Maar ik gebruik zelf een switch dus dat kan ook al niet.
Source routing werkt idd. alleen op routers, en dan nog, dan moet je toegang hebben tot een router die invloed heeft.

En ik verwacht niet dat onze topicstarter een vriendje bij Xs4all heeft of zelf bij de routers kan en daar even flink in kan rommelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheGhostInc schreef op 18 januari 2003 @ 15:29:
[...]

Gewoon... een tunnel ;)

Je maakt dan een VPN aan, waarbij je volgens mij met wat handigheid (==linux) ervoor kunt zorgen alle pakketjes voor een bepaald adres over dat VPN worden gestuurd, en op dat netwerk met de default gateway weer het internet worden ingestuurd.
kun je dat zelf doen of moet je ook de meederwerking van de server hebben?
ik heb namelijk wel een vriendje die heel goed is in linux en ik heb nog een computer over die ik als router kan gebruiken

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 15:31:
[...]
kun je dat zelf doen of moet je ook de meederwerking van de server hebben?
ik heb namelijk wel een vriendje die heel goed is in linux en ik heb nog een computer over die ik als router kan gebruiken
Zoals ik hierboven al aangaf, hiervoor moet je toch echt meer hebben dan 1 internet aansluiting.

Mogelijkheid is een andere internetaansluiting te misbruiken, maar je moet dus wel echt toegang hebben tot andere computers, zelf een router neerzetten zal (waarschijnlijk) niks uithalen.

Verwijderd

VPN is een logische tunnel, geen fysieke tunnel. Je pakketjes kunnen nog steeds twee (of meer) verschillende routes nemen. Met IPSec is dan nog hooguit het afzender-adres gewaarborgd, maar de genomen route van pakketjes zeker niet.

VPN-tunnel zorgt uiteraard ook voor de nodig "inpak/uitpak-overhead". Niet doen dus.

Bovendien moet bij die gameprovider een VPN-doos staan die jouw connectie wil ontvangen, en die is er vast niet....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 15:36 ]

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 15:34:
VPN is een logische tunnel, geen fysieke tunnel. Je pakketjes kunnen nog steeds twee (of meer) verschillende routes nemen. Met IPSec is dan nog hooguit het afzender-adres gewaarborgd, maar de genomen route van pakketjes zeker niet.

VPN-tunnel zorgt uiteraard ook voor de nodig "inpak/uitpak-overhead". Niet doen dus.
Door de VPN kun je een omweg aan je pakketjes geven, en daarmee een bepaalde router omzeilen. That's all. Het kan net het gewenste effect hebben.

Maar goed, ik denk dat als een "vriendje" verstand heeft van linux, ik erg benieuwd ben in hoeverre hij het uberhaupt aan de praat zou kunne krijgen en houden.

Verwijderd

TheGhostInc schreef op 18 January 2003 @ 15:38:
[...]

Door de VPN kun je een omweg aan je pakketjes geven, en daarmee een bepaalde router omzeilen. That's all. Het kan net het gewenste effect hebben.

Maar goed, ik denk dat als een "vriendje" verstand heeft van linux, ik erg benieuwd ben in hoeverre hij het uberhaupt aan de praat zou kunne krijgen en houden.
VPN's worden irl iig. niet gebruikt om routers te omzeilen.

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 15:43:
[...]

VPN's worden irl iig. niet gebruikt om routers te omzeilen.
Uhm.... tja, ik geloof dat je echt helemaal mis zit :D

Wilde je eerst gewoon gelijk geven, maar zoek maar eens op over de MBone, en M6Bone, dat zijn ook VPN's en die zijn er alleen maar voor bedoelt om bepaalde routers te omzeilen, cq. te doortunnelen.

Daarbij gebruik je een VPN om te voorkomen dat je IPv6 verkeer, of je Multicast verkeer routers tegen komt die het niet snappen.

Verwijderd

Nou, (laat ik wat genuanceerder worden, want ik zit blijkbaar te blaten) ik ben het inzetten van VPN's nog nooit tegengekomen met als doel een snellere route ergens naartoe te krijgen.

Dat je via een tunnel ergens uit kunt komen waardoor je een bepaalde router niet tegenkomt snap ik. Ik snap ook dat je op deze manier een broadcast-domain kunt "extenden" en zo dus niet of moeilijk routeerbare pakketjes naar de andere kant kunt krijgen.

Wanneer de tussenliggende routers (en daar hadden we het dacht ik over) van niets weten, dan kunnen volgens mij VPN pakketjes nog steeds een wisselende route volgen van begin naar eind.

Vandaar mijn nogal stellige bewering.

En ik ben nooit te oud om te leren... :o

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 16:02 ]

• TheGhostInc
  • Niet online
Max_Kool, je had redelijk gelijk hoor ;)
Er zijn echter altijd situaties waarin het bruikbaar is.

Maar waar ik het over had:

Stel van de AMS-IX naar de VS geeft een probleem, want de router direct aan de transatlantische verbinding doet moeilijk, als je nu eerst een VPN opzet naar Engeland, en vandaar gaat het met een andere verbinding (normaal gesproken) naar de VS kun je het probleem oplossen.

Dit is (zover ik weet) de enige mogelijke poging die je in zo'n situatie kunt proberen, alle andere dingen zijn niet te doen. Maar deze oplossing is ook niet zaligmakend, want het verkeer moet natuurlijk niet toevallig OOK over de AMS-IX gaan, dan blijft het probleem.

Maar om weer On Topic te gaan:
Onze topicstarter heeft een server gevonden die blijkbaar op een beperkte internationale capaciteit backbone zit waardoor vanaf Nederland het problemen geeft.
Overigens zou de topicstarter eerst zelf wat meer moeten uitzoeken, zoals wie de server host, en of dat allemaal goed te bereiken is.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Die * sterretjes in een traceroute geven gewoon aan dat een bepaalde hop geen reactie geeft. Dat is geen fout, dat heeft de sysadmin gewoon zo ingesteld uit veiligheidsoverwegingen. Het programma (tracert of traceroute) weet zelf wel dat hij nog niet op de plaats van bestemming is dus gaat ie naar de volgende hop, etc.

Ik weet niet of je een beetje into Linux bent maar je zou met Linux ook eens een trace kunnen doen, daar heb je meer opties en een grotere kans van slagen dat de trace lukt.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:33
gerben heb gelijk. indie routers is puurt de poort voor pingen dichtgezet. nix met de route t maken. hebbe andere mense op die server wel betere ping/

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1