[PHP] array_map() vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 01:01

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
ik draai mijn forum op een server met PHP versie 4.0.3.
99% werkt, maar een paar onderhouds acties geven deze error:
Fatal error: Call to undefined function: array_map() in ./Sources/ManageBoards.php on line 196
array_map() is een intern commando van PHP, maar op internet staat dat het vanaf PHP 4.0.6 is geimplementeerd. ik denk niet dat mijn host zijn PHP zal updaten omdat ik toevallig problemen heb. mijn vraag is dan ook:

"zou array_map zelf te bouwen zijn?"

Google (<-- klikbaar) leert me dat het een functie is die 2 arrays samenvoegt. dit moet te realiseren zijn lijkt mij. ware het niet dat ik geen brie heb gegeten van PHP..

zou iemand het een uitdaging vinden om dit te maken??? :>

chaozz.nl | RetroGameCouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Vraag je hoster te upgraden naar php-4.0.6 dat kan foutloos lijkt me vanaf 4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
ik vindt dat niet echt een optie als ik eerlijk ben. ik heb ook uitgelegd waarom ik dat vindt. dat was ook niet echt mijn vraag. mijn vraag was, "is die functie zelf te bouwen?"

kan dat zowiezo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ja dat is zelf te bouwen...

Maar de argumentatie waarom ie niet zou upgraden is een beetje suf :P
Zeker omdat php-4.0.3 bij mijn weten een paar security-holes bevat en dat er een hele serie bugs gefixed is sindsdien... (zelfs 4.0.6 is niet hole-vrij)

Btw, array_map voegt geen twee functies samen, die voert op elk array element een functie uit en het resultaat is weer een array.

[ Voor 21% gewijzigd door ACM op 18-01-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
je mag het suf vinden, maar ik heb er mijn redenen voor. de service is namenlijk een vriendendienst. iets met "gegeven paarden" en "in bekken kijken"... :)

het is te schrijven... hoe pak ik het aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

chaozz schreef op 18 January 2003 @ 15:24:
je mag het suf vinden, maar ik heb er mijn redenen voor. de service is namenlijk een vriendendienst. iets met "gegeven paarden" en "in bekken kijken"... :)
Dat kan best, maar je moet het omdraaien.
php-4.0.3 bevat naast een aantal security holes een hele serie bugs...

Er is bij mijn weten geen reden bij php-4.0.3 te blijven tov 4.0.6, zelfs niet echt om niet nog moderner te gaan naar php-4.1.2 of evt de 4.2 of 4.3 serie.

Dat jij een applicatie niet kunt gebruiken is maar een van de redenen... De veiligheidsgaten zijn behoorlijk serieus en een erg goede reden te upgraden en de bugs doorgaans daarnaast ook nog eens.

Het is zelfs een (soort) vriendendienst als jij hem een mailtje stuurt ala "Hey, is er een goede reden dat je nog php-4.0.3 draait? Want er zitten wel veel bugs in, missen handige functies en het bevat een aantal grote veiligheidsgaten!". :P
het is te schrijven... hoe pak ik het aan?

Source van php downloaden en kijken wat het precies doet? Aangezien php in c/c++ geschreven is is het redelijk eenvoudig om te zetten naar php...

[ Voor 12% gewijzigd door ACM op 18-01-2003 15:30 ]

Pagina: 1