[WINDOWS XP] opstart problemen ..

Pagina: 1
Acties:

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Mijn vriendin komt met haar pc aan die niet meer wil starten. Deed het tot voorkort probleemloos, geen nieuwe hardware erbij & geen nieuwe software geinstalleerd. Laatste wat ze gedaan had was schijfopruiming & een defragmentatie. Hij blijft in alle bootopties hangen in het laad scherm, deze blijft gewoon staan. Dus ook in safe mode, vga modus etc etc.

Ik heb geen systeem herstel diskettes van die pc, wat is er nu nog mee te beginnen ?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Booten met een Xp cd en trachten te repareren blijft alleen over denk ik.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:55

St@m

@ Your Service

scandisk uitvoeren enzo, misschien ff windows er overheen knikkeren, misschien eerst formatteren.. zoveel werk is het niet. Let er wel op dat je de documenten eerst back upped onder DOS, ook nog ff hopen dat het geen NTFS partitie is

Leuke spullen: https://cjcollectibles.nl

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
St@m schreef op 18 January 2003 @ 14:37:
scandisk uitvoeren enzo, misschien ff windows er overheen knikkeren, misschien eerst formatteren.. zoveel werk is het niet. Let er wel op dat je de documenten eerst back upped onder DOS, ook nog ff hopen dat het geen NTFS partitie is
ja is uiteraard wel ntfs en kan niet formatten want alles wat erop staat mag niet weg.

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Ye Greate'96 schreef op 18 januari 2003 @ 14:36:
Booten met een Xp cd en trachten te repareren blijft alleen over denk ik.
oke, ik heb alleen heen systeem herstel diskettes en volgens mij zeurt hij daar dan om ...

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25
MrCaBLeGuY schreef op 18 januari 2003 @ 14:41:
[...]

oke, ik heb alleen heen systeem herstel diskettes en volgens mij zeurt hij daar dan om ...
Nee, als je vanaf CD boot zal er niet om diskettes gevraagd worden. Je gebruikt immers de CD ipv Disks

Mijn fotografie en videografie

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
bouw de hd gewoon ff bij jou in en copieer de documenten fftjes en dan formatten

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Hellie112 schreef op 18 January 2003 @ 14:54:
bouw de hd gewoon ff bij jou in en copieer de documenten fftjes en dan formatten
Grote kans dan dat hij dan precies hetzelfde zegt, of dat hij dan niet op de HD kan komen. Het valt natuurlijk wel te proberen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Take ownership is je vriend :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• St@m

St@m

@ Your Service

blackd schreef op 18 januari 2003 @ 14:57:
Take ownership is je vriend :)
Wat is take ownership?
Hellie112 schreef op 18 januari 2003 @ 14:54:
Jah das natuurlijk ook een goede oplossing, gewoon die schijf er als slave inhangen en de bestanden kopieeren.

Her nog een wijze les, maak dus altijd meerdere partities, en zet je belangrijke bestanden niet op de partitie waar het besturingssysteem op staat, zeker niet met een NTFS geformateerde schijf.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Een functie in Windows.
[google=take ownership windows xp]
En kijk ook even onder de help.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Je moet ff met je XP CD booten. Dan naar die rescue console gaan, dan FIXBOOT, FIXMBR e.d. maken,.. helpt bijna altijd.. tik ff HELP o.i.d. in die console voor de commando's.

Lees die ff rustig door en laat em alles wat met de boot te maken heeft herstellen en je machine boot weer.

Overige mogelijkheden:

- Hang die HDD in een andere computer en kopieer de documenten over en format em.

- Gebruik een Linux Live CD.. als je met Linux overwg kan is dit zeer handig. In de search is er alles over te vinden.

gl. :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• St@m

St@m

@ Your Service

blackd schreef op 19 January 2003 @ 18:09:

[...]

Een functie in Windows.
[google=take ownership windows xp]
En kijk ook even onder de help.
Ok ik d8 al dat dat het was, maar dan vraag ik me toch af hoe je dat wilt doen als je niet eens in Windows kan..

Verwijderd

haar schijf in jou pc bouwen, dan werkt t

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

St@m schreef op 19 January 2003 @ 22:51:
[...]

Ok ik d8 al dat dat het was, maar dan vraag ik me toch af hoe je dat wilt doen als je niet eens in Windows kan..
idd, ik ook.. uitleg graag blackd! :)
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:08:
haar schijf in jou pc bouwen, dan werkt t
lees de draad voordat je blaat.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY