Toon posts:

runescape(java applet) wil niet starten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke allereerst wil ik even zeggen dat ik lang heb getwijfeld over het forum waar ik dit probleem wil plaatsen. runescape is een spel en dus zou hij bij games - troubleshooting thuis kunnen horen. Maar aangezien runescape 1 hele grote java applet is en hier de experts in java zitten heb ik er toch voor gekozen om het hier te plaatsen. Excuses als ik de verkeerde keus heb gemaakt.
Runescape is te downloaden van www.runescape.com (kan handig van pas komen)

Ik heb net een upgrade gedaan naar windows xp. Toen ik runescape probeerde te starten bleef het venster grijs toen de applet zelf begon te laden. Ik betaal voor dit spel(eerst een jaar free version gespeeld) dus ik zou het wel graag willen blijven spelen. Ik heb geprobeerd de nieuwste java runtime te installeren en in de instellingen rotzooien. Ook heb ik geprobeerd wat oudere versies van java runtime te installeren, zonder succes.
dit heb ik staan:
Intel Celeron 1ghz
geforce 2 32 mb
256 mb ram
Windows xp
JRE 1.41.01 international version.

De instellingen in configuratiescherm --> java plugin zijn als volgt:
basic - Hide console - show java in system tray
advanced - jre - c:/program files/java/j2re1.4.1_01
Integrated in Microsoft internet explorer
caching enabled, unlimited
bij certificates staat signed applet aangevinkt
about - java 2 runtime environment, standard edition, 1.4.1_01
default virtual machine version - 1.4.1_01-b01
java plugin 1.4.1_01

Het vreemde is dat bijvoorbeeld de java applet op de http://sun.java.com/getjava wel werkt. Ik denk dus dat het iets te maken heeft met beveiliging instellingen ofzo, en heb daar ook al verschillende dingetjes aan en uitgezet om te kijken of het hielp, maar ben nou ten einde raad.

Bij voorbaat ank,
Wouter

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wouter04:
Oke allereerst wil ik even zeggen dat ik lang heb getwijfeld over het forum waar ik dit probleem wil plaatsen. runescape is een spel en dus zou hij bij games - troubleshooting thuis kunnen horen. Maar aangezien runescape 1 hele grote java applet is en hier de experts in java zitten heb ik er toch voor gekozen om het hier te plaatsen. Excuses als ik de verkeerde keus heb gemaakt.
Mja, maar je was niet van plan zelf de code in te gaan duiken, of wel? ;)
mv P&W -> SPV :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Ik speel Runescape zelf niet, maar ik had een tijdje geleden zelf wel last van een Java game die het niet meer deed. Bij mij bleef het beeld ook de hele tijd grijs, maar ging niet door met laden. Dit kwam doordat ik een nieuwe Java had gedownload.
Omdat die dus blijkbaar niet goed werkte had ik Java er gewoon helemaal afgegooid via Software enzo in Configuratiescherm. Zodat Windows automatisch weer de oude versie gaat gebruiken die er standaard in zit. En dat heeft het probleem verholpen.
Een ander spel die ook Java based was deed het met de nieuwe Java wel, maar het duurde héél erg lang voordat ie klaar was met laden. Met de oude Java ging het veel sneller.
Ik heb zelf trouwens ook Windows XP :)

The devil is in the details.