Toon posts:

De toshiba 1910 486sx laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt triest en het is nog triester dat het LCD scherm geen teken van leven geeft.
Als de monitor aangesloten zit via de extrerne uitgang werkt het systeem in principe goed.De optie om te schakelen tussen de externe uitgang en het LCD scherm doet alleen helemaal geen flikker!Dit zou dus ook een software matige fout kunnen zijn.Daarnaast komen er geen meldingen van de machine dat de hardware zijn werk niet doet.Ik denk dat het aan de "tools" of zo kan liggen maar waar vind je die en hebben jullie nog andere ideeen om dit probleem op te lossen?

reacties gaan naar: xander_stolwijk@hotmail.com

Alvast bedankt! |:(

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben toch bang dat je lcd schermpje dood is. Aan software kan het haast niet liggen want die word nog niet aangesproken als je de laptop aanzet. Er zou dus in ieder geval direct beeld moeten komen tijdens het booten.

Tevens worden reacties gewoon hier geplaatst, das handig voor de search functies en nu gaan niet meerdere mensen antwoorden terwijl je probleem misschien al wel opgelost zou kunnen zijn.

Verwijderd

Tomcat schreef op 18 januari 2003 @ 14:16:
Ik ben toch bang dat je lcd schermpje dood is. Aan software kan het haast niet liggen want die word nog niet aangesproken als je de laptop aanzet. Er zou dus in ieder geval direct beeld moeten komen tijdens het booten.

Tevens worden reacties gewoon hier geplaatst, das handig voor de search functies en nu gaan niet meerdere mensen antwoorden terwijl je probleem misschien al wel opgelost zou kunnen zijn.
Correct, en daarbij komt, dat de software deze functie bij iedere boot zou moeten uitschakelen. Het is jammer maar over en uit voor je laptop (denk ik)
Wat je nog zou kunnen proberen is:
Haal je laptop open, misschien is er een connector los.
Flash je bios. Daarna nog geen beeld = echt kapot.
Ik denk dat je er beter even 2 Nics in kan plaatsen, freesco + samba erop, en je hebt een router / server ;)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Misschien ff je normale monitor aansluiten en dan in de bios gaan kijken,
misschien staat ie daar wel "software matig" ingesteld op alleen extern beeld !

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

Heb je de resolutie niet te hoog gezet voor de lcd. Dat probleem had ik namelijk bij een oud laptoppie. Had ik 'm op een monitor aangesloten en de resolutie te hoog gezet waardoor er standalone gewoon helemaal geen beeld meer kwam.