Toon posts:

Sitecom Broadband Home Station met wireless netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Al werkende op mijn computertje op mijn zolderkamer heb ik besloten een laptop aan te schaffen. Via deze laptop wil ik in het gehele huis gebruik kunnen maken van internet. De oplossing in mijn gedachten hiervoor is een draadloze netwerkverbinding. Hierop inspelend heb ik een Sitecom Broadband Home Station gekocht (een router) waarop mijn kabelverbinding binnen dient te komen. Deze router is doormiddel van een kabel verbonden met mijn desktop-pc. De draadloze netwerkkaart heb ik aangesloten op de laptop en het netwerk draait naar behoren. Echter, de verbinding met internet is niet te maken. Na vanalles geprobeerd te hebben en diverse handleidingen van a tot z uitgevoerd te hebben, heb ik besloten mijn trots op zij te zetten B) en jullie allemaal om hulp te vragen... _/-\o_ :*) De standaard gateway is niet in te stellen, waardoor ik vermoed dat de succesvolle kabelverbinding zoals deze aanwezig was (voor het aansluiten van de router) tussen de kabelmodem en de desktop-pc hier niet aanwezig is... (de router zit op dit moment niet tussen de verbinding ;)). Heb ik een "gedraaide" kabel nodig tussen het kabelmodem en de WAN-poort van de router? Wie o wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe...... (8>

Bij voorbaat dank!!

Verwijderd

Je zult op 1 of andere manier je internetverbinding moeten delen op je vaste pc. DMV proxy programma oid. Anders kan het niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar... doormiddel van een router hoeft mijn desktop pc niet eens aan te staan om met de laptop op internet te kunnen... Het netwerk tussen de laptop en de pc werkt naar behoren, de router werkt dus verder wel. Alleen... de inkomende verbinding misschien niet... hier moet denk ik iets veranderd worden qua instellingen of kabel.. maar wat precies... :?

Verwijderd

Dus vanuit de vaste pc werkt het internet wel
waardoor ik vermoed dat de succesvolle kabelverbinding zoals deze aanwezig was (voor het aansluiten van de router) tussen de kabelmodem en de desktop-pc hier niet aanwezig is...
Ik moet beter lezen |:(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 14:22 ]

Verwijderd

Je moet in iedergeval bij de laptop en de vaste pc als gateway adres het ipnummer van de Router opgeven. Waarom kun je dit niet opgeven??

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de router uit het netwerk verwijder, en de kabel die vanaf mijn kabelmodem naar de router loopt in mijn ethernetkaart stop in mijn normale pc, werkt internet wel. Op deze manier ben ik nu online. Wanneer ik de router wel aangesloten heb, werkt het netwerk tussen de pc en de laptop wel, maar een internetverbinding is niet te krijgen... Dit is de problematiek...

Verwijderd

offtopic:
Ralphus is even na aan het denken!!!

Verwijderd

Branden de linklampjes op de netwerkkaart van de vaste pc en die van de router??

Verwijderd

Topicstarter
De ledjes van de aansluiting van de pc naar de router werken goed. De led die de inkomende WAN verbinding weer geeft, knippert constant... hier zit volgens mij iets fout... Er zitten twee ledjes boven elkaar, de bovenste daarvan (dus van die WAN) knippert, de onderste brandt niet...

Verwijderd

Dan vermoed ik (Weet het eigenlijk zeker) dat je idd een crosskabel moet gebruiken voor deze verbinding..

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik denk het ook... ik ga er naar kijken vanmiddag... Bedankt voor je hulp hè!!!

Verwijderd

ik heb het probleem ook, maar dat wan-lampje hoort te knipperen. Opgezocht in de uitgebreide handleiding.

Als ik een oplossing weet post ik hem gelijk.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik neem aan dat internet welke werkte toen je PC rechtstreeks op het modem aansloot?
Dan komt het omdat je router geen IP-adres van de internetprovider krijgt. Je moet dus in je router het MAC-adres "spoofen" van je PC.
Als het een WL-018 is, zit die optie onder: Basic Settings, Primary Setup, Clone MAC.
Speel hier eens mee....

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 09:59:
ik heb het probleem ook, maar dat wan-lampje hoort te knipperen. Opgezocht in de uitgebreide handleiding.

Als ik een oplossing weet post ik hem gelijk.
Iemand al een oplossing, ben er dus ook al 5 uur mee bezig geweest.
Hij connect dus wel met de router maar meer ook niet. Krijg zelfs de instelpagina van chello niet te zien.

Uitgebreide (26Mb) handleiding al gedownload en helemaal doorgespit, heb alles veranderd wat ik kan (logischerwijs natuurlijk) veranderen.........

Hebben mensen het al werkend? en wat zijn de tips die jullie me kunnen geven?
Pagina: 1