Vraagje aan Femme over Tweakers.net PHP code

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:54

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Hey Femme, eerst werkte t.net 100% via xxx.dsp?id=xxx

nu zie ik bij de reviews dat er met iets gewerkt wordt dat op een dir structuur lijkt
www.tweakers.net/reviews/1234

ik ben nou niet zo'n php god maar vraag me wel af waarom je dit veranderd hebt? gaat het op deze manier sneller? en is het een grote aanpassing?

Verwijderd

Viel me ook op ja, ben wel benieuwd eigenlijk. :)

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Is gewoon een instelling van Apache volgens mij, doen ze ook op GoT.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat gaat gewoon via apache (1234 haal je binnen via $PATH_INFO .

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:37
En dit wordt gedaan omdat zoekmachines de pagina's dan kunnen indexeren waardoor tweakers.net nog meer bezoekers krijgt.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Nu we toch aan het vragen zijn:
Hoe worden de plaatjes in tweakers aan de nieuwsberichten en reviews gekoppeld in de backend? Ik weet dat de plaatjes in de db van tweakers gelinkt worden, maar hoe worden deze dan in de nieuwe/reviews gevoegd? gaat dit doormiddel van database velden, of is er een andere methode voor?

• Femme
  • Laatst online: 19:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De plaatjes worden met een formuliertje naar de server geupload. In een tabel wordt de beschrijving en filename bijgehouden zodat plaatjes simpel teruggevonden kunnen worden.

De plaatjes worden vervolgens gewoon handmatig of met een voorgebakken img tag in het tekstveld van de nieuwsposting geplaatst.

• Martin Sturm
Aha, maar als je in de afbeeldingen database een plaatje zoekt, kan je kijken in welke nieuwspostings hij is gebruikt. Zoekt hij dan gewoon in de tekst van de nieuwspostings naar de img-tag, en kijkt welke filenaam daar in staat? of staat het naam van het plaatje in een veld bij de nieuwsposting?

(wel snelle replies hiero!)

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Imge tag is netzogoed de text waar je op kunt queryen, dus ja. Kijk maar eens naar de URL die in je adresbalk staat als je zoekt op images.

Bijvoorbeeld http://tweakers.net/search.dsp?DB=news&Query=973812682.jpg

• Martin Sturm
ok, thanx. Weer een vraag opgelost.
Ik heb zelf ook zoiets gemaakt voor een intranet zooitje, maar ik liep tegen dit probleem op.. ik heb het ongeveer op dezelfde manier opgelost..
Pagina: 1