Toon posts:

Welke So370 pin is dezelfde als pin B21 op Slot1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic: bin b21, ook bij een slocket???

Er bestaat dus geen B21 pin op een socket370 processor. (is nodig voor unlock zodat fbus op 100 mhz -> celly 333 @ 500mhz :)) Op een slot1 processor moet je de b21 pin afplakken maar omdat deze niet op de socket370 zit vroeg ik mij af welke pin ik nu moet pakken. Weet iemand dit?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zo'n CPU is _niet_ te unlocken. Je kunt alleen de FSB veranderen!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
SH007 schreef op 18 januari 2003 @ 13:03:
Zo'n CPU is _niet_ te unlocken. Je kunt alleen de FSB veranderen!
Dat vraagt ie ook helemaal niet ! |:(

Socket370 cpu's hebben geen B21 pin of iets wat er op lijkt; je moet gewoon de FSB handmatig instellen op mobo of in BIOS. Als je een zgn auto-detecting mobo hebt dan vrees ik dat je gewoon pech hebt ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry voor de titel die is een beetje verkeerd.

Maar toch heb ik gelezen dat dit mogelijk is. Je moet dan 1 pinnetje afbreken of inlakken met nagellak. Dan werkt die niet meer en heb je 100mhz fbus. Maar ik heb geen id welk pinnetje dat is nu...

Iemand idee?

Verwijderd

Nee cellie's zijn niet te unlocken alvast die toch niet. Ze maken je zomaar wat wijs.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Als je het over je cellie op je Jetway J-6LXBS hebt, dat zal geen zin hebben. De kans dat dit mobo een fsb van 100 aan kan is vrijwel 0.
83mhz is het maximun dat ie aankan.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
De eerste cely's zijn toch oude PII's?

Als (ik dacht dat het kon ja) je die kunt unlocken moet het ook kunnen met een cely. Je zou het kunnen testen. Als je socket 370 --> slot 1 hebt, dan kun je toch multimeter pakken? Tenzij er natuurlijk weerstanden tussen zitten.

Normaal kun je die dingen niet unlocken, maar misschien met hele vroege op zo'n slot1 ding wel? Kun je misschien dan ff de link geven, ik heb hier nog een Cely 466 @ 581... ik voel dat die hoger kan. BTW ook op een jetway bord, een 993an geloof ik uit m'n hoofd. Best leuk bordje, hij zit er nu in via zo'n convertor omdat ik iets bij het socket heb gesloopt door er een kapotte cpu in te zetten...

Het is de PC waarop ik nu werk, en ik heb het erg druk. Dus ik kan helaas niet voor je meten.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.. "Celly Socket 370 unlocken.." leidt alleen maar tot verwarring.

Het gaat hier niet om de multiplier unlock, maar om de juiste So370 pin te vinden die achter de Slot1 B21 pin zit. Wanneer deze pin is afgeschermd, dan wordt de CPU automatisch herkend als een FSB@100 exemplaar ipv een FSB@66 exemplaar. Vooral handig wanneer je geen overclockopties in de BIOS hebt :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Ai ai ai, dan mag je wel flink wat vertrouwen in je CPU hebben.

Ik hoop dat de topicstarter dat ook inziet. Kun je de CPU toevallig ergens anders even testen op stabiliteit als 'ie op 100MHz fsb staat (dus op een mobo die WEL fsb adjustments kan) ? Ik denk dat dat wel verstandig is.

Zo maar even wat hardwarematige aanpassingen uitvoeren en hopen dat de processor het dan vol houdt ligt mij namelijk niet zo.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Mendocino Cellies 333, 366 en 400 staan juist bekend om hun overclockcapaciteiten. Ze halen praktisch allemaal minstens FSB@100. Zie ook de CPU database van www.overclockers.com :)

Maar waar we hier meer zorgen om moeten maken is of de mobo dat wel ondersteunt.. Tweakertje heeft het hierboven al uitgelegd ;)

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09-2025
ik weet ook niet of er zo`n pin bestaat, maar als hij er is, dan zou ik die pin ook op een andere manier isoleren ( nagelak ofzo ?)
want ondanks wat balusc zegt is het zonder extreme koeling niet zo vanzelfsprekend dat ze 100 fsb halen.. mijn Celly 333 wilde niet eens 100fsb stabiel zijn met giga koelblok en 2.8 (!) volt

[ Voor 3% gewijzigd door mcbadass op 19-01-2003 04:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een golden orb erop zitten en die kan tot 1,2ghz koelen dus dat moet geen probleem zijn. Maar ik heb die pin nodig. En nagellak isoleert perfect...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 19:24

Shuriken

Life is all about priorities

Ik wens je veel succes. De meeste Celly 333 wilden niet op 500 Mhz. Daarom zijn de 366 ook zo gewild. Die deden (mits > week20) met gemak 550 Mhz.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09-2025
het enige wat ik vond was dit
dit is een uitleg over welke pin het waarschijnlijk is
maar ik zie vreemd genoeg nergens iemand die het zeker weet.. maar ook nergens iemand die zeker is dat het niet kan
succes ieg

Verwijderd

Topicstarter
Thx mcbadass! Als ik dat stukje van mcbadass geloven mag dan moet ik de BSEL0 pin hebben. Klop dit?

Verwijderd

hm en als je nou een Jetway J-6LXBS bezit met een Celly 300A slot1
die gaat maar tot 83 mhz :( gaat die dan ook op 100 lopen als je de b21 afplakt ?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:52
Pin B21 was toch interessant om de Celeron's-slot1 te kunnen gebruiken in een dual-board. :?
En als antwoord op Ou-Tannu....
Nee, want je hebt een LX-chipset die hebben geen support voor 100 MHz bus (daarvoor was de BX) die 83 MHz werd door een hoop LX-boards al niet eens stabiel gehaald.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

TD-er schreef op 19 januari 2003 @ 17:44:
Pin B21 was toch interessant om de Celeron's-slot1 te kunnen gebruiken in een dual-board. :?
En als antwoord op Ou-Tannu....
Nee, want je hebt een LX-chipset die hebben geen support voor 100 MHz bus (daarvoor was de BX) die 83 MHz werd door een hoop LX-boards al niet eens stabiel gehaald.
hm ok :)

weer iets geleerd :)

maar als je dus een BX heb en een bios die tot 83 maar aangeeft? kan het dan wel?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:52
Als je een BX hebt zal je BIOS altijd tot/met 100 MHz kunnen en vaak wel tot 112 a 124 MHz. De latere BX-boardjes claimen tot 133 en soms wel verder te komen.
Er zijn volgens mij ook maar weinig boardjes die zich iets aantrokken van de ingestoken CPU. Wanneer je de bus op 100 instelde, dan ging het mainboard er vaak vanuit dat het wel goed was.
Als ik het me wel herinner, dan waren er inderdaad wel Asus mainboards die een aparte jumper hadden om de 100MHz-detectie te omzeilen/uit te zetten. Ik heb echter nooit problemen gehad om niet-100 MHz CPU's op 100 MHz te laten draaien (mits de CPU zelf een beetje overklokbaar was, maar dat was met de 366 & 400's eigenlijk geen probleem)

Voor de topicstarter..
Probeer anders een slotket adapter ergens te vinden en bekijk de printsporen om te zien of en zo ja welk pinnetje met B21 verbonden is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen slotket adapter... Heeft iemand die? Zou die dan willen uitzoeken welke pin het is?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

TD-er schreef op 19 januari 2003 @ 17:44:
Nope, dat was de AN15 pin. Deze pin zou met VCore gevoed moeten worden om SMP aan de gang te krijgen in een Mendocino Celeron :)

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft een socket adapter en kan zeggen welke pin het is?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik heb hier een slotket liggen, maar ik vertik het om uit te vogelen welke pin het is.
Reden: dan zou ik het slotket moeten slopen, de traces volgen, uitvogelen of de trace die je nodig hebt naar de andere kant van het pcb gaat en dan kijken welke pin het is = aantal uur werk + kapot slotket.

Zoals al eerder is gezegd, je mobo kan de 100mhz fsb niet aan, dus leg je er maar bij neer dat het niet kan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou hoor ik ook van sommige dat het wel kan.. want de mobo kan maximaal 533 mzh aan ofzo en dan zit je ook met 100 mhz fbus...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:10:
Nou hoor ik ook van sommige dat het wel kan.. want de mobo kan maximaal 533 mzh aan ofzo en dan zit je ook met 100 mhz fbus...
nope, 533 = 8x66

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 11:55
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 13:02:
Naar aanleiding van dit topic: bin b21, ook bij een slocket???

Er bestaat dus geen B21 pin op een socket370 processor. (is nodig voor unlock zodat fbus op 100 mhz -> celly 333 @ 500mhz :)) Op een slot1 processor moet je de b21 pin afplakken maar omdat deze niet op de socket370 zit vroeg ik mij af welke pin ik nu moet pakken. Weet iemand dit?
Je moet even opzoeken welke functie pin b21 heeft, en deze zelfde functie zien te vinden in een So370 pinout (allebei zijn te vinden op internet) Je kunt de pin gewoon afknippen (probeer eerst oftie wel 100 FSB trekt)...

Ditzelfde truukje werkt ook voor voltmods

Verwijderd

Topicstarter
Nou de pin afknippen lijkt me niet zo'n goed idee want straks dan werkt het niet en zit ik met een niet bootende pc....

Ik zal wel ff zoeken wat voor functie die B21 pin heeft.
Pagina: 1