[Freesco 030] mounten hdb1 mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een tweede harddisk in mijn freesco-router gezet en deze wil ik benaderen vanaf mijn windows-clients. Mijn router is uitgerust met de benodigde samba-packages en ik kan de 1e harddisk gewoon zien.
Freesco boot vanaf hda1.

So far so good, maar...
Ik heb aangemaakt met mkdir /mnt/hd2 en deze gemount met:

mount -t vfat /dev/hdb1 /mnt/hd2

daarna dit ingevoerd in samba.

Maar nu reboot ik de router en dan is /mnt/hd2 weg en ik kan daar geen verklaring voor geven. Ik heb de Faq door genomen en gesearched, meerdere topics gevonden over mounten, maar niet met dit probleem.

Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

do or do not, there is no try

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Het is vrij logisch dat als je reboot dat je mounts weg zijn. Dit is basiskennis, ik zou je adviseren wat lectuur door te nemen.

Je moet dus in een opstartscript dat mount commando zetten, of in /etc/fstab een entry aanmaken daarboor.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Harkelaar schreef op 18 januari 2003 @ 12:58:
Maar nu reboot ik de router en dan is /mnt/hd2 weg en ik kan daar geen verklaring voor geven. Ik heb de Faq door genomen en gesearched, meerdere topics gevonden over mounten, maar niet met dit probleem.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem?
Dat is geen probleem hoor ?
Dat hoort zo, 'it's a great feature Mike!' :P

Je zult /etc/fstab, of de FreeSCO versie daarvan, moeten editten, dan zal de HD elke keer gemount worden. Daarna zul je samba nog zo in moeten stellen dat hij die schijf automatisch beschikbaar maakt op je netwerk. Maar iets zegt me, dat dat ook wel is uit te vinden met de handleiding op de site van FreeSCO..

[ Voor 2% gewijzigd door moto-moi op 18-01-2003 13:03 . Reden: /me kijkt boos naar het belgje :P ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Zet de schijf erbij in /etc/fstab of zo. Dan wordt de partitie automagisch gemound bij het opstarten van freeSCO.
Maar dit mag eigenlijk wel als basiskennis worden verondersteld. Dus daarom op slot.

Dit topic is gesloten.