Toon posts:

[3DMax] Citroen C3 Custom

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greetings,

laatste creatie in Max, aan de hand van blueprints uit een post in een ander forum.

Crits, comments?

PS: Schaduw bij het rechter achter wiel doet een beetje raar, maar dat kwam door mjin lighting setup. Reflecties zijn misschien een beetje overdreven, ga vanavond even werken aan een andere omgeving.

Afbeeldingslocatie: http://home.uva.nl/onno.vanbraam/temp/c3-custom-6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei. Looking good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Die moet je opsturen naar citroen, leuk model voor een rally auto, voor de groep tot maximaal 1,6L

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gedaan. De schaduwen kloppen ook nog wel redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 12:24
Ziet er echt super gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow superkoel gedaan man! ennuh die reflecties zijn juist mooi zo....maar das mijn mening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das wel ff beter dan m'n Astra....
Kan ik deze al ergens kopuh?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

[rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 8[/rml]

Post daar je 3d stuff maar weer, er zijn genoeg kijkers ;)

het enige commentaar dat ik mogelijk zou hebben is de mate van reflectie, maar dat wordt gefixt zoals je zei. de voorruit zou wel even behandeld mogen worden - misschien dat je daar een aparte reflectionmap voor zou kunnen nemen, iets dat meer op een soort witte gradient (tl-buis) lijkt. zie diverse reclames.

[ Voor 54% gewijzigd door Yoozer op 18-01-2003 13:08 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe.

PAS: Maar ze hebben nog steeds de Xsara, dus dat zit er waarschijnlijk niet in! :)
Master: Light Tracer all the way.
Remsie: Dank.
Ecc: Thanx, ik vond het ook wel mooi zo, maar op een ander forum vonden ze de vorm er niet echt uitkomen, misschien wordt het beter met wat self-illuminated planes.
Bab: Astra? Don't start! ;) Het idee erachter (tenminste wat ik had), was dat Citroen deze auto zou kunne aanbieden, maar dat de koper hem helemaal naar zijn hand zou kunnen aanpassen, en dan bedoel ik niet freaking armsteunen achter, nee dan bedoel ik alles. Dus vermogen, uitbouw, complete audio sets etc. Voor de needy streetracer dus, maar wel af-fabriek, en met garantie. Zou wel een unicum zijn, maar het zit er helaas vrees ik niet in.

edit:
Kheb niet echt veel zin om in een 800 reply post te verdrinken :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, ik was erg benieuw wat hij "in de lease" zou gaan doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heftig :)

Btw volgens mij doet citroen nu met een 1,6 xara mee aan de rallys :), deze zou met de fiat seicento cup meekunnen doen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Laatst online: 03-10 13:43
Die is echt VET!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
kan je dit autotje niet op een mooi weg met wat dennen dr naast zetten in 1280x960 zodat ik weer een leuk wallpapertje heb ?
verrie nijs indiet !

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Goed bezig!!..De rest van je website is ook erg leuk om te bekijken!!!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

PASware schreef op 18 January 2003 @ 12:54:
Die moet je opsturen naar citroen, leuk model voor een rally auto, voor de groep tot maximaal 1,6L
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 13:11:
Hehe.

PAS: Maar ze hebben nog steeds de Xsara, dus dat zit er waarschijnlijk niet in! :)
[...]
Ik ben eens even bij de Citroen Sport website gaan kijken.

Die C3 van jou, misschien de opvolger van deze ?? Want de Xsara is groter dan de C3, toch ?

Afbeeldingslocatie: http://www.citroen.com/site/D/I/saxosuper1600.jpg

Ik hoop dat direct linken naar die citroen website kan / blijft werken.
Zie anders: http://www.citroen.com/si...renchchampion/champfr_car

Erg mooi modelling-werk trouwens! _/-\o_

Er dient alleen nog het nodige getweaked te worden aan het plaatwerk hier en daar, want af en toe lijkt het ding in de kreukels te liggen. En verder... Persoonlijk vind ik dat race citroens uitgevoerd moeten worden in rood, maar da's mijn idee :)

Afbeeldingslocatie: http://www.citroen.com/site/D/I/showroom_sport2.jpg

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 10:20
Netjes hoor, maar je mesh is niet helemaal "clean", ik weet dat dat moeilijk voor elkaar te krijgen is bij auto's maar toch :)...

Op je site zie ik bij je spline modelling tutorial dat je vaak spline-surfaces maakt die maar uit 3 vertices bestaan, daardoor krijg je nogal wat onregelmatigheidjes. Verder lijk je wat AA-probleempjes te hebben, vooral bij de randen/strips/whatever op de deur.

En de reflectie vind ik ook te, maar da's mening, keep it up! En zoals al gezegd, we hebben hier al een thread voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de complimenten en de nuttige replies, allen.

Ernst: Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen! :)

JumpStart: Zou kunnen, maar ik zat bij deze auto meer te denken aan alleen op de weg, maar goede reclame ervoor zou wel autosport zijn natuurlijk. Thanks voor de link. En hij is blauw omdat bijna alle C3's blauw zijn...

LiToKi: Indeed, zitten wat lastige punten in, die ik maar niet goed krijg (bij zij-inlaat schuin boven voorwiel, rechter voorstuk van de voorbumper, al flink aan getweaked maar het wil nog niet echt opschieten).
Mwa, driehoekige polygons zijn niet altijd evil, maar ik moet toegeven dat ze soms wel problemen opleveren. Als je bij je spline model blijft (niet converteert naar editable poly) vind ik het niet echt boeien, maar anders raakt hij wel een beetje f'ed up.
En ik weet het, maar zoals ook gezegd: 'Ik heb niet echt veel zin om in een 800 reply post te verdrinken', is mij te onoverzichtelijk en dan krijg je 15 verschillende conversaties door elkaar, niet echt handy IMHO.
edit:
Argh, typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 10:20
Wat ook problemen met spline-surfaces kan opleveren is als bepaalde vertices te "belangrijk" zijn in je spline-cage (waar er 5 segments op samenkomen e.d.), daar krijg je dan van die mooie *kuch* punten. En moet je heel veel kloten met je beziers wil je dat goed krijgen....

En we hebben die "post hier je 3d-stuff maar weer threads" om niet te verdrinken in deze threads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Indeed, je mesh wordt dan veel te dichtbevolkt om die punten.
En we hebben die "post hier je 3d-stuff maar weer threads" om niet te verdrinken in deze threads
Hehe, aha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

LiToKi schreef op 18 January 2003 @ 14:04:
[...]
En we hebben die "post hier je 3d-stuff maar weer threads" om niet te verdrinken in deze threads :)
Nee, daar verdrinken mooie plaatjes als die C3 hierboven in de massa. Ik ben heel blij, als 'citrofiel' dat deze in een los draadje staat, anders was ik deze render nooit tegengekomen. Die "post hier je 3D stuff maar weer" draadjes zijn veel te groot en onoverzichtelijk, en je komt er ook veel te veel prutswerk ik-model-dit-in-2-minuten WIP spul tegen. Nee, dank je.

Echt hoogwaardige renders mogen, als het aan mij ligt tenminste, echt wel gepost worden in een eigen draadje. Maar wie ben ik ?? (Off topic ? Wiezo ??)

The3Daywalker: Geen idee hoe snel je even van lak kleur veranderd, maar kan je 'em ook een keer renderen met rode (RGB 255/0/0) lak op de auto, wit dak en zwarte spoiler ? Dan mag 'ie meteen door naar Citroen!

Ik zie het al voor me, een stuk asfalt, cerbstones ernaast, motion blurr erbij, en die C3 met 'opposite lock' door de bocht laten gaan, compleet met strepen rubber op het wegdek... Als dat zou kunnen ? :9~

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op mijn werk, maar zal vanavond ff wat updates posten. Kleur veranderen is heel simpel, wit dak ook zeker te doen. 255/0/0 is misschien een beetje heftig, maar ik zal eens kijken wat het oplevert.
Hehe, zoiets als dit (ouwe stuff): http://www.onnovanbraam.c...group=cars&id=lancia&nr=5 , alleen dan op asfalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Heel Cool!

Maareh ligt het nou aan mij of zit dat handvat van die deur heel erg ver naar voren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zat zo op de blueprints, vond ik ook raar, maar ik heb me er maar aan gehouden. Op de echte C3 is dit ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind eigenlijk dat als je hard je best gedaan hebt op een scene/object, dus geen bol op vlak, dat je best een apart topic mag openen, netzoals met 2d spul. Iig zit hier genoeg werk in. in het grote 3d topics sneeuwt wel eens het 1 en ander onder.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.