Verwijderd

Topicstarter
ik heb een canon ixus v3....en ik vraag me af waarom die bijna altijd de flitser gebruikt zelf als ik gewoon een foto buiten maak! ik snap er niets van die flitser heeft dan toch geen enkel nut

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zet hem op auto. De mijne doet het gewoon wanneer die het moet doen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mOrPhie
  • Laatst online: 27-02 17:45

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik zou hier bijna RTFM op willen antwoorden ;)

Maar ik zou haast zeggen dat de camera een instelling heeft die veranderd kan worden. Drie standen: Aan, uit of automatisch. Dit zou je in de handleiding goed terug moeten kunnen vinden, tenzij de optie er niet is natuurlijk :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Tylen

Tylen

Het is: Uit, Auto, Rode Ogen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:26:
ik heb een canon ixus v3....en ik vraag me af waarom die bijna altijd de flitser gebruikt zelf als ik gewoon een foto buiten maak! ik snap er niets van die flitser heeft dan toch geen enkel nut
Tja, het is een kleine camera met een kleine les opening waar weinig licht in komt. Vaak is de flitser dus nodig. Maar bij echt veel zon gaat het ook best zonder flits hoor.

Ik heb de Ixus V2, en overweeg een upgrade naar de V3. Wat vind je van de tijd die het kost om te focussen bij relatief weinig licht?

Verwijderd

Hmm, dan ben ik dus niet de enige die last heeft van dit probleem. Inderdaad erg irritant dat bij een beetje bewolking de Ixus op de auto-stand gelijk al begint te flitsen (en dan zien de foto's er niet goed uit).

Overigens werkt de rode-ogen stand bij mij bijster slecht, wat zijn de ervaringen van de andere v3-gebruikers hiermee?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 13:19:
[...]

Tja, het is een kleine camera met een kleine les opening waar weinig licht in komt. Vaak is de flitser dus nodig. Maar bij echt veel zon gaat het ook best zonder flits hoor.

Ik heb de Ixus V2, en overweeg een upgrade naar de V3. Wat vind je van de tijd die het kost om te focussen bij relatief weinig licht?
lijkt me niet echt zinvol om van V2 naar V3 te gaan...je zal er niet echt veel op vooruit gaan...

de V3 is natuurlijk wel wat beter dan de V2, maar dit is vrijwel niet te merken in operatiesnelheid, fotokwaliteit e.d.

zelfde verhaal geldt eigenlijk voor iemand die van G2 naar G3 wil of van S40 naar S45...

je kan beter de S30 kopen (die maar iets duurder is dan de V3)
deze heeft veel meer mogelijkheden, een lichtgevoeligere lens, is sneller en heeft net iets betere beeldkwaliteit dan de nieuwe V3...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
mja ik heb net effe iets getest ik zal het proberen uit te leggen ik hoop dat jullie me begrijpen

het is nu aardig schemerig ik maak een foto van de tuin met auto flitser..... de flitser gaat aan de foto ziet er donker uit... nu maak ik een foto maar dan met de flitser uit demm de foto ziet er echt veel mooier en lichter uit

hoe kan dat nu? ik snap zowiezo al niet waarom hij de flitser gebruikt heeft toch gaar geen zin op zo'n grote afstand

Verwijderd

Topicstarter
wat ik dus niet snap is het volgende

je maakt een foto in het bos bijvoorbeeld dan gebruikt hij al snel de flitser... ik snap niet wat het voor nut heeft want zo ver kan een flitser toch helemaal niet rijken?

maar als ik dan de flitser uit zet zijn de foto's toch echt heel anders pakt hij dan ook een andere instelling ofzo.... heeft het te maken met de wit balans ofzo????

in elk geval ben ik er achter gekomen dat de auto stand niet altijd de juiste beslissing neemt

Verwijderd

Topicstarter
mmmm bij schemer moet je gewoon de flitser uit zetten en de sluiterstijd op 1 sec zetten dan krijg je een prima foto net alsof het gewoon over dag is :p

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hasaat: die edit-knop zit er niet voor niets!

Je verhaal is niet echt duidelijk zo.

De flitser flits als de camera te weinig licht heeft, hierdoor hoeft de sluiter niet zo lang open te blijven en is de foto minder snel bewogen, echter de flitser heeft maar een beperkt bereik dus zal bijvoorbeeld een landschap onderbelicht zijn. Maar dat weet de camera niet, dat is maar een dom ding. Je kan niet verwachten dat de camera automatisch de "juiste" belichtingsmethoden kiest, er is namelijk geen goed of fout in dit geval, de camera weet toch niet wat jij wil? Daarvoor zijn er juist handmatige instellingen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het begrijp

de flitser doet zijn werk dus hij pakt een lage sluiterstijd... en ik maak een foto vanaf mijn dakraam beneden van de tuin de flitser haalt het nooit vandaar een donkere foto :(

en zodra ik de flitser uitzet pakt mijn camera automatisch een hogere sluiterstijd waardoor ik een lichtere foto krijg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 17:08:
mja ik heb net effe iets getest ik zal het proberen uit te leggen ik hoop dat jullie me begrijpen

het is nu aardig schemerig ik maak een foto van de tuin met auto flitser..... de flitser gaat aan de foto ziet er donker uit... nu maak ik een foto maar dan met de flitser uit demm de foto ziet er echt veel mooier en lichter uit

hoe kan dat nu? ik snap zowiezo al niet waarom hij de flitser gebruikt heeft toch gaar geen zin op zo'n grote afstand
De manual mode is dan handiger. Beetje de iso bijstellen (maar niet te ver) en dan gaat het al best wel goed. Als je de flitser uit zet kan het zijn dat foto's waziger zijn doordat de sluiter langer open blijft (daardoor is het lichter). Ik zet hem dan meestal ergens neer of gebruik een standaard. Kan ik sowieso aanraden, een standaard.

Verwijderd

Mooooody schreef op 18 januari 2003 @ 13:23:de V3 is natuurlijk wel wat beter dan de V2, maar dit is vrijwel niet te merken in operatiesnelheid, fotokwaliteit e.d.
Hij is wel van 2mp naar 3mp. Maar het gaat mij vooral om de operatie snelheid (het focussen, niet het opslaan), verder ben ik er uitermate tevreden mee.
Mooooody schreef op 18 januari 2003 @ 13:23: je kan beter de S30 kopen (die maar iets duurder is dan de V3) deze heeft veel meer mogelijkheden, een lichtgevoeligere lens, is sneller en heeft net iets betere beeldkwaliteit dan de nieuwe V3...
Duurder is niet zo erg, maar hij is wel groter. En ik vind de V2 eigenlijk best wel lastig in de broekzak.

Verwijderd

Omdat ik geen antwoord kreeg vraag ik het nog een keer: hebben de v3 gebruikers ook zo'n last van rode ogen op foto's?

• Tylen

Tylen

Rode ogen heb ik altijd bij bepaalde personen. Zoals bij mijn vriendin heb ik ze ALTIJD, ongeacht rode ogen functie of niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 12:16:
Omdat ik geen antwoord kreeg vraag ik het nog een keer: hebben de v3 gebruikers ook zo'n last van rode ogen op foto's?
Daar heb ik meestal ook last van op de V2.

• roeltje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb een Powershot G2 en heb ook altijd last van rode ogen met de ingebouwde flitser, gelukkig heb ik er een speedlite ex 420 bij gekocht, resultaat is super!! :)
Pagina: 1