Toon posts:

ADSL-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem en hoorde dat ik hier wellicht een oplossing kan vinden. Het betreft het volgende: Ik heb twee pc's. Een op mijn kamer en een in ons kantoor dat vrij staat van het woonhuis. Ik dacht, laat ik naast ADSL op mijn kamer ook ADSL in het kantoor aanleggen. Ik heb op mijn eigen pc een Alcatel Speedtouch USB (Mintgroene rogmodel). Ik koop dezelfde modem voor het kantoor. Ik heb de ADSL-modular plug van de splitter nu dus nu naar mijn kamer staan. Vervolgens heb ik op de telefoonlijn naar het kantoor een vrije ader gezocht en zowel in de meterkast als bij de computer in het kantoor een doosje met modular jack aansluitingen geplaatst. In de meterkast zijn nu dus zowel de verbinding naar mijn kamer als de verbinding naar het kantoor gereed. Ze werken allebei goed. Dan mijn probleem. Ik dacht, als ik een router koop, doe ik de modulaire plug van de ADSL splitter hierin en gaan er twee modulaire uit, allebei naar een eigen computer. Helaas zitten er op de router geen modulaire aansluitingen, maar UTP. Ik zou nu dus een geheel nieuwe UTP kabel naar het kantoor moeten leggen, een enorm probleem. Hiernaast zou ik twee netwerkkaarten moeten kopen, terwijl ik alleen een apparaat nodig heb, dat het ADSL signaal van de splitter naar twee computers kan sturen. Bestaat er een dergelijke router met modulaire uitgangen, of een apparaat dat hier op lijkt. Ik hoop dat iemand een oplossing weet, dan ben ik gered.

Groeten,

Peter

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heel simpel... Nee dat bestaat niet.
Die adsl modems die je hebt, die loggen in op het adsl netwerk van de kpn. Als je het signaal dus al gesplit zou krijgen op die manier, dan zou je dus 2x met het zelfde account in proberen te loggen, 2x het zelfde IP adres krijgen (als je al 2x in kunt loggen), met alle gevolgen van dien.
Het beste kun je een router met ingebouwde ADSL modem kopen. Die roggen die jij hebt (heb er ook nog een liggen hier) zijn heel slecht. De meeste komen binnen een jaar weer bij de kpn defect terug. Bovendien is het een USB apparaat, en als je een router koopt met daarop een USB aansluiting voor een USB modem ben je duurder uit als een router met ingebouwde adsl modem.
Als je een router koopt, let dan wel even op dat hij Annex B (isdn) is, en niet Annex A (Analoog).
Je zult dus gewoon 2 utp kabeltjes moeten leggen, of eentje van je kamer naar het kantoor.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ok... Ik moet dus in principe een router kopen met ingebouwde modem en twee netwerkaarten en tevens twee kabeltjes leggen. Als het niet anders is heb ik pech. Bedankt voor de reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Toch knaagt er iets in me dat er toch wel routers moeten bestaan met modulaire i.p.v. UTP uitgangen.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 05:37
ik weet niet hoe het met jou zit; maar ik zou geen 10mbit lan over een telefoonkabel willen sturen

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
ADSL-probleem

Dubbel enzo 8)7

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
...en weer open.
Want met 2 slotjes kun je niet zoveel he ;)

==> NT :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 12:35:
Toch knaagt er iets in me dat er toch wel routers moeten bestaan met modulaire i.p.v. UTP uitgangen.
Is er echt niet. Geloof me maar. Als je er over nadenkt, dan zie je ook wel dat het onmogelijk is. Is het zelfde als met 2 modems over 1 telefoonlijn proberen in te bellen. Lukt je ook niet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56

weebl

YARR!

Hoe ver staat dat kantoor van je huis? Als het niet zo heel ver is (+/- 50 m) kan je een draadloze oplossing bedenken. Is duurder maar bespaart je de moeite van het kabels leggen.

Verwijderd

vervolgens zit er een lek in de beveiling van die wireless en dan komt de eerste beste nerd met laptop binnen op je netwerk........tenzij je het niet erg vindt :+

Verwijderd

lijkt me niet als je encrypted aan het staan... teminste.. dat is niets voor niets uitgevonden ;)

en waarschijnlijk kan je toch beter gewoon zoals hierboven vermeld staat een adsl router+modem kopen, en dan even netwerkkaartjes in je pc zetten !

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 04:32 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

tdehoog schreef op 18 januari 2003 @ 23:15:
Hoe ver staat dat kantoor van je huis? Als het niet zo heel ver is (+/- 50 m) kan je een draadloze oplossing bedenken. Is duurder maar bespaart je de moeite van het kabels leggen.
Of je legt een UTP kabel aan (Als het op je eigen terrein is natuurlijk :))

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
IK weet wel dat er netwerken over telefoon line mogelijk zijn en over powerkabel.

Linksys heeft dit. Maar of het in nederland te krijgen is weet ik niet.

Ik weet niet hoeveel aders en naar je kantoor lopen want voor utp zijn er maar 4 nodig.

Je kan dus proberen om gewoon 4 vrije aders op te zoeken en daar een utp stekker aan knijpen. Met een beetje geluk is die telefoon kabel getwist en heb je nog redelijk signaal. Het zal niet voldoen aan de cat 3 die nodig is voor 10mbit ethernet en dan al zeker niet aan cat 5 voor 100mbit maar het is het proberen waard als het niet werkt kun je beter een CAT5E kabel door een pvc buis stoppen.

op www.hardwarebook.net is te vinden hoe je een utp kabel maakt. En welke pins je moet gebruiken.

exacte url http://www.hardwarebook.n...t10basetstraightthru.html

Succes ermee

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 19-01-2003 11:44 ]

Pagina: 1