Modem is bezig, terwijl ik niet surf (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Topicstarter
Na installatie van het programma eMule, vond ik dit programma toch iets te omslachtig, dus heb ik deze weer ge-deinstalleerd. Maar sindsdien zie ik dat modem-icoontje (rechtsonder in de taakbalk) telkens contact maken, terwijl ik niets doe :? . Het lijkt net of er nog iets van dat programma is achtergebleven wat contact probeert te maken, weet iemand hoe ik kan zien waarmee het modem contact probeert te maken? Op deze manier lopen m'n verloren kb's aardig op namelijk :| .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• DinX
  • Laatst online: 05-08 11:40

DinX

Motormuis

Is het heel druk bezig, of wordt het gewoon af en toe eens groen ?
Dat hij af en toe eens activiteit aangeeft is heel normaal.

Draai ook eens adaware, kan namelijk goed zijn dat je 1 of ander spyware-proggie op je pc hebt wat lustig gegevens aan het versturen is.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Nee, hij is niet af en toe groen, paar seconden uit en dan weer een paar seconden aan, zeg maar, dit klopt dus niet.
Adaware heb ik al gedraaid, komt geen spyware uit.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• DinX

DinX

Motormuis

Heb je toevallig msn nog draaien of andere programma's die voor eventueel netwerkverkeer kunnen zorgen ?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Nee

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Kun je niet ergens in Windows (XP) zien dan wat er precies actief bezig is?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

is het niet zo dat hij altijd knippert om te laten zien dat er wel netwerk verbinding is???

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

emule maakt bij het lopen een groot aantal connecties aan. deze connecties worden bij het afsluiten niet allemaal meteen gesloten, dus het kan nog even duren terwijl verschillende mensen met jou proberen te connecten die eerder in je queue stonden. Ook sommige windows services of andere programma's kunnen gebruik maken van het internet. Misschien haalt ie net een update?

Localhost is where the heart is

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

instaleer anders een du meter. daarkan je het ook mee zien. dan monitor je je netwerk kaart

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

installeer eens een firewall bijv. sygate of zone alarm.. dan kun je precies zijn welke programma's verbinding met internet zoeken.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Geckoo: nee, want dit is nog nooit eerder gebeurt. Tuurlijk moet het modem verbinding maken, maar het lijkt me stug dat ie -nu inmiddels al een halfuur- blijft branden.

SilentStorm: ik heb eMule juist helemaal verwijdert, ook in de registry kan ik van eMule niets meer vinden, dus hij zou toch echt weg moeten zijn. Een verwijderd programma kan toch geen contact blijven maken? Of ik moet iets over het hoofd zien?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Geckoo schreef op 18 January 2003 @ 12:05:
instaleer anders een du meter. daarkan je het ook mee zien. dan monitor je je netwerk kaart
Progje heb ik ook, in 1 minuut tijd heeft ie 1,5 KB gedownload en 1 KB geupload, terwijl ik dus niets doe. Op de DU meter zie ik dus weldegelijk activiteit.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
offtopic:
Er staat een foutje in je sign, 850 chipset is voor rd-ram en er staat 512mb ddr ;)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
pisart schreef op 18 January 2003 @ 12:12:
offtopic:
Er staat een foutje in je sign, 850 chipset is voor rd-ram en er staat 512mb ddr ;)
Tja... ik zal het binnenkort wijzigen. Kun je me evt. ook hulp bieden, Pisart?

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 16:08
uhm... ik heb weleens met realplayer. als ik nix aan het doen ben gaatie ook rotzooien op i-net... niet positief :)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op 18 januari 2003 @ 12:15:
[...]

Tja... ik zal het binnenkort wijzigen. Kun je me evt. ook hulp bieden, Pisart?
Ik had dit eigenlijk ook maar niet met emule maar met kazaa. Ik gebruikte dan ook adawere maar die vond wel degelijk spyware, ik denk cydoor, hoe vaak ik het ook verwijderde het kwam altijd terug. Dus heb ik maar geformat maar dit vind ik nog te vroeg voor jou. Probeer eens alle programma's na te gaan in je takebeheer misschien is er toch iets blijven hangen van emule zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door pisart op 18-01-2003 12:23 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25

Zoefff

❤ 

KillerBeeForEver schreef op 18 januari 2003 @ 12:07:
Geckoo: nee, want dit is nog nooit eerder gebeurt. Tuurlijk moet het modem verbinding maken, maar het lijkt me stug dat ie -nu inmiddels al een halfuur- blijft branden.

SilentStorm: ik heb eMule juist helemaal verwijdert, ook in de registry kan ik van eMule niets meer vinden, dus hij zou toch echt weg moeten zijn. Een verwijderd programma kan toch geen contact blijven maken? Of ik moet iets over het hoofd zien?
Misschien dat je iets over het hoofd ziet ja ;)

Ik weet niet hoe lang je eMule hebt gebruikt, maar je zal vast wel wat hebben geupload naar andere gebruikers. Ook zullen er gebruikers zijn geweest die in jou queue lijst stonden... Die onthouden dan jou ip adres, en checken afentoe of je eMule nog aan staat, en hoe het met de queue list zit ensow...

Als jij nou eMule weghaalt, weten die andere mensen dat natuurlijk nog niet, en die proberen natuurlijk nog contact te maken met je, wat voor wat netwerkverkeer zorgt :)

Installeer anders een goeie firewall (zoals al eerder in dit topic geopperd werd), of installeer DU-meter (www.dumeter.com), om te kijken hoeveel verkeer er precies is.

Wat me trouwens niet helemaal duidelijk word, is of je een inbelverbinding hebt of niet? Zo ja, een inbelverbinding moet afentoe wat versturen, om de verbinding in stand te houden, misschien is dat het wel?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Een half uur is mogelijk. Als je een beetje lang op emule hebt gezeten, of iets echt gewilds had. kun je tot 2000 clients in je que hebben. In principe controleren die om de 11 minuten op een verbinding testen. Een timeout laat ze geloof ik niet meteen afhaken, aangezien er hierbij gebruik wordt gemaakt van het udp protocol. Aangezien die paketjes wel eens willen zoekraken is een timeout bij de eerste keer wat erg snel. Ik verwacht dat die daarom rond de 3 zit. Veel langer zou het echt niet mogen zijn! (het moet hier ook een behoorlijk onconstante snelheid betreffen). Anders zou ik eens serieus op zoek gaan naar spyware en programma's op de achtergrond. Controleer ook even of niet windows of een 3rd party programma als liveupdate aan het lopen is. Zet deze desnoods even op een instelling dat ze geen verbinding maken.

Met verschillende firewalls, de basic zonealarm is gratis en daar kan het iig mee, kun je ook constant bekijken welk programma er op het moment gebruik maakt van internet. Zoiets vereenvoudigd het zoeken misschien wat.

• DinX

DinX

Motormuis

£Je zal altijd wel activiteit hebben. 1K per minuut is nu namelijk niet echt veel. Kan gewoon activiteit zijn tussen jou en je prociver om te zien of je verbinding er nog is, of wat interne processen van windows die het internet op willen.

• lowland101
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
Als je met windows xp werkt, kun je eens kijken naar het programma _active ports_

http://www.protect-me.com/freeware.html#

Hierin kun je zien welke poorten er open staan, en welke programma's
daarvan gebruik maken.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

1,5 vindt ik nog vrij veel voor idlen. is iig niet normaal.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Ik heb geen inbelverbinding, maak gebruik van ADSL. Met de firewall van Sygate (zojuist geinstalleerd) wordt ik ook niet echt veel wijzer, eerlijk gezegd. Ik heb eMule iets van een uur bekeken, ik heb in die tijd geprobeerd bestanden te downloaden, dit lukte, maar was wel traag en er hebben ook mensen bij mij ge-upload (iets van 4 personen). Nu, inmiddels zo'n driekwartier later, blijft de modem nog steeds branden.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

lowland101 schreef op 18 January 2003 @ 12:34:
Als je met windows xp werkt, kun je eens kijken naar het programma _active ports_

http://www.protect-me.com/freeware.html#

Hierin kun je zien welke poorten er open staan, en welke programma's
daarvan gebruik maken.
Of gewoon in het Command window (Start ==> Uitvoeren ==> cmd) "netstat" typen. Zie je ook alle poorten die open staan, en waar gebruik van word gemaakt...

Als het poort 4661, 4662, 4665 of 4672 is, dan weet je iig dat het met eMule te maken heeft...

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Heb progje active ports gebruikt, sorrie, wordt ik ook niet echt wijzer van, ik zie alleen maar programma's van Windows\System32 staan, hiernaast nog mijn virusscanner (waarvan ik zeker weet dat deze het niet is) en firewall, verder staan er ook nog andere, maar de beschrijving is dan verder leeg, weet dus niet wat dit dan is.

Ook nog via optie Command, met netstat geprobeert, maar dit laat me helemaal niets zien (erg vreemd).
Ik moet zeggen, het is nu iets minder frequent geworden, er zit wat meer tijd tussen, maar het modem zoekt gewoon nog steeds teveel contact met... 'iets'.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Via Sygate zie ik wel in het Traffic Log dat ie elke keer gebruik maakt van poort 4662, dit is inderdaad dus van eMule. Wat zou ik nu nog kunnen doen om dit tegen te gaan, eMule IS al verwijdert. Is het nu gewoon een kwestie van wachten ofzow, totdat die uploaders een keer door hebben dat 'ik er niet meer ben'?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

Wildfire

Joy to the world!

KillerBeeForEver schreef op 18 januari 2003 @ 13:11:
Via Sygate zie ik wel in het Traffic Log dat ie elke keer gebruik maakt van poort 4662, dit is inderdaad dus van eMule. Wat zou ik nu nog kunnen doen om dit tegen te gaan, eMule IS al verwijdert. Is het nu gewoon een kwestie van wachten ofzow, totdat die uploaders een keer door hebben dat 'ik er niet meer ben'?
Yep, da's het enige wat je kunt doen - op een ander IP-adres aanvragen na dan. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Wildfire schreef op 18 januari 2003 @ 13:17:
[...]

Yep, da's het enige wat je kunt doen - op een ander IP-adres aanvragen na dan. :)
Even serieus, het gaat toch wel een keertje over, toch? Of moet ik echt een ander IP-adres aanvragen?! ;(

Verwijderd

Zoefff schreef op 18 januari 2003 @ 12:44:
[...]

Of gewoon in het Command window (Start ==> Uitvoeren ==> cmd) "netstat" typen. Zie je ook alle poorten die open staan, en waar gebruik van word gemaakt...

Als het poort 4661, 4662, 4665 of 4672 is, dan weet je iig dat het met eMule te maken heeft...
nog makkelijker: netstat -n , dan zie je gelijk de ip-adressen waarmee je verbonden bent

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 13:21:
[...]

nog makkelijker: netstat -n , dan zie je gelijk de ip-adressen waarmee je verbonden bent
Helaas, staat ook niets.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Is er iemand die mij kan vertellen of dit zo lang doorgaat, of dat dit een keer stopt? Anders moet ik nl. m'n schijf formatteren, maar da's eerlijk gezegd het laatste wat ik wil.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Niemand? :?

• Br@m
  • Niet online
Zenuwachtig :?

Na een uur al je topic omhoog schoppen, werkt hier niet echt.. :X

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Over het algemeen word kicken binnen 24 uur niet echt gewaardeerd... :/

Ik denk dat je je echt druk maakt om niets... Er is altijd een beetje dataverkeer op je lijntje, al is het maar om je adslmodem te pingen ofzo... Als je nou zonealarm installeerd, dan zie je toch precies welke programmas er op internet gaan? Zolang jij geen toestemming geeft aan een bepaald programma, zal het het internet niet opkomen, en heb jij niets meer om je zorgen om te maken..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Je schijf formatteren heeft geen zin.

Mensen kennen je IP (nou ja niet echt, hun emule kent het). Sommige versies van eMule kunnen ook sources laden (met een instelbare 'vervaldag').

In principe moet het nu minder zijn dan eerst, maar kan het meer dan een dag doorgaan (maar dan steeds minder verkeer).

Verwijderd

kan het niet zijn dat die zijn auto update aan heest staan ?

Verwijderd

download het programma active ports eens
korte beschrijving van het programma.
mocht je het niet kunnen vinden dan mail ik het wel.

Active Ports 1.4 - easy to use tool that enables
you to monitor all open TCP/IP and UDP ports on
the local computer. Active Ports maps ports to
the owning application so you can watch which
process has opened which port. It also displays
a local and remote IP address for each connection
and allows you to terminate the owning process.
Active Ports can help you to detect trojans and
other malicious programs. Freeware

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Br@m schreef op 18 januari 2003 @ 14:10:
[...]

Zenuwachtig :?

Na een uur al je topic omhoog schoppen, werkt hier niet echt.. :X
Sjonge, niets zinnigers te melden? Je kunt me evt. ook gewoon normaal antwoorden, doe je nog iets nuttigs.
Als jij een 'dringend' probleem hebt, wil je toch ook graag snel geholpen worden? Rare vogel... :(

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Jake schreef op 18 January 2003 @ 14:15:
Je schijf formatteren heeft geen zin.

Mensen kennen je IP (nou ja niet echt, hun emule kent het). Sommige versies van eMule kunnen ook sources laden (met een instelbare 'vervaldag').

In principe moet het nu minder zijn dan eerst, maar kan het meer dan een dag doorgaan (maar dan steeds minder verkeer).
Ik hoopte al zoiets, maar wist dit niet zeker. Het is ook al minder, maar nog wel steeds teveel. Met Kazaa, WinMX e.d. nooit geen problemen mee gehad, even een uurtje eMule en het is mis! Nooit meer een programma installeren met het woord Donkey of Mule erin! }:O ;)

• Br@m
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op 18 januari 2003 @ 14:26:
[...]

Sjonge, niets zinnigers te melden? Je kunt me evt. ook gewoon normaal antwoorden, doe je nog iets nuttigs.
Als jij een 'dringend' probleem hebt, wil je toch ook graag snel geholpen worden? Rare vogel... :(
Lees jij eerst de faq maar eens goed... 8)7

Je maakt je druk om niets volgens mij

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 14:25:
download het programma active ports eens
korte beschrijving van het programma.
mocht je het niet kunnen vinden dan mail ik het wel.
Thanx dutchtubby, maar ik had 'm al net gedownload, en eerlijk gezegd, zie ik eigenlijk niets geks ofzo, dus hier kwam ik ook niet verder mee.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Br@m schreef op 18 januari 2003 @ 14:32:
[...]
Lees jij eerst de faq maar eens goed... 8)7

Je maakt je druk om niets volgens mij
Als jij iets zinnigers te melden hebt, lees ik de hele FAQ wel voor je, maar ik denk dat ik erachter zal komen dat ik dergelijke problemen hier gewoon op een forum als deze mag voorleggen aan andere gebruikers (waar is een forum anders voor?).

Dat ik me waarschijnlijk druk maak om niets, dat zal waarschijnlijk ook wel, maar ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad en als je dan niet weet waar het precies aan ligt en/of hoe dit op te lossen, dan mag ik dit heus wel hier vragen.

En ga nu alsjeblieft even met jezelf spelen, als je niets beters hebt te doen dan dit soort antwoorden geven...

• Br@m
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op 18 January 2003 @ 14:36:
[...]

Als jij iets zinnigers te melden hebt, lees ik de hele FAQ wel voor je, maar ik denk dat ik erachter zal komen dat ik dergelijke problemen hier gewoon op een forum als deze mag voorleggen aan andere gebruikers (waar is een forum anders voor?).

Dat ik me waarschijnlijk druk maak om niets, dat zal waarschijnlijk ook wel, maar ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad en als je dan niet weet waar het precies aan ligt en/of hoe dit op te lossen, dan mag ik dit heus wel hier vragen.
Ik heb het effe opgezocht wijsneus, want je zal het wel niet kunnen vinden zelf! Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Hier gaat het om: Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Ik denk dat ik maar gewoon niet meer op jou reageer, je hebt toch elke keer wel weer een 'wijs' antwoord terug, en ik heb geen zin in een discussie met iemand die toch niet serieus wil helpen, maar eerder tracht de aandacht naar zichzelf toe te trekken... pathetic. Nu mijn vriendelijk verzoek Bram om jezelf uit dit topic terug te trekken, zodat ik eindelijk weer normale reacties krijg, dank je.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

KillerBeeForEver schreef op 18 januari 2003 @ 14:30:
[...]

Ik hoopte al zoiets, maar wist dit niet zeker. Het is ook al minder, maar nog wel steeds teveel. Met Kazaa, WinMX e.d. nooit geen problemen mee gehad, even een uurtje eMule en het is mis! Nooit meer een programma installeren met het woord Donkey of Mule erin! }:O ;)
Of natuurlijk weten waar je mee bezig bent, voordat je er mee begint, kan vaak ook wel handig zijn :Y)

Maar ff serieus, volgens mij maak je je echt druk om niets. Aangezien het zo weinig dataverkeer is, is het gewoon wat verkeer om je verbinding in stand te houden. Dat is toch niet zo merkwaardig?

Ik heb het zelf ook ff uitgeprobeerd, als ik alle internetgebruikende programmas afsluit, heb ik nog om de zoveel seconden ff wat verkeer...

Het is niets schadelijks ofzo, gewoon negeren..

(overigens wil ik eMule niet de hemel in prijzen ofzo hoor O-) , maar het is echt stukken beter dan Kazaa en winMX.. als ik jou was zou ik het weer installeren, en lekker gaan downloaden. Het is in het begin wel wat traag, maar dat komt omdat je credit moet opbouwen. Na een aantal dagen moet et al stukken sneller gaan :) )

[ Voor 16% gewijzigd door Zoefff op 18-01-2003 14:51 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Zoefff schreef op 18 January 2003 @ 14:48:
[...]

Of natuurlijk weten waar je mee bezig bent, voordat je er mee begint, kan vaak ook wel handig zijn :Y)

Maar ff serieus, volgens mij maak je je echt druk om niets. Aangezien het zo weinig dataverkeer is, is het gewoon wat verkeer om je verbinding in stand te houden. Dat is toch niet zo merkwaardig?

Ik heb het zelf ook ff uitgeprobeerd, als ik alle internetgebruikende programmas afsluit, heb ik nog om de zoveel seconden ff wat verkeer...

Het is niets schadelijks ofzo, gewoon negeren..
Ik check altijd wel eerst of progjes geen spyware bevatten, voordat ik ze download. Dus ik let hier zeker wel bewust op. Alleen sommige problemen kun je van tevoren gewoon niet overzien, jammer genoeg, dit was er dan dus zo eentje.
Het is op zich ook niet erg veel dataverkeer (al was er hier iemand die 1,5 KB idle wel veel vond, ik ook eigenlijk) en het wordt nu ook steeds minder, dus ik wacht het gewoon af hoe dit verder gaat.
In elk geval bedankt voor je 'peptalk', Zoefff! :)

Verwijderd

Goed, zal ik ook nog maar wat mogelijkheden noemen?

Aangezien jij WinXP draait, is 't mogelijk dat jouw computer:

1. Regelmatig bezig is met 'Dynamic DNS updates'

2. Om de zoveel tijd kijkt of er nieuwe computers op je netwerk zitten (vanwege 'Client for MS Networks')

3. Je virusscanner regelmatig kijkt voor nieuwe updates. (NAV toevallig? - processen heten defwatch.exe en msgsys.exe)

Zoals eerder vermeld, bij zo'n hoeveelheid dataverkeer hoef je je echt geen zorgen te maken. :)

Nog een teken is dat 't voor de upload en download vrijwel evenveel data betreft. Vaak is 't dan afkomstig van processen die enkele datapakketjes sturen, en er bijna net zoveel terugkrijgen met de relevante info. Echt specifiek up-en downloaden heeft een veel asymmetrischer patroon (veel pakketjes in één richting - één ACK(nowledge)-pakketje terug.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
uh>>

telkens contact maken < > Win XP (Microsoft) != raar :)

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Even voor de duidelijkheid: emule bevat totaal geen spyware (itt kazaa en directconnect trouwens). Het aantal connecties is onder normale omstandigheden na maximaal een half uur helemaal afgelopen. De lopende connectie komt gegarandeerd niet van emule. Ik verwacht dat een windows service of thirdparty program (liveupdate bv) de boosdoener is.

Als je nou echt duidelijkheid wil: download zonealarm op de gelijknamige website. Met dit tooltje kun je per programma (en niet per poort) verbindingen controleren. Er zijn er meer, maar deze is gratis en makkelijk te vinden en configureren.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
SilentStorm schreef op 18 January 2003 @ 21:45:
Even voor de duidelijkheid: emule bevat totaal geen spyware (itt kazaa en directconnect trouwens). Het aantal connecties is onder normale omstandigheden na maximaal een half uur helemaal afgelopen. De lopende connectie komt gegarandeerd niet van emule. Ik verwacht dat een windows service of thirdparty program (liveupdate bv) de boosdoener is.

Als je nou echt duidelijkheid wil: download zonealarm op de gelijknamige website. Met dit tooltje kun je per programma (en niet per poort) verbindingen controleren. Er zijn er meer, maar deze is gratis en makkelijk te vinden en configureren.
Ik weet dat eMule geen spyware bevat, anders had ik dit sowieso niet geinstalleerd. Wat betreft de 'normale' Kazaa, ja, daar zit spyware in, maar dit zit weer niet in Kazaa Lite (en dit laatste gebruik ik dus). Ik maak -voor de zekerheid- regelmatig gebruik van Adaware, dus ik weet zeker dat ik geen spyware heb.
Wat betreft de constante connectie, dit is nu een stuk minder geworden, maar via firewall Sygate, zie ik dat er nog steeds wel contact wordt gemaakt met poort 4662 en dat is zeker weten van eMule.

Ook maak ik gebruik van NAV, maar die heb ik er zeker al een halfjaar op staan, dus ik weet echt wel dat NAV ook vaak naar updates zoekt, maar wat er nu gebeurde was geheel afwijkend met het 'weleens zoeken naar een update'. Maar goed, het probleem is dus gelukkig bijna verdwenen en van eMule ben ik in elk geval voorgoed genezen, ik hou het wel op Kazaa en iMesh 8) .

Verwijderd

Doe ook eens een reboot...

Verwijderd

Blokkeer anders gewoon je internetverbinding via je firewall. Krijg je als het goed is te zien welk programma je (inter)net wil benaderen.
En doe eens niet zo opgefokt als mensen je willen wijzen op de omgangsvormen hier...

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 11:33:
En doe eens niet zo opgefokt als mensen je willen wijzen op de omgangsvormen hier...
Dat valt wel mee hoor, ik kan er alleen niet zo goed tegen wanneer sommige mensen die kennelijk niets beters te doen hebben, topics afgaan om te kijken wie er 'fout' zit, hierop reageren ("eindelijk een fouterik!!" :9~ ) en verder de topicstarter dus helemaal niet met zijn/haar vraag of probleem helpen. Men mag mij heus wel wijzen op de FAQ, soms doe ik dit zelf ook, heb ik helemaal geen problemen mee, maar men moet gewoon niet reageren om het 'reageren', daar wordt ik inderdaad wat fel van.

Pagina: 1