In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik zou denken dat scripts uitvoeren (ongecompileerde) meer belastend is voor je cpu, en een database meer belastend is voor je disk I/O (wordt opgevangen door meer RAM).
Data ophalen hoeft niet zo cpu intensief te zijn, programmacode (scripts) parsen daarentegen wel.
Data ophalen hoeft niet zo cpu intensief te zijn, programmacode (scripts) parsen daarentegen wel.
[ Voor 1% gewijzigd door Profidiam op 18-01-2003 15:48 . Reden: typofest ]
Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test
Ik denk dat het moeilijk is om daar antwoord op te geven aangezien we de groote en het soort database niet weten, en omdat we niet weten wat voor scripts het zijn..
Het lijkt me dat je er theorethisch van uit kunt gaan dat je meer scripts dan DB hebt.
Als in: niet elke script bevat automatisch een DB query.
Zodoende zou je scripts meer load veroorzaken.
In deze discussie lijkt een server platform, scripttaal en DB variant me ook niet onbelangrijk trouwens.
Als in: niet elke script bevat automatisch een DB query.
Zodoende zou je scripts meer load veroorzaken.
In deze discussie lijkt een server platform, scripttaal en DB variant me ook niet onbelangrijk trouwens.
Tijd voor een nieuwe sig..
Normaal gesproken kun je er vanuit gaan dat de belasting van de webserver(s) groter is dan van de database server. Natuurlijk zijn er ook situaties te bedenken waarin het andersom is, als de dbserver hele zware queries draait, maar in de praktijk zijn websites voornamelijk uit simpele queries opgebouwd.
Laten we van PHP en MySQL op een Unix/Linux based platform uitgaan.Koffie schreef op 18 januari 2003 @ 23:03:
Simpel, snel en goedkoop.
Maar net zo simpel kunnen we voor Coldfusion en MS-SQL server kiezen.
Voor welke toepassing zal de DB server het snelst moeten zijn?
Geheugen is het belangrijkst voor een DB server, als een server daarvan genoeg heeft dan komt de snelheid van het in het geheugen kunnen plaatsen van de machine ter sprake. Is hiermee een zoekmachine een toepassing waar een DB server sneller moet zijn dan de webserver?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Pagina: 1