Toon posts:

[ERROR FIXED DISK] WD800JB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral : de topics die gaan over error fixed disk behandelen andere problemen dan het mijne (voor zo ver IK weet).

Ik bespreek even het probleem

ik heb een nieuw systeem geïnstalleerd en hij ziet de harde schijf wel maar als ik fdisk doe (met WIN98se bootdisk) krijg ik de volgende foutmelding : ERROR READING FIXED DISK
mijn wd staat op slave (IDE1) en mijn Writer staat op master op IDE 2 iemand raad ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je hdd single hangt moet hij ook single gejumpered worden. Als dat is gedaan en je ziet hem wel in de bios maar niet met FDISK is je hdd dood

edit:
probeer natuurlijk ook nog eens even debug, wil nog wel eens helpen

[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 18-01-2003 12:05 ]

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Je kan ook proberen met een tooltje wan WD checken of je HD goed is! http://support.wdc.com/download/index.asp#dlgtools

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

Heb eens ergens gelezen dat je een WD harddisk die je alleen aan een IDE poort hebt hangen op cable select moet zetten en niet op master of slave.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die tool van wd succesvol geprobeerd, maar nu treedt hetvolgende probleem op: telkens ik windows98se installeer en ik start opnieuw op, (ik boot van hd0 dus de eerste hd) krijg ik de melding dat ik mijn system disk moet "inserten". Dus hij ziet helemaal niets staan.

Formatteren ging succesvol en ook de installatie van win98se tot aan de eerste reboot gingen allen goed, wat me ook raar lijkt is dat het opstarten verdacht lang duurt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ga eens na op je harde schijf ook daadwerkelijk opspint....ik kreeg gister nl. dezelfde melding :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
jep ze spint, heb ik gehoord met mijn oor ertegen (anders had ik toch niet kunnen formateren en opstarten hé)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Terw_Dan schreef op 18 January 2003 @ 12:04:
Als je hdd single hangt moet hij ook single gejumpered worden. Als dat is gedaan en je ziet hem wel in de bios maar niet met FDISK is je hdd dood

edit:
probeer natuurlijk ook nog eens even debug, wil nog wel eens helpen
Heb ook een WD800JB (8MB cache of was dat nou de BB :?) en die werkte ook niet als ik hem op master with slave of als slave zette terwijl ie alleen was. Dan moet ie op Single drive staan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de mijne werkt wel (ik kan formatteren en installeren) dus bij jou deed hij helemaal niks zeker?

Ik mag geen dubbelposts plaatsen dus kijk effe in de volgende link onderaan voor de volledige uitleg:OK dat probleem heb ik opgelost gekregen maar hetvolgende doet zich alweer voor:Verwijderd in "Het grote GigaByte GA-7VAXP (KT400) topi"

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 16:14 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 16:13:
Ja maar de mijne werkt wel (ik kan formatteren en installeren) dus bij jou deed hij helemaal niks zeker?

Ik mag geen dubbelposts plaatsen dus kijk effe in de volgende link onderaan voor de volledige uitleg:OK dat probleem heb ik opgelost gekregen maar hetvolgende doet zich alweer voor:Verwijderd in "Het grote GigaByte GA-7VAXP (KT400) topi"
Werd inderdaad helemaal niet herkent nee. Maar het kan zeker geen kwaad hem als Master te zetten.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan het nu dat als ik winxp install gedaan heb (MET opstartdiskettes) ik hem kan krijgen tot het kopieren van de files, alles gaat goed tot ik reboot, dan ziet hij niets en als ik boot van mijn cd daarna, krijg ik de message dat er al data aanwezig is. DUs dan stelt hij format to NTFS voor.
Natuurlijk is er al data aanwezig, nl van die xp installatie, grrr ik word er helemaal kierewiet van...

• Rendier2710
  • Laatst online: 23-03 20:31
Heb je er wel een 80 aderige kabel aan hangen?

Verwijderd

Topicstarter
(?) nee die van mn floppy :) tuurlijk wel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer voor de gein toch eens om die schijf te debuggen. heeft veel gezeik op mijn Maxtor 40GB opgelost.
Pagina: 1