[RC5-72] Fetchen van blokjes

Pagina: 1
Acties:

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021
Omdat Dnet geen grotere blokjes dan 1 uitgeeft, en een normale client niet meer dan 1000 blokjes kan fetchen heb ik een tijdje terug een shellcrippie geschreven dat idd 1000 blokjes ophaald en deze importeerd in de volgende buffer, en op die manier krijgen we toch één enkele buffer van 20K aan blokjes waarvan ons graasbeest lekker kan grazen..

Heel dit systeem heb ik opgezet via ssh, zodat me vader (die dat beest beheerd) mij niet constant hoeft te vragen of ik dat maken wil, maar dat lekker zelf kan.

Komen we bij het volgende probleem :)
Vanaf zijn thuis kan hij zonder problemen buffertjes aanmaken, maar deze zijn van een dusdanige grote dat die niet naar z'n werk gemailt kunnen worden (2 á 3 mb), Maar vanaf zijn werk kan hij niet bij de SSH van mijn server vanwege een firewall

Wellicht dat de vraag niet hier thuis hoort, maar misschien heeft iemand hier de kennis om hier een passende oplossing te vinden (had iets gehoord over webbased ofzo..)

42

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 12:07
Is het geen idee om er een proxy voor te zetten?

edit:

Dus een proxy op dezelfde pc zetten en dan de client naar die proxy laten flushen/fetchen (via 127.0.0.1?). Proxy's kunnen namelijk wel grotere buffers maken dan de clients.

[ Voor 67% gewijzigd door Witlof op 18-01-2003 11:52 ]

Verwijderd

Ik wil wel een http link voor je opzetten waar je iedere week een perproxy buffer kan ophalen? (max 200.000 per keer)

Als je dat wat lijkt, contact me dan ff op ICQ 10264771 voor details; ben laat vanmiddag pas weer terug denk ik :)

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 12:02:
Ik wil wel een http link voor je opzetten waar je iedere week een perproxy buffer kan ophalen? (max 200.000 per keer)

Als je dat wat lijkt, contact me dan ff op ICQ 10264771 voor details; ben laat vanmiddag pas weer terug denk ik :)
Zo'n soort gelijk systeem hebben we hier nu ook lopen.. Me pa roept voordat hij naar werk gaat ff dat script aan, en een buffer wordt dan automagisch op een url gedumpt... hij wil dit alleen vanaf werk kunnen doen, zodat hij 1. niet 's ochtens niet die extra stap hoeft te doen, 2. op z'n werk beter kan inschatten hoeveel blokjes hij nodig heeft..

In het simpelste geval zou ik die buffer met een cronjob moeten maken..

42

Verwijderd

Ik (zijn vader dus) dacht meer aan een of ander "javascriptje" dat ik kan activeren via internet explorer. Dat scriptje moet dan wel om een wachtwoord vragen (bijv via SSL), zodat niet iedereen dat scriptje kan draaien.

M.a.w. een }:O op de Scoutlink pagina, waar ik op kan klikken 8)